{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.184 visninger | Oprettet:

Kan ikke få gang i min Yamaha XJ 600 Diversion {{forumTopicSubject}}

Hej Alle i kloge hoveder herinde.

Jeg har lige købt mig en XJ 600 fra 01' og den er i nogenlunde stand.
Jeg har købt den billigt, derfor er der også en liste med mangler.
Den skulle angiveligt have stået stille i 1.5 år! Cyklen har gået 78.000 km, men motoren skulle have gået 27.000 km.

Men det problem jeg har, er at jeg ikke kan starte den. Jeg har installeret nyt batteri og ladt det op, så strøm er der masser af.
Jeg har kontrolleret at "klokken" eller hvad det hedder på karburatoren bliver fyldt med benzin. Jeg har også haft skruet en af klokkerne af og det så umiddelbart fint ud. Tanken er blevet fyldt med ny benzin, der var en lille rest i da jeg fik den.
Tændrørene har jeg lige skiftet med NGK CR8E, hvilket er standard for denne cykel, disse bliver også fugtige hvis jeg skruer dem ud efter jeg har prøvet at starte den. Der er også gnist på alle tændrørene (en smule, ved ikke hvor stor eller synlig denne gnist skal være). Har prøvet at starte den med startspray, så kommer der en smule gang i den, men den går ud efter 2 sekunder.

Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt.

Mvh Tobias


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke få gang i min Yamaha XJ 600 Diversion
  • #1   28. mar 2015 Hej..
    Havde også problemet med min xj 550.. Det lyder som om du skal i gang med en større rengøring.. 1,5 år med gl benzin er en rigtig karburator dræber.. afmonter karb broen og vend bunden i vejret på den, pil derefter bundkarene af og se hvilken farve de er indvendig, er der "grøn" slam at spore skal de skilles totalt og renses.. Man kan sagtens gøre det selv bare vær organiseret og hold delene separat til hver karburator. Pil alle dyser ud og ånderøret til hoveddysen, tjek at alle lille huller er helt fri for rester og snavs. pil topmembranerne ud og hold dem mod en pære, er der huller skal de skiftes.. Husk dog ALDRIG at pille nåleventilen foran karburatoren ud medmindre det er strengt nødvendigt.. Når alt er monteret igen så skulle den være køreklar.. Hvis du har spørgsmål eller andet så skriv endelig, og starter den ikke så har jeg også plan b klar men det første burde løse dit problem. Mens karburatoren er ude så husk at kontrollere indsugningsflancerne, hvis de er revnet af udtørring suger den falsk luft og vil heller ikke starte.. god arbejdslyst
    mvh Tommy


  • #2   28. mar 2015 Hej Tommy. mange tak for dit svar.
    Jeg har haft kigget på den løsning, men håbede bare at det ikke var nødvendigt:-)
    Men jeg må nok gå den slagne vej og gøre det. Ved du hvor man kan købe karburator rens?


  • #3   28. mar 2015 Hvis du syntes at din gnist er svag så prøv evt at skrue hætten af tændrørsledningen og hold ledningen imod, men lidt fra topstykket. Her skal den gerne kunne kaste en gnist. Kan den ikke det så prøv at nappe en cm af ledningen.

    Når der er styr på DEN del så montere du igen din hætte. Er der stadig svag gnist kan du ha` dårlige hætter. Får du ikke styr på at den kan kaste en gnist uden hætte så kan du ha` dårlige tændspoler.


  • #4   28. mar 2015 Jeg har selv prøvet flere forskellige produkter beregnet til formålet, men kun et er en sand vinder. wd40 har produceret nye produkter og de har en cleaner. Jeg køber den i Bauhaus og den er sindssyg god. Kan gennemblæse en dyse på ingen tid.. Renser i øvrigt også mange andre ting med godt resultat..
    mvh tommy


  • #5   28. mar 2015 Til Tommy: Okay, den må jeg prøve at købe.

    Til Chris: Det er nok en hurtig ting at afprøve først, Den ville være ærgelig at opdage efter en større karburator-rens, selvom en karburator-rens nok altid vil være en god ting:-)


  • #6   28. mar 2015 Har du prøvet at tømme bundkarene på karburatorerne? Det er også værd at prøve før en total rensning.

  • #7   28. mar 2015 Ja, dem tømte jeg via den der skrue der er. Kun den ene af karburatorene tog jeg bundkarene helt af. Men den så helt fin ud, altså der var lidt snask i, men ikke ligesom nogle af dem jeg har set på youtube smiley

  • #8   28. mar 2015 Hej, var lige inde og se din nye mc(i din profil) tillykke med den smiley .Du har nogle billeder af den , hvor der ligger en stor skjold under mc,en ? Hvis det er fra den, tror jeg det eventuelt kan være dine "svømmere" i kaburatorene der "hænger" og så får du jo også våde tændrør smiley
    Har lige selv købt en mage med din (årg 93) som havde stået i et år, den fik ekstra strøm , fuld choker og startede så...hostede lidt på 3 og 4 cyl inden motorgangen blev perfekt efter en rum tid på variabel choker smiley


  • #9   3. apr 2015 Løsning: Jeg checkede gnisten som chris forslog og den var helt fin. Derefter prøvede jeg at starte den med med en lader på, indtil cylindrene blev varme, men det var kun cylinder 3+4 der blev varme (den kunne prutte lidt). Ud med tændrørene i 1+2 og de var knas tørre. Af med svømmerhus og 2 "ikke justerbare" dyser i karburator 1+2 og rense lortet. På igen og så var der gang i kværnen:-) Mange tak for hjælpen herinde.

  • Gitte F
    Gitte F Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   6. jul 2016 Hej. Lige et dumt spørgsmål smiley Hvor sidder choker på en yamaha xj s 600 division hvis den har en choker. Vh Gitte

Kommentér på:
Kan ikke få gang i min Yamaha XJ 600 Diversion

Annonce