{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

SS Bremseslanger, mindre dia. end OEM!?? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har haft skilt min MC fuldstændig ad og har nu samlet den igen, med en masse nye dele, deriblandt SS/Braided bremseslanger. Jeg har dog haft nogle problemer med de forreste bremser - De hænger, bliver varme og låser! Jeg har luftet dem ud igen og igen, men lige lidt hjælper det! Jeg har nu sat den org. bremsevæskebeholder på igen(havde købt en mindre og pænere en) og afmonteret calibrene - Jeg opdager så, at de nye bremseslanger, udover at være mindre i udvendig diameter også har en væsentligt mindre passage/åbnining i slangen og i boltene der fugte med!

Er det normalt når man sætter stålarmere bremseslangerpå, at de udover at være mindre udvendigtt også har mindre diameter indvendigt!??

Jeg forsøger at finde enhver årsag til hvorfor bremserne hænger! De kan virke fint de første 20 km. og så pludselig bliver bremsegrebet helt hårdt og stramt at trække og jeg kan tydeligt mærke at bremserne hænger!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SS Bremseslanger, mindre dia. end OEM!??
  • #1   11. apr 2015 Lysningen i dine nye bremser skal være virkelig lille hvis bremsevæsken ikke kan passere frit igennem, jeg kunne måske bedre forestille mig at dine kalibere hænger og derved sender tryk tilbage i systemet når væsken bliver varm..

  • #2   11. apr 2015 Det er oppe i bremsemasteren væsken ikke kan komme retur! Kan trykstiften fra gebet justeres?Prøv at løsne luftskruen på caliper, når problemet opstår, måske skal du ha et rep. sæt i hovedcylinder, gummiet kan svulme op og blokerer udligningshullet, du kan osse prøve med en smørekande eller engangssprøjte om du kan pumpe væsken op nedefra!

  • #3   11. apr 2015 Har prøvet det samme engang. Det er enten dine stempler i bremsekaliperen der går stramt, og ska smøres eller ha nye gummiringe. Eller er det din bremsemaster der ska renses igennem, eller måske ha et rep kit.

    dine ss slanger har ihvertfald intet med det at gøre


  • #4   11. apr 2015 Ved nærmere eftertanke har jeg faktisk prøvet nøjagtig samme scenarie med min Transalp, der skulle et nyt renoveringssæt bestående af stempel og pakdåser i min master, så kørte det problemfrit igen smiley

  • #5   11. apr 2015 Tak for de konstruktive svar! Det sidste jeg har prøvet nu, er at montere det hele som det var inden, dvs. org. bremseslanger, bremsevæskebeholder etc. det i sig selv hjalp naturligvis intet - Jeg kørte en lille tur og bremserne begyndte at hæng efter jeg havde bremset et par gange - Jeg trillede forbi en ven og der løsnede vi udluftningsskruerne på calibrene, jeg trilelde en tur og vi gentog processen! Det lader til(7-9-13) at det har hjulpet en smule, ihvertfalde var der på den korte tur hjem ingen problemer - Jeg kørte også kort en tur uden at bruge forbremsen, for at se om de hang af sig selv og i så fald hvilken af siderne det handlede om(men det gjorde de ikke, det sker først efter jeg har brugt forbremsen ihvertfalde et par gange)

    Men det lader så til at der står en smule luft tilbage, selvom jeg har luftet ud og ud og ud og ud..zzzzzzzzzzzzz(gjorde det med et proff. kit sat til kompressoren som suger bremsevæsken igennem, så der burde bare ikke kunne stå luft tilbage bagefter - Men det kunne der måske så godt alligevel, når nu det lader til at hjælpe at køre en tur og så lufte ud!

    Hvad fortæller det jer, tror i stadig at det er hovedcylinderen!?

    P.s. Ja det er en lille skruestift på/ved bremsegrebet der har justeret grebet lidt ind/ud, men det hjæper naturligvis intet!


  • #6   11. apr 2015 Skruestiften ved grebet må IKKE trykke på stemplet, når du har kørt lidt og bremset et par gange, udvider væsken sig lidt og er udligningshullet IKKE fritlagt, begynder den at bremse!

  • #7   11. apr 2015 Asger M: Jeg er ikke sikker på hvad du mener når du siger "skruestiften"!? Taler vi om den lille skrue med numrene 1til 5 på, som bestemmer bremsegrebets planering i forhold til styret!?

    Og igen mange tak for hjælpen, det er virkeligt værdsat kan du/i tro!


  • #8   11. apr 2015 Jeg er meget i tvivl om hvorvidt den kan hive "falsk" luft ind et andet sted, evt. hvor!? For enten så har jeg udluftet godt nok og så hiver den luft ind et eller andet sted, så snart ejg bruger bremsen - Ellers også sidder der fastklemt luft, som kun kan komme ud ved at jeg kører på MC`en og så lufter ud hen ad vejen!

  • #9   12. apr 2015 Asger M: Hvis det nemmere kan vises ved et part nr. så er her en oversigt over master cyl.

    http://www.kawasakipartshouse.com/oemparts/a/kaw/500b2626f8700223e478fdf6/front-master-cylinder

    Den del af bremsegrebet der skal trykke ind på stemplet, gennem gummimembranen(part nr. 49016), da den rører ganske rigtigt ved netop membranen, men jeg synes ikke den er decideret trykket ind i, jeg kan ihvertfalde fint trykke den yderligere ind(altså før bremserne bliver varme) og få den til at klikke og udløse stoplyset bagpå!


  • #10   12. apr 2015 Der er INGEN just. skrue på dit greb, kan jeg se og det har INTET med luft at gøre, det gør kun grebet "svampet" Prøv i første omgang at ta stemplet i Masteren ud og rense det hele, når du så samler igen, pumper du ny bremse vædske i nedefra, det skal gå uden modstand, ellers er udlignings hullet fra bremse cylinder til beholder blokeret!

  • #11   12. apr 2015 Super, det vil jeg gøre så! I det tilfælde at udligningshullet er blokeret hvad/hvor meget skal så skiftes?

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #12   12. apr 2015 Det skal bare renses, det er meget lille, renlighed vigtigt. Sådan en til kompressor suger ikke nok til at tage alt luft. Drej/afmonter masteren så studsen til beholderen er øverste punkt - pump så med små hurtige tap på grebet, og du vil se små bobler stige op i beholderen. Men få ordnet calibrene først.

  • #13   12. apr 2015 Niels B: Ordnet Calibrene? Calibrene fejler intet, stemplerne glider fint og der er(7-9-13) ingen utætheder mellem stempler og pakninger! Så jeg går ud fra at det så er nok at afmontere master cyl. rense og smøre gen, genmontere og så følge Agers anvisninger om at pumpe væske i nedefra(skal så lige finde ud af hvordan bedst gør det! smiley

  • #14   13. apr 2015 Nå men så blev der bestilt master cyl. reparations kit med ny cylinder samt komplet pakningssæt til begge calibre, da den ene havde ihvertfalde en utæt o-ring samt et sæt nye bremseklodser - Så er jeg forhåbentligt snart kørende igen! smiley

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #15   13. apr 2015 "Calibrene fejler intet" smiley

  • #16   13. apr 2015 Niels B: Det gjorde de heller ikke, men efter at jeg har haft dem af og på, presset stempler tilbage mv, jeg ved ikke hvor mange gange, så tror jeg en af o-ringene har givet efter og så besluttede jeg mig for at ordne det hele på en gang - Så har jeg også elimineret(forhåbentligt) alle mulige kilder til fejl og mangler! smiley

  • #17   14. apr 2015 Det ska helt sikkert nok komme til at spille med de nye stumper

Kommentér på:
SS Bremseslanger, mindre dia. end OEM!??

Annonce