{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.855 visninger | Oprettet:

Bo M
Bo M
Tilmeldt:
9. jun 2013
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 32

Blinkrelæ {{forumTopicSubject}}

Ville sætte en beeper til mit blinkrelæ (Virago 250), så jeg får lyd på blinkerfunktionen. Den er til at sætte på den udgående ledning fra relæet. Men den udgående ledning er der strøm på selvom jeg ikke blinker !! DVS. beeperen hyler hele tiden. Skal der være gennemgang i blinkerrelæet selvom man ikke bruger blinklyset ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blinkrelæ
  • #1   27. mar 2015 Man kan købe blinke relæ med indbygget lyd hvis der er noget. Har set dem til scootere osv.

  • #2   27. mar 2015 Hvis dit nuværende mod forventning er et "led" relæ, så bytter jeg gerne, jeg har fået købt sådan et LED relæ med lyd ved et uheld.

    Så R6'eren lyder som en Scooter når jeg blinker smiley

    Jeg fandt iøvrigt mit på ebay for 12kr inkl porto.


  • #3   27. mar 2015 Så sæt det på den anden ledning, hvor svært kan det være. smiley

  • Bo M
    Bo M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 32
    #4   27. mar 2015 Måske et relæ med lyd, ja. Det er ikke et relæ til led, men et originalt med 2 ben. Og Karsten: Hvorfor skulle det sættes til den anden ledning - den er jo også strømførende, når tændingen sættes til ? Beeperen skal kobles til en ledning, der kun er strøm på, når afviseren/kontakten påvirkes !

  • #5   27. mar 2015 Bo M

    Det hjælper ikke af sætte til nogen af de ledninger,

    da der skal være strøm på begge sider af relæet.

    det er jo ikke relæet som bestemmer og sender strøm ud til den side du vælger.

    strømmen går op til din kontakt som bestemmer siden.

    hvis du satte strømmen fra udgangen på dit relæ til en pære så ville denne pære også blinke.

    det gamle 2 benet blink relæ sørge for af ved forbrug bliver spændingen afbrudt og tilsluttet , som er blinket.

    hvis du skal have det til af virke , så ville jeg mene du skulle gå på efter kontakten.

    hvis du nu tilsluttet det til udgangen som du har prøvet, så skifter det vel også fra konstant bippe tone til en normal bippe lyd når du rent faktisk blinker?


  • Bo M
    Bo M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 32
    #6   27. mar 2015 Tak for svar - "Donatello" - du har helt ret, også i sidstnævnte ! Jeg har lige kikket el-diagrammet igennem samt fundet et scooterforum, hvor det anbefales at parallel forbinde beeperen til kontrollampen. Det der skabte forvirringen var, at den medfølgende vejledning viste montering på udgående ledning, hvilket er helt forkert. Så sparer jeg 500,- til et nyt relæ smiley God weekend !

Kommentér på:
Blinkrelæ

Annonce