2.761 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Skift af bremseklodser, nu hænger bremsen Skift af bremseklodser, nu hænger bremsen

Hej folkens..

Jeg har nu læst rigtigt mange diskussioner på forum vedr bremser men finder ikke svar på mit spørgsmål..

Jeg har netop skiftet bremseklodser på min Honda cbr 1000f. Problemet er nu at mine bremser foran støder imod og skiven og reducere farten på maskinen.. Det eneste der er gjort er at skifte klodserne, og derefter skubbe stemplerne ind.. Kan Det at klodserne konstant støder imod skiven, og bremser maskine fikses ved eks at lifte bremsesystemet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af bremseklodser, nu hænger bremsen
  • #1   26. mar 2015 Du har sikkert ikke gjort stemplerne rene inden du pressede dem ind. Og det har så fået det skidt og møj med ind som så gør at de ikke længere kan trække sig tilbage selv. Repkit og en omhyggelig rensning. så ved du hvad du skal lave et par timer. Ps : der skal være pinligt rent.

• #2   26. mar 2015 sikker på dine stempler kan komme langt nok tilbage??

• #3   26. mar 2015 INDEN du skubber stemplerne tilbage skal man altid huske at gøre dem grundigt rene med eksempelvis WD-40 / petroleum og en tandbørste e.lign.

Samtidig skal du sikre dig at kaliperene er rene for gammelt skidt der hvor klodserne skal glide.

Hvis det er uoriginale klodser er de måske lige i det højeste?

Sidst men ikke mindst skal du huske at det måske er nødvendigt at tappe en smule bremsevæske af beholderen når du skubber stemplerne tibage for at give plads til de nye.

• #4   26. mar 2015 tandbørste og neglefile nu holder i da godt nok

sprøjt stemplerne godt af med bremserens og gør kaliberen godt rent indvendig, skift om nødvendigt de (glidere er hvad jeg kalde dem) de 2 små pakdåser som sidder indvendig og holder det tæt

så samler du den igen og gerne masser af silikonefedt, det kan den godt lide

er bremsestemplerne ujævne, hakker eller rust så udskift dem

• #6   26. mar 2015 Der kan være overskud af bremse væske i dit system, og derved kan der opstå et overtryk i en motorcyklens bremsesystem, når stemplerne returneres.
    Nemmeste måde at kontrollerer det på er ved at løsne en udlufteskrue, og se om de slipper ordentligt igen.

MVH
    Bjarne

• #7   26. mar 2015 Tak for de mange kommentarer. Da jeg skiftede klodserne gav jeg kaliberen en tur med sæbevand og tandbørste. Men når jeg tænker mig om, kan de sagtens gøres mere rent. Jeg tror jeg skulder bremserne af igen. Rengør 100% og lufter systemet samtidig. Så
    Må den næsten være der! Tak for jeres gode kommentarer

• #8   26. mar 2015 Uoriginale bremseklodser ? Jeg var ikke klar over Honda laver bremseklodser !!
    smiley

• #9   26. mar 2015 Hehe Karsten - hvis du nu virkelig prøver; er du så i tvivl om hvad jeg mener?

• #10   27. mar 2015 Har du kontrolleret at der ikke er for meget bremsevæske på nu ?? eller at bremsevæsken kan komme retur til beholderen.
    Min CX gjorde det samme, der måtte en ny bremsemaster på .

Kommentér på:
Skift af bremseklodser, nu hænger bremsen

Annonce