591 visninger
|
Oprettet:
alusvejs hjælp østjylland {{forumTopicSubject}}
Jeg står lige og godt kunne bruge en der kunne lukke 5 huller i en motorblok fra nogle bolte jeg har boret ud. De sidder så de ikke kan skæres ny gevind i overstørrelse. Idioten ( ja det er så mig) valgte at starte med det forkerte bor så det kørte skævt. Det er rengjort og klar til et par klatter . Gerne i randers/århus/viborg området. Nogen der kan hjælpe
jun 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 26
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 9 Emner: 7 Svar: 459
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.679
sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
jun 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 26
sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 21
Men det er flere år siden at man begyndte at udvikle de første tråde, I dag kan langt de fleste legeringer svejses uden problemer med holdbar heden. Men det er jo svært når der er mange der kommer med udtalelser, det kan ikke svejses, det er ikke noget problem, det kan godt svejses men det holder ikke. Når man så finder ud af at de fleste der laver sådanne reparationer, Ikke ved hvad de svejser med eller hvilken legering de står med. Så svare det jo til at spille russisk roulette. Det ville jo være rart om dem der udtalte sig om reparationer i Aluminium også bare havde det mindste kendskab til det de udtaler sig om. Har lagt et link til en video der viser en af de nye tråde til reparation i støbte aluminiums legeringer. Den vises med acetylensvejsning men bruges også som tilsatstråd til TIG. svejsning.
https://www.youtube.com/watch?v=jy2k0s23UZo
Har i spørgsmål er i velkommen til at ringe eller skrive.
AB Svejseteknik Aps
Tlf. 86 26 35 33
e-mail ab@absvejs.dk
apr 2010
Det er desværre det der sker for de fleste når de svejser støbt alu, uden at vide hvilken legering de svejser i og i de fleste tilfælde passer tråden man bruger, heller ikke. Jeg laver til dagligt sådanne reparationer og når jeg ser at man selv har prøvet efter bedste evne, Så er der for mange reparationer som fejler. Men bruger man de rigtige tråde så har man en opsvejsning der er ren og fri for porrer. Og lige så stærkt som da den var ny.
MVH Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.014
De fleste vil bare ikke betale hvad sådan en operation koster.
Jeg forstår ikke hvorfor folk tror at bore en bolt ud er et DIY job. At få ordentlig hjælp allerede her ville spare meget ærgrelse
apr 2010
Når man læser svarene til mange af de spørgsmål der bliver stillet, kan man undre sig over hvor mange der svarer på noget som de slet ikke har kendskab til.
Jeg er klar over at de gør det i den bedste mening. Men Jeg ser alt for mange dele som kommer her, når det er gået helt galt. Fordi de troede på den der skrev hvordan de skulle lave det. Og til sidst, ville jeg ønske at dem der fik hjælp, kom med en tilbagemelding.
Mvh Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
alusvejs hjælp østjylland