739 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Z 750 hakker efter opstart Z 750 hakker efter opstart

Det skal åbenbart altid drille lidt. I dag fik jeg Z 750'eren ud, men allerede efter 5 km (og inden den var blevet HELT varm) er den nu begyndt at hakke i det. Lidt som en gammel knallert, der firetakter og kan have svært ved, at tage gassen - den går dog fint i tomgang uden at gå ud.

Jeg tænker umiddelbart noget kontaktspray i alle stik og fire nye tændrør. Er det ikke nogenlunde der man vil starte? Og så vidt jeg kan se, så skulle det være rent helvede, at skifte tændrør på sådan en - er det korrekt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Z 750 hakker efter opstart
  • #1   11. mar 2015 Du skal have tanken af for at skifte tændrør. Så kan man godt komme til med en lang tændrørsnøgle. De sidder ret dybt, kan tages op med en magnet på en snor.
    Men det lyder fornuftigt hvis de ikke er skiftet dor nyligt.

• #2   11. mar 2015 En kammi havde lignende problem med hans gamle z750. Der var det dårlig forbindelse mellem tændrørshætte og tændrør.

Man skal selvfølgelig have tanken af, men så kan det også lade sig gøre at skifte dem, eller tjekke tændhætter osv.

• #3   11. mar 2015 Jeg ved faktisk ikke hvornår de er skiftet. Og jeg har dem liggende, så nu ryger de i.

Findes der et eller andet fancy værktøj til den slags f.eks. på Ebay?

• #4   11. mar 2015 Ja, det kunne nemlig også godt opleves som dårlig forbindelse et eller andet sted omkring tændrørene var også min umiddelbare tanke. De får lige et tjek, når jeg alligevel skal have tanken af.

• Svend T
    Svend T Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 2 MC-er: 1 Svar: 1
    #5   12. mar 2015 Har selv en ældre Kawasaki, som opførte sig nogenlunde på samme måde som du beskriver. En fagmand foreslog mig at tilsætte noget kaburatorvæske til benzinen. Jeg fulgte hans råd og købte en flaske på tanken. Det hjalp fantastisk.

• #6   12. mar 2015 Jeg har faktisk lige i dag hældt karburatorsprit på den, da det kunne være sådan noget - men tak for fiffet smiley

• #7   13. mar 2015 Chokeren hang opdagede jeg. Den er smurt, masseret, og hænger efter bedste overbevisning ikke - dog hakker den stadig lidt omkring 0-3000 omdr.

Tændrør og tændkabler har kun kørt cirka 5000, så jeg mistænker dem for at være gode nok. I morgen piller jeg tanken af, piller alle stik fra hinanden og smører dem, smører chokeren en gang til og kører et par tanke med noget karburatorsprit i.

Jeg synes altså det lugter af enten noget med fugt eller omkring choker/benzin. Tak for input indtil videre smiley

• #8   18. apr 2015 Nu er den begyndt, at gå endnu ringere. Og jeg må nok erkende, at jeg ikke længere selv kan gennemskue hvad fejlen er.

Hvilke mekanikere i Århus kan anbefales? Også gerne dem, der arbejder orange.

• #9   21. apr 2015 Jeg TROR sgu det lykkedes, at knække nødden nu! smiley

Den var begyndt, at gå på blot tre cylindre. Selvom tændrørene og stikkene så fine ud, så fik den fire nye tændrør, alle stik blev renset og smurt og NU går den som den skal - ved alle omdrejninger og på alle cylindre! Den var ellers millimeter fra, at blive sendt på værksted. Dog er der lige en enkelt ting, jeg er nysgerrig omkring: det ene tændrør/tændspole (altså den del, der glider hele vejen ned over tændrøret) ser ud til, at have knækket plastic'en, der sidder rundt omkring den.

Bør jeg skifte dette? Den virker jo efter hensigten (da den går på alle fire cylindre) eller er det blot en kosmetisk detalje?

• #10   22. apr 2015 Det kan måske drille når det bliver vådt. Da jeg kiggede over skulderen på mekanikeren da han skiftede mine tændrør, synes jef ikke lige umiddelabrt der var noget til at dække den del der glider over tændrøret (for at holde fagtermerne smiley aner ikke hvad det hedder). Så der kan måske komme vand/fugt ind den vej, og derfor den også har kørt lidt skidt nu her?
    Men godt den fungerer igen.

• #11   22. apr 2015 Ja, jeg ved det heller ikke helt. Jeg vil ikke kunne afvise, at den vil kunne drille i vådt vejr - det er sådan en fyr her: http://www.ebay.co.uk/itm/KAWASAKI-ER-6N-NINJA-650R-ZX-12R-VERSYS-Z1000-Z750S-Z750-KLE-IGNITION-COIL-IC503-/271033961440?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3f1ae20be0 hvor det midterste stykke (der sidder fast under gummringen øverst) er revnet hele vejen ned.

Kommentér på:
Z 750 hakker efter opstart

Annonce