{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

kenneth b
kenneth b
Tilmeldt:
5. mar 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Køler cbr {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har et problem. Min cbr vil ikke køle, blæseren starter ikke , køler har delvis været afmonteret, og der blev noget af køler tømt. Sikringerne er tjekket.
Skal køleren udluftes ??
Eller hvad er der i vejen, håber i kan hjælpe .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køler cbr
  • #2   16. mar 2015 Du skal jo da sørge for at kølesystemet er fyldt op og udluftet, i første omgang

  • #3   16. mar 2015 Hvilken CBR?


  • #4   17. mar 2015 Bliver motoren overhovedet så varm, at blæseren skal starte? Med de temperaturer vi har i øjeblikket, så tvivler jeg på blæseren vil køre.

  • #5   17. mar 2015 udluftning og efterfyldning som Affslow skriver. Og så mærk om begge kølerslanger bliver varme

  • kenneth b
    kenneth b Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   17. mar 2015 Det er en cbr 600 f3,
    Okay tak for hjælpen det prøver jeg :).


  • kenneth b
    kenneth b Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   17. mar 2015 Blæseren slår den ikke igang, selv om der muligvis ikke er væske på køleren ??
    Eller skal køleren være fyld af væske før blæseren virker ??
    Og hvor udluftes køleren ?? smiley
    Tak på forhånd smiley


  • #8   17. mar 2015 der skal være væske på systemet, eller bliver temp. føler ikke aktiveret. der må være et låg på selve køleren hvor der kan fyldes væske på. Start der, men åben ikke hvis den er varm. Derefter skal der være en ekspansionsbeholder som skal fyldes på. Der skal gerne være min/maks indikering på beholderen. De fleste cykler kan nøjes med en opstart/ kort opvarmning uden låg på køleren for at lufte ud, men enkelte modeller kan være lidt mere tricky at lufte ud. Kender ikke cbr f3 personligt...

  • kenneth b
    kenneth b Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   17. mar 2015 Okay tak :), det er fedt i er så hurtigere til at hjælpe, sætter virkelig pris på jeres inputs smiley

  • #10   17. mar 2015 Sæt den på side støtbenet, så dækslet på køleren er højest muligt, det plejer at være på højre side af cyklen, start den op fra kold med låget af, og laden den varme lidt op, og efterfyld undevejs hvis nødvendigt. Din køler termostat sidder typisk lidt nede på køleren i afgangssiden, og virker kun når der er vand nok på.

  • #11   17. mar 2015 Ja evt klem på slangerne, hvis der er luft i kan du hjælpe det lidt på vej. Thermostatføleren sidder på min Honda X11 i venstre side halvvejs open på køleren...

  • #12   17. mar 2015 Jeg har gode erfaringer (på f3eren) med at fylde køleren op, starte skidetet uden låg (her taler vi om det dæksel som er monteret ved siden af sikringsholderen under det lille stykke kåbe som kan afmonteres lidt til højre for instrumentet) hvorefter der vil komme lidt bobler. Når kølervæskestanden synker, fyldes der efter, så der heltinden er fyldt helt op. Når der ikke kommer flere bobler, så er det på med låget, og fylde ekspansionsbeholderen op til max, og derefter så skulle det hele gerne spille. Det hjælper nogle gange at gasse lidt op mens du udlufter, for at få det hele med.

  • #13   17. mar 2015 Tag ledningen af føleren og hold den på stel. Så skal blæseren starte.
    Hvis den ikke gør det, så har du et el-problem.
    Men igen: du vil få svært ved at få temperaturen op under kørsel. Lader du cyklen stå i tomgang, vil den starte, men det kan tage lang tid.


  • kenneth b
    kenneth b Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #14   18. mar 2015 Tak for hjælpen.
    den er ude og rulle igen uden problemer smiley


Kommentér på:
Køler cbr

Annonce