{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.538 visninger | Oprettet:

>HJÆLP<!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

der er noget riv rask ruskende galt med min cykel, den er holdt op med at blinke med mine nye rizomablink, eller det vil sige, den kan blinke normalt, når man så trykker på advarselstrekanten, så lyser de ÉN gang og går så ud, derefter kan man så ikke tænde for blinkene igen det næste minut eller så, det har virket perfekt indtil for 20 minutter siden hvor jeg skullle hjem fra min fatter af, hjælp, der er monteret original rizomablink/modstande og nummerpladeholder, og der er ingen fusk lavet nogen steder

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  >HJÆLP<!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • #1   5. sep 2006 det er ikke ir, for alle samlinger er krympet med kympeflex med lim i, så det er udelukket, og det er ikke mere end en lille uge siden at det er lavet

• #2   5. sep 2006 Ok, et rimeligt gæt, er at dit relæ er enten for svagt eller defekt. Noget kunne tyde på at det "hænger" når det bliver belastet for hårdt! (rimeligt gæt = svendebrev som elektronik fagtekniker!)

• #3   5. sep 2006 jamen det er ligesom at kondensatoren skal lade lidt på før den kan sætte igang igen!

• #4   5. sep 2006 Lyder sq mærkelig på sådan en ny bike.... Men aner desværre ikk en skid om sådan noget... Til gengæld ved jeg at det ikke er den bedste, mest sigende overskrift nogenside... Det burde en hjælpeadministrator kunne gøre bedre! Håber du får løst problemet...
    Rasmus^

• #5   5. sep 2006 jeg er jo ikke overmenneske fordi jeg er HA vel mester hihi, jeg kan da stå me dhåret i postkassen ligesom jer andre, ligesom nu, men takker da for de nuværende svar, andre er også velkomne

• #6   5. sep 2006 Nu har jeg da godt ikke svendebrev som elektronik fagtekniker, men mit kendskab til mc'er og blinkrelæ'er samt elektronik fortæller mig at du har en kold lodning i dit elektroniske blinkrelæ. Da mange relæ'er bruger plusledningen som momentan stel (gennem pærerne) i forbindelse med opladning af kondensatoren, er der noget der tyder på at det er der fejlen ligger.

Nu beskriver du desværre ikke hvad der sker ved H/V-blink.

Hvad mener du med advarselstrekant?? kontrollampen??

• #7   5. sep 2006 der er en trekant, ligesom i bil, (havariblink) så alle blinker, jeg kan blink (nogle gange) hvis jeg så trykker på HAVERI så lyser de kort og går så ud, hvor der så går et godt stykke tid inden jeg kan tænde for blinkene igen (vise af til højre eller venstre)

jeg er selv uddannet elektriker og har gået på svagstrøms linie inden jeg kom i lære som elektriker, hvor jeg ikke lavede andet end at lodde, og jeg tvivler stærkt på mine lodninger fejler noget, men jeg kan da tage fejl og vil da self kigge efter i mogrgen, for INGEN er jo ufejlbar

• #8   5. sep 2006 Jeg mener en kold lodning INDE i dit blinkrelæ!!!

men jeg er lige blevet lidt forvirret nu!!

Dine blink virker fint INDTIL du trykker på havari - derefter går der lang tid inden du kan bruge dem normalt igen - korrekt??

• #10   6. sep 2006 Hvorfor har man også havariblink på en motorcykel ? findes godt nok ikke på min, hehe.

• #12   6. sep 2006 Jeg synes det lyder som om at blinkrelæet bliver overbelastet når det skal trække alle pærerne (altså ved havari-blink). Dit blinkrelæer vel beregnet til 4 x 21W? Du skriver bare rizoma blink. Er det LED eller med halogenpærer? Hvor mange watt er de på? Hvor store modstande har du brugt?

Hilsen: Peter

• #13   6. sep 2006 Ja Peter du har fat inoget af det rigtige, det nytter ikke noget at man har originale Rizzoma modstande og en perfekt montering hvis modstandene IKKE passer overens med den effekt man vil opnå. Hvis du har den originale pære størrelse og størrelsen/forbruget på dine Rizzoma kan man "regne" det ud.

Vil tro at det er dit blinker relæ der bliver overbelaster med din nuværende konfiguration

• #14   6. sep 2006 Skift dine modstande ud med et rizomarelæ, det virker fint for mig og for den kunde som også har fået sat rizoma blink og relæ på sin, det koster 195 vejl. uds.

Mvh Charlotte

• #15   6. sep 2006 Charlotte: God ide. Jeg kører selv med LED blink for og bag og bruger et relæ fra onkel Louis som koster 12,95 øvro. Check:

(link fjernet)_gr&artnr_gr=10033844

Hilsen: Peter

• #16   6. sep 2006 det forstår jeg sgu ikke, ifølge montagevejledningen skal de sidde parralelt over blinkene, ufatteligt

• #17   7. sep 2006 Ronnie: Du har sikkert også monteret det rigtigt, men de 4 modstande i parallel sammen med dine nye blink (altså når du bruger advarselsblink) bliver af dit blinkrelæ nok opfattet som en kortslutning, derfor vil det ikke være med. Hvis du har mulighed for det, så brøv at skifte 2 af modstandenene ud til en type, der er et par Ohm større. Ufatteligt er nok et stort ord at bruge her...

Kommentér på:
>HJÆLP<!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annonce