1.491 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Martin J
Martin J
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160

Olieskift i praksis (for dummies) Olieskift i praksis (for dummies)

Hey

Ok, jeg vil gerne lave olieskift selv. Jeg ved godt, hvor man skal skrue henne, og hvor meget og hvad der skal i og alt det...
Mit spørgsmål går på:
- Hvad bruger I til at "opsamle" olien under motorcyklen?
- Hvad hælder I olien over i?
- Hvad gør I med det gamle olie?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olieskift i praksis (for dummies)
  • #1   27. feb 2015 Biltema har en olieopsamler til 35kr
    Der er en tud på så du kan hælde det over på de dunke fra den nye olie når du har hældt det på cyklen
    Og så på genbrugspladsen med det gamle olie

• #2   27. feb 2015 Balje eller gammel dunk skåret over til at fange olien. Jeg samler spildolie i en stor dunk som bliver afleveret på nærmeste genbrugsplads

• #3   27. feb 2015 1.noget ala http://www.thansen.dk/product.asp?n=1294579702&pn=1226676935 (kan fåes mange steder)
    2. plejer at lade det stå i den dunk

3. til lige at få gang i et bål men evt snak med din lokale mekanikker

• #4   27. feb 2015 Hvad for en mc ??

Findes der er Haynes manual til den, så KØB i en fart ( du vil lære SÅ meget smiley )

En opvaskebalje er perfekt til opsamling.

Det er bedst at skifte olie på en varm maskine ( varm/tynd olie render lettere ud)

Baljen ind under bundproppen og ud med den, 5 min senere er motoren tom, baljen hen under oliefilteret ( hvis der er et sådant) og ud med det.

På med nyt filter, og skru bundproppen i igen (tjek at pakningen er ok)
    Påfyld ny olie. Oliestande kan aflæses enten gennem et skueglas på motoren eller på en oliepind på påfyldnings proppen. ( cyklen skal stå vandret og ikke på sidestøtteben når der aflæses. )
    Start motoren op og lad den stå i tomgang i 30 sek ( der er nu olie i det nye filter) Efterfyld igen.

Den gamle olie hælder du i en brugt oliedunk ( eller en der har været eks sprinklervæske i smiley ) og afleverer den på genbrugsstationen.

Bum nu har du skiftet olie smiley

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #5   27. feb 2015 Nice!
    Tak for hjælpen, gutter smiley
    Det kan selv jeg vel finde ud af.

• #6   27. feb 2015 skift pakningen den koster en 10 . smør oringen på filteret med lidt olie inden du sætter det på.

• #7   27. feb 2015 Og spænd ikke filteret for hårdt

• #8   27. feb 2015 #3 Miljøsvin smiley smiley smiley

• #9   27. feb 2015 jeg plejer at køre om bag ved tage en spade med (,det kunne være Liltorp Racing )grave et lille hul det skal ikke være stort så tappe olie af og der skal også være plads til olie filer ,og når det er dækket til så er det jo væk nemt og simpel ,bare husk næste olie skift ikke at grave samme sted ,

• #10   27. feb 2015 8# altså jeg kunne self også bruge 3-4L diesel for at de på genbrugspladsen kan brænde det af ??

ps stor set det eneste jeg ikke kan smide i en af de 4 (sortering)skaldespande jeg har ude ved vejen af samme grund har jeg kun været der ude 2gange(i forbindelse med renovering) på 4 år

• #11   27. feb 2015 #10

Så er det vist på tide at læse lidt op på forurening smiley Du får et chok når du finder ud af hvor mange liter diesel du kan brænde af i bilen, før det matcher 2 l motorolie på et bål........

• #12   27. feb 2015 tja men hvor meget forurener det så på den så kaldte genbrugs plads

• #13   27. feb 2015 Ingenting.. Der bliver det sendt til korrekt forbrænding i højtemperaturkedel, og bliver til fjernvarme smiley

Kommentér på:
Olieskift i praksis (for dummies)

Annonce