{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.590 visninger | Oprettet:

Jim H
Jim H
Tilmeldt:
24. aug 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Spyball eller orignal Yamaha Alarm {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige investret i en sprit ny Yamaha R1 i Extreme Yellow. Jeg ville gerne have alarm på og undersøgte markedet.

En spyball ligger til omkring 2500 kr. i nyeste version. Men jeg havde også muligheden for at købe en original Yamaha alarm igennem Autoriseret Yamaha forhandler.

Det viser sig at en original Yamaha alarm også er en spyball alarm. Men dog ikke nyeste generation.
2 generationer ældre end nyeste Spyball.
En original Yamaha Alarm har en vejledene udsalgspris på 3151,25

En original Yamaha Alarm kommer med original converter kabel så det er lige til at montere på et eksisterende stik på biken uden at ødelægge det originale ledningsnet.

Hvorimod en spyball er koblet op på 12-15 ledninger så er monteret ved at svejse på originalt ledningsnet.
Hermed kan der opstå fugt problemer hvis det ikke er lavet ordentligt.

Jeg undersøgte fra flere værksteder hvad det ville koste med montering. Montering af spyball er dyrere 4-5 arbejdstimer. Montering af original alarm ca 2-3 arbejdstimer. Så prisen ender ud med at blive det samme.

Jeg valgte en orignal Yamaha alarm som jo er en spyball men 2 generationer ældre end nyeste spyball i salg i dag. Den tekniske forskel kender jeg ikke til, nogle som gør ?

Endvidere er jeg meget glad for min alarm virker perfekt MEN... Nu kommer mit store spørgsmål.

En ny Yamaha R1 kommer med fabriksmonteret start spærre fra fabriken. Tror det blev en standdard ved årgang 2004.

Men når jeg så har min alarm sat til, kan jeg sætte min nøgle i tændingen og starte mcen uden at deaktivere alarmen. Fordi startspærren overruler origianal købt yamaha alarm.

Skal det være sådan ?????
Er der nogle som har erfaringere med nyere mc med fabriksmonteret startspærre hvor de efter følgende har monteret alarm?????
Gerne erfaringer med spyball eller orignal monteret Yamaha Alarm.

Hos Yamaha står der at alarmen er til en årgang 2004-2005 model. Kan den så bruges til en 2006 model???
Eller er alarmen Defekt ????

Før min nye R1 hvade jeg en ny Yamaha R6 fra 2001 - 2003 den kom ikke med fabriksmonteret startspærre.

Så fik osse den gang monteret en orignal Yamaha alarm. Der var det ikke muligt at starte mcen med nøgle når alarmen var armed. Da der var indbyggede startspærre i Alarmen. Så når man drejede nøglen gik alarmen i gang uden at starte mcen...

Der skulle man først disable Alarmen med fjernbetjening!!!!!

Burde det ikke osse være sådan på min R1 i dag ???????

VH

JH


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spyball eller orignal Yamaha Alarm
  • #1   24. aug 2006 Hej Jim,
    Tillykke med din fine nye moto.
    Jeg har fået monteret en Spyball 8520 (tror det er nyeste version) på min nye Fireblade.
    60 sek efter jeg har sllået tændingen fra, kan jeg ikke genstarte mc'en uden at trykke på alarmknappen.
    Jeg behøver altså ikke at aktivere alarmen, for at alarmens startspærre skal virke, den træder selv i kraft efter de 60 sek. Berøringsføleren og sirenen aktiveres kun hvis jeg har sat alarmen til.
    Håber dette kaster lidt lys over det.
    Mvh.
    Jan L


  • #2   25. aug 2006 Tillykke med den, få den oprettet så vi kan se nogle billeder af dyret =0))...

    Martin...


Kommentér på:
Spyball eller orignal Yamaha Alarm

Annonce