1.545 visninger
|
Oprettet:
krumtapsudluftning {{forumTopicSubject}}
hey, der er er en slange på min mc som jeg tror er til krumtapsudlyftning, men er der nogen der kan bekræfte det?
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1383
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 190
på K&N skriver de st det ikke er lovligt med fri krumtapsudluftning, mener de så at deres filtre ikke må bruges på gaden eller at man bare skla ha et filter på?
dec 2004
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 448
Mvh Kristian Dyrmann
dec 2004
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 448
Mvh Kristian dyrmann
sep 2004
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 71
Nu vil jeg oz lige være med her !
Det vil altså sige at fri krumtapsudluftning på ingen måde er en fordel, ud over man kunne synes at et lille skinnende KN-filter på siden af kværnen ser lidt frækt ud
- Men snarre en "bagdel" fordi man risikerer at svine sin nypolerede kværn til i olie, og egentlig forurener unødigt !?!
Men hvis det ikke er noget ved, hvorfor udvikle et produkt?
Og til slut... kunne det på nogen anden måde (end det jeg har beskrevet) være noget ved at lave ?
Mvh Steffen
okt 2004
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 4 Emner: 50 Svar: 168
Udluftningen sker som sagt når der kommer et overtryk i krumtapshuset. det at den oser, er selvfølgelig ikke meningenfra når cyklen er ny. Men når den bliver ældre og mere slidt i cylinder, topstykke og div. olieskraberinge som sidder på stemplerne, vil den ikke være 99% tæt mere. derfor vil der danne sig et overtryk i rummer under stempler og cylinder, nemlig nede ved krumtappen, dette overtryk skal jo helst kunne komme ud. Hvis ikke den kunne det ville den, som Jonas har sagt, nok slå revner. Så hvis din cykel oser meget fra krumtapsudluftningen, ville en mindre renovering af div. sliddele som topstykke, cylinder og stempler. alt efter hvor hårdt medtaget det er. kontakt www.ingang.dk det kan KUN anbefales. men måske lidt krydret med prisen. men vil næsten med garanti sige at du bliver glad for deres arbejde !
Mvh.
Michael Larsen
okt 2004
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 4 Emner: 50 Svar: 168
krumtapsudluftning