1.941 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

R1 starter relæ klikker?? R1 starter relæ klikker??

Hej, står i den situation at når jeg sætter tænding på og prøver at starte den klikker den i relæet et par gange andre gange mange gange før den så tager fat og starter lige pludselig.
Kan det være starter relæet der er færdigt? I så fald ville den vel ikke starte overhovedet?
På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  R1 starter relæ klikker??
  • #1   8. apr 2015 For lidt strøm på batteriet, det har været oppe hundrede gange de sidste par måneder.

• #2   8. apr 2015 Der er ikke nok strøm på dit batteri smiley

• #3   8. apr 2015 Den viser 12 volt så det burde vel være nok? smiley

• #4   8. apr 2015 Så skil starteren ad, rens kommutatoren grundigt og skift kullene smiley

• #5   8. apr 2015 12 volt ja. Men hvor mange ampere. Det er der kræfterne ligger. Men jeg tror ikke det er dit batt når den KAN starte. Tror mere på at starteren er ved at stå af.

• #6   8. apr 2015 de 12 V viser bare at der er 6 celler, når det er ubelastet!!!

Du har et helt typisk symptom på at der ikke er strøm nok pÅ batteriet, Enten leder geden lige i underkanten eller også synger batteriet på sidste vers

• #9   8. apr 2015 Takker for alle svarene. Prøver med et nyt batteri inden jeg gør andet så ser vi om det er der problemet ligger.

• #10   9. apr 2015 Lille NB!

Pas fantastisk godt på med de der V målinger!!!!! Hver celle i batteriet skal jo i princippet give ca 2,2 V (6 stk giver ca. 13,2 V). Men kig en gang på hvilepotentialerne for brintion og svovlsyre samt for Bly og Bly(ii) ion, så vil I se, at blot der er bly til stede i svovlsur opløsning, så vil I have det der hvilepotentiale (ca 13,2 V), Det der virkelig betyder noget er batteriets evne til at opretholde spændingen under belastning!

• #11   9. apr 2015 tror nu osse mere på det er din starter, når den kan efter mange gange. men et dårligt batteri kan osse forsage dit problem. og selvom et batteri er fuld ladet op kan det godt være ringe og ikke ha nok power til at starte en mc.

• #12   9. apr 2015 DEN starter fejler ikke noget, det gør relæet heller ikke. Nå den nogle gange klikker og andre gange starter efter ingen eller nogle klik skyldes, det at batteriet er i grænselandet for sin energiafgivelse. Halve grader i temperatur har så betydning!

• #13   9. apr 2015 knud det kan du da slet ikke vide noget om.! du kan give dit bud på det. men du kan ikke vide det. det kan ligeså vel være en dårlig fobindelse, og jo en starter godt være defekt og samtidig klikke i relæet uden starteren køre rundt!,

• #14   9. apr 2015 Jakob: I teorien ja du har ret, men i den virkelige verden har jeg aldrig set det. Derimod har jeg set mange vintertrætte batterier og masser af cykler, der ikke lader tilstrækkeligt. Min påstand, og jeg indrømmer gerne at det er en sådan - den bygger på mange års erfaringer med et af de aller oftest forekommende problemer med MC-er:-)

• #15   9. apr 2015 Jeg har givet mit bud, mon vi får at vide hvem der vinder ? Og Jacob, du har chancen for at blive en erfaren mand ad åre, hvis du lytter til nogen der er klogere end dig og det kan du faktisk ikke undgå.

• #16   9. apr 2015 hehe må indrømme jeg har ikke meget erfaring med startere fra mc'er men arbejder med startere til biler dagligt. jeg har sku tit set en startere opføre sig på mange mærkelige måder. men jeg suger alt det erfaring jeg kan fra alle sider men alder er ikke ens betydene med erfaring, de fleste ældre herre bliver jo overhalet af teknologien. men i har ret batteriet er generalt et stort problemer på mc'er når de står halve år af gangen. syntes bare det er mærkeligt at den klikker i starter relæet også efter nogle forsøg kommer den. der vil jo være mindre strøm på batteriet som i forvejen ikke er ret stort efter f.eks 15-20 forsøg.

• #17   10. apr 2015 Som sagt - du kan have ret, men jeg FORESTILLER mig det slet ikke smiley

Kommentér på:
R1 starter relæ klikker??

Annonce