{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Hjælp til genstridig bremsekaliber. {{forumTopicSubject}}

Har brug for lidt gode råd vedr. min Suzuki GS 850.
Stemplerne i de forreste kalibre er "stædige" og vil ikke komme ud. De bevæger sig lidt når jeg forsøger at bruge trykluft via udluftnings skrue hullet. Er der nogen der har lidt andre gode råd til hvordan jeg får dem ud. Rep sæt er bestilt, så de skal UD :o) og gøres forårs klar igen.
Sidst men ikke mindst så var jeg så uheldig at brække den udluftnings skrue da denne skulle løsnes. Kan nogen hjælpe (mod en lille skilling) med dette eller er vi ude i en brugt kaliber. Gerne i Aalborg området. Mvh Kristian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til genstridig bremsekaliber.
  • #1   11. mar 2015 Udluftningskruen kan svejses ud, det har jeg før gjort. Nogle sværger til orne pillare / skrueudtrækkere - jeg foragter dem smiley

    Stempler presser du ud ved at montere en smørenippel i kaliberen i hhv hullet til udluftning og hvor slangen er monteret og så blokere det andet på passende vis. Dernæst presser du stemplet ud med en fedtsprøjte. Den er betydeligt stærkere end tykluft ( 8-10 bar) fedt ca 400 bar! Desuden er der ikke risiko for flyvende objekter når stemplet forlader kaliberen, som der er med trykluft.

    Husk at sprøjte godt med egnet rustløsner på et par dage forinden - det vil gøre underværker.


  • #2   11. mar 2015 Hej Henrik.

    Takker for det hurtige råd. Vedr. det med at svejse så er der ikke meget at gøre med. Det er kun 2-3 mm der stikker udenfor. Har overvejet det med skrueudtrækker og har også sådanne. Men er sgu ikke sikker på at det virker. Går lidt i tænkebox og irritere mig lidt mere over mit uheld.


  • #3   11. mar 2015 Så er stempler ude. Brugte bagbremsen til at presse dem ud. Tak til Henrik for at give et hint.

  • #4   11. mar 2015 Vand bruges i den industri, det kan fås gratis fra en vandhane smiley
    Nipler må man bare ikke røre ved hvis ikke man har prøvet det før.
    Gå ud fra at de sidder fast og vil knække, lav så en plan så det ikke sker!
    Kog kaliperen i vand, varm den op med en gasbrænder, smør med højpenetrerende oliemidler, men tag ikke fat i den, for den knækker eller river gevindet.


  • #5   11. mar 2015 Hej Allan.
    Det råd kunne jeg godt have brugt noget før smiley
    Men skaden er sket og der sidder lige lidt over en rynke over hullet af udluftnings skruen. Men min foretrukne "orange" mekker kommer forbi og henter den i morgen og så må vi se om han kan udrette mirakler. Ellers må jeg have fat i en brugt.


  • #6   11. mar 2015 Som der vist blir skrevet tidligere, læg en møtrik ovenpå, og så svejs til indvendig, mon så ikke den smutter med op. smiley

  • #7   11. mar 2015 Hej Ole.
    Så godt beskeden om møtrikken, men har ikke selv adgang til svejser og nævnte at jeg gerne ville give lidt hvis en kunne hjælpe med at få skruen ud igen.
    Sætter min lid til at min "orange" mekker klare skærene denne gang.
    Men takker for feed back og håber at GS 850 snart er på vejen igen.


  • #8   11. mar 2015 Hvis du er ligeglad med afstanden, eller vil gøre brug af PostDanmark. Piller jeg gerne din nippelstump ud smiley

  • #9   12. mar 2015 Hej Brian.
    Takker for buddet om at pille den sørgelige rest ud af min udluftnings skrue.
    Men kaliber bliver hentet i dag og kommer forhåbentligt retur i morgen uden smiley
    Men mange tak for buddet. Forsat god dag.


Kommentér på:
Hjælp til genstridig bremsekaliber.

Annonce