Kan ikke få gang i min Yamaha XJ 600 Diversion {{forumTopicSubject}}
Hej Alle i kloge hoveder herinde.
Jeg har lige købt mig en XJ 600 fra 01' og den er i nogenlunde stand.
Jeg har købt den billigt, derfor er der også en liste med mangler.
Den skulle angiveligt have stået stille i 1.5 år! Cyklen har gået 78.000 km, men motoren skulle have gået 27.000 km.
Men det problem jeg har, er at jeg ikke kan starte den. Jeg har installeret nyt batteri og ladt det op, så strøm er der masser af.
Jeg har kontrolleret at "klokken" eller hvad det hedder på karburatoren bliver fyldt med benzin. Jeg har også haft skruet en af klokkerne af og det så umiddelbart fint ud. Tanken er blevet fyldt med ny benzin, der var en lille rest i da jeg fik den.
Tændrørene har jeg lige skiftet med NGK CR8E, hvilket er standard for denne cykel, disse bliver også fugtige hvis jeg skruer dem ud efter jeg har prøvet at starte den. Der er også gnist på alle tændrørene (en smule, ved ikke hvor stor eller synlig denne gnist skal være). Har prøvet at starte den med startspray, så kommer der en smule gang i den, men den går ud efter 2 sekunder.
Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt.
Mvh Tobias
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 6 Svar: 50
Havde også problemet med min xj 550.. Det lyder som om du skal i gang med en større rengøring.. 1,5 år med gl benzin er en rigtig karburator dræber.. afmonter karb broen og vend bunden i vejret på den, pil derefter bundkarene af og se hvilken farve de er indvendig, er der "grøn" slam at spore skal de skilles totalt og renses.. Man kan sagtens gøre det selv bare vær organiseret og hold delene separat til hver karburator. Pil alle dyser ud og ånderøret til hoveddysen, tjek at alle lille huller er helt fri for rester og snavs. pil topmembranerne ud og hold dem mod en pære, er der huller skal de skiftes.. Husk dog ALDRIG at pille nåleventilen foran karburatoren ud medmindre det er strengt nødvendigt.. Når alt er monteret igen så skulle den være køreklar.. Hvis du har spørgsmål eller andet så skriv endelig, og starter den ikke så har jeg også plan b klar men det første burde løse dit problem. Mens karburatoren er ude så husk at kontrollere indsugningsflancerne, hvis de er revnet af udtørring suger den falsk luft og vil heller ikke starte.. god arbejdslyst
mvh Tommy
mar 2013
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 4
Jeg har haft kigget på den løsning, men håbede bare at det ikke var nødvendigt:-)
Men jeg må nok gå den slagne vej og gøre det. Ved du hvor man kan købe karburator rens?
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.886
Når der er styr på DEN del så montere du igen din hætte. Er der stadig svag gnist kan du ha` dårlige hætter. Får du ikke styr på at den kan kaste en gnist uden hætte så kan du ha` dårlige tændspoler.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 6 Svar: 50
mvh tommy
mar 2013
Til Chris: Det er nok en hurtig ting at afprøve først, Den ville være ærgelig at opdage efter en større karburator-rens, selvom en karburator-rens nok altid vil være en god ting:-)
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 522
mar 2013
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 19 Svar: 774
Har lige selv købt en mage med din (årg 93) som havde stået i et år, den fik ekstra strøm , fuld choker og startede så...hostede lidt på 3 og 4 cyl inden motorgangen blev perfekt efter en rum tid på variabel choker
mar 2013
jul 2016
Følger: 1 Svar: 1
Kan ikke få gang i min Yamaha XJ 600 Diversion