12.728 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Mikkel K
Mikkel K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Crosser til lovlig motorcykel? Crosser til lovlig motorcykel?

Som overskriften lyder, pusler jeg lidt med ideen om at gøre min Honda 450 crosser til en fuldt ud lovlig indregistret motorcykel. Men hvad skal jeg bruge? Jeg er godt klar over at der skal pilles et ledningsnet sammen og der skla samtidigt en anden stator på, som kan trække lyset. En anden udstødning er nok også en god ide. Men hvad er max lyd niveau?
Hvad er der ellers af ting jeg skal tænke over?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Crosser til lovlig motorcykel?
  • #1   16. apr 2015 Du skal starte med at få den ide ud af hovedet! Det er umuligt, den er ikke typegodkendt!

• #2   16. apr 2015 Der skal vel en typegodkendelse og noget afgift til som minimum, men det bliver alt for dyrt, hvis det overhovet kan lade sig gøre, så det kan ikke betale sig.

• Mikkel K
    Mikkel K Tilmeldt:
    apr 2015

#3   16. apr 2015 Hvor meget skal der til for at den bliver det? Er det den helt store penge pung der skal op af lommen så? smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #5   16. apr 2015 En Honda CRF der er indregistreret på danske plader, har et CRF450X stelnummer i så fald - det er Enduro versionen af den samme cykel.

Det er ikke nok bare at indregistrere den i et andet EU land - den SKAL være typegodkendt til kørsel på danske veje, og det er ingen Motocross cykler.

Men alle Enduro cykler er typegodkendte til gade... smiley

• #6   16. apr 2015 Her kan du læse hvad der skal til for at få den på vejen uden typegodkendelse, ja, for det kan altså godt lade sig gøre: http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Typegodkendelser/Regler-om-typegodkendelse.aspx

Typegodkendelsen blev indført i, men jeg at huske, 1978, før da, skulle alle køretøjer fremstilles til syn før de kunne registreres, så find dig en crosser ældre end 1978, det vil sikkert også forenkle sagen.

• #7   16. apr 2015 Alt kan lade sig gøre, men når du er færdig står du med en maskine der er usælgelig og langt dyrere end at købe en endurocykel der allerede er på plader.

Den korte version... lad være...
    Den lange version.. lad for fanden være...

• #8   16. apr 2015 Det lyder som en god ide til at smide en masse penge efter et håblæst projekt.... smiley

• #9   16. apr 2015 Den korte version, det er fedt.

Den lange version, det er mega fedt! smiley

profilbillede
  • #10   16. apr 2015 I linket Poul henviser til står noget om en g erklæring, er der nogen der ved noget mere om det ? Er det noget lign. De svenske ejer type godkendelser ?

• #11   16. apr 2015 Hey.. slap af og træk vejret...

lad os antage at man kunne det med at få den godkendt...

1. synsklargørring... stator, Lys, bremselyskontakter, lydpotte, ledningsnet, horn, kontakter til horn og lys (p-lys, kort og langt)
    2. Toldsyn og alm. syn (klares samtidigt, men koster dobbelt)
    3. afgiftsbetaling.. som hovedregel 2/3 af prisen for en tilsvarende hos DK forhandler.
    4. du finder ud af at en crosser er SUPER fed.. til cross...
    Pladen er ligemeget da den reelt kun er sjov hvor pladen ikke er nødvendig.
    5. du sælger den og finder ud af hvor lidt en crossmaskine med plade er værd.
    6. du fortryder...

• #12   16. apr 2015 Sælg den.. Køb en Ktm og lev lykkeligt smiley

• #13   16. apr 2015 Hvis du allgeivel går med tanker om at få den på vejen, så tror jeg du er MEGET bedre stillet, hvis du sælger crosseren og køber en motard/enduro maskine.

• #14   17. apr 2015 Det kan måske lade sig gøre uden en typegodkendelse.
    Hvis du vil være helt sikker så skriv til
    info@trafikstyrelsen.dk og sprøg dem om, hvad der skal til

En manglende typegodkendelse er som sådan ikke noget problem, da KTM heller ikke er typegodkendte i DK
    Alle nye KTM´er som bliver indregistreret i DK, kommer forbi en synshal inden, FORDI de ikke er typegodkendte.

• #15   24. jun 2015 hvad hvis crossmaskinen har været indreg. i eksempelvis holland som er et EU-land
    og der står enduro på reg. attesten?

• #16   24. jun 2015 Så gælder der noget forenklet praksis men igen...hvis du vil være sikker så skriv til ovenstående email og få endegyldigt svar

• #17   24. jun 2015 Hvis den har været regget i Holland er der ikke noen forskel fra tidligere liste:

1. synsklargørring... stator, Lys, bremselyskontakter, lydpotte, ledningsnet, horn, kontakter til horn og lys (p-lys, kort og langt)
    2. Toldsyn og alm. syn (klares samtidigt, men koster dobbelt)
    3. afgiftsbetaling.. som hovedregel 2/3 af prisen for en tilsvarende hos DK forhandler.
    4. du finder ud af at en crosser er SUPER fed.. til cross...
    Pladen er ligemeget da den reelt kun er sjov hvor pladen ikke er nødvendig.
    5. du sælger den og finder ud af hvor lidt en crossmaskine med plade er værd.
    6. du fortryder...

• emil J
    emil J Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
    #18   30. maj 2017 Hej har en honda crf 2017 125cc kan jeg godt få plader til den

• Mikkel K
    Mikkel K Tilmeldt:
    apr 2015

#19   30. maj 2017 Er det en cross maskine?

• emil J
    emil J Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
    #20   30. maj 2017 ja det er det

• #21   30. maj 2017 Og jeg har en brødrister jeg gerne vil bygge om til en boremaskine smiley

• #22   30. maj 2017 #21Så kan vi da bytte, jeg står med en boremaskine der er overgang i, og mangler en brødrister, win-win, eller sådan noget smiley

Kommentér på:
Crosser til lovlig motorcykel?

Annonce