Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremseskiver holdbarhed??
  • #1   4. jan 2015 Alt imellem 1000 og 60.000 km afhængig af fabrikat på skiver/klodser, model cykel, med dobbel eller enkelt skive, med eller uden passager/oppakning.... Samt kørestilen osv. som du selv nævner... smiley

• #2   4. jan 2015 Jeg har aldrig slidt et sæt MC-skiver op.... Men jeg kører måske også lidt "tøset"...

• #3   4. jan 2015 Skiver kan også blive skæve inden de er slidt op.

• #4   4. jan 2015 det er sådan noget der ikke kan svares bedre på end lars gør.. slider du klodserne i bund og køre metal mod metal, holder de ikke længe..
    lidt det samme med at spørge om hvor mange km der er i dæk eller et kæde kit..

• #5   4. jan 2015 Tak for svarene
    Det er en Moto Guzzi Breva 1100 med to Brembo skiver foran, cyklen har 46000 km på klokken.
    Den bremser fint, men skiverne er MEGET ujævne så det er nok tid for udskiftning, det er trods alt vigtigt at sikkerheden er iorden
    Mvh
    Per

• #6   4. jan 2015 så har den jo nok desværre ikke blevet behandlet pænt, om der så er manglende skiftet klodser der har været galt.. der er jo ikke mange mm på en mc skive, så de kan nok ikke drejes af...
    så du må en tur på ebay og kigge efter et par nye

• #7   4. jan 2015 men der skal jo nok skiftes klodser samtidig men, hvis der også riller i dem.

• #8   4. jan 2015 Er de skæve eller er de overflade hærdet - der er en verden til forskel.

De fleste (biler såvel som motorcykler) bruger ganske enkelt deres bremser "forkert" hvorved de bliver pletvis overflade hærdet...

• #10   4. jan 2015 Hvis man bremser længe med svagt tryk istedet for kortvarig og med højere tryk.

Dermed afleverer man varme i bremserne over længere tid uden de har mulighed for at køle.

En anden fejl er at standse med meget varme bremser, det giver risiko for hærdning under klodserne da skiverne ikke kan komme af med varmen. Hvad så med bane racere vil den kvikke sige - de kører allerede bremserne hårdt, så de når aldrig at hærde igen og igen uden at blive afspændt.

Et trick der nogle gange kan redde hærdede skiver er at køre dem hårdt med sintrede klodser. De organiske bidder ikke hårdt nok i skiverne til det gør nogen forskel.

Nu vil jeg finde popcornene frem og glæder mig til at høre hvad troldene har at kommentere med.

Ovenstående er egen erfaringer og jeg har reddet mere end en skive på den konto.

• #11   4. jan 2015 Når du skifter klodserne kan du evt for præparere skiverne med noget groft smergellærred og masser af bremserens.

Hvis det er flydende skiver så husk at kontrollere at nitterne er løse. De skal evt have en dråbe wd-40 eller lignende - husk ikke at få det på skiver eller klodser.

• #12   5. jan 2015 Dårlig kaliber stand, eller stempel der ikke kan retur ind i kaliber er ofte årsagen til kort skive holdbarhed. Skiver kan let klar sig langt under hårdt brug hvis de er blevet ordentlig passet.

Kommentér på:
Bremseskiver holdbarhed??

Annonce