Mit blinkrelæ spasser ud Mit blinkrelæ spasser ud
Jeg har et irriterende problem med mit blinkrelæ.
Når jeg starter min mc op, så virker blinklysene som de skal, men efter lidt tid så blinker de kun få gange for så at stoppe af sig selv.
Godt så. Så er det jo bare at skifte relæet... Det har jeg så gjort fem gange, men når jeg sætter det nye relæ i, så virker det ikke. Det er det samme hver gang. Det gamle virker og så ikke alligevel. De nye relæer virker overhovedet ikke. Ikke så meget som et lille blink eller en sikring der bliver knaldet.
Det er en Yamaha XJ 900 (fra '86).
Nogen bud på, hvad der kan være galt?
Jeg har vedhæftet et billede af det gamle relæ og et af lidt mere. Jeg aner ikke hvad det er for en fætter, der sidder til venstre for blinkrelæet. Nogen bud?
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
sep 2014
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 78
Jeg købte motorcyklen i efteråret og har ikke skiftet noget el.
Havde også tænkt på den med stelforbindelse, men at det ikke forklarer hvorfor det gamle relæ så virker i et stykke tid på hver tur og så opgiver at gennemføre hvad det bliver bedt om.
dec 2007
Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 111
Find et originalt relæ , så kører det ,har selv prøvet det??>:(
sep 2014
dec 2007
Et nyt originalt relæ koster ca 250kr ,det er peanuts i forhold til alt det besvær der vil være med at fjerne "selvsluk"
sep 2014
dec 2007
Det kan købes hos cmsnl,men det er billigere og hurtigere at købe det hos din lokale Yamaha forhandler??
sep 2014
dec 2007
sep 2014
Men tror måske jeg har fundet fejlen. Der var en dårlig forbindelse til et af benene på relæet. Ledningen hang i én kobbertråd.
Men tusind tak for hjælpen. Det er værdsat
dec 2007
Mange org reservedele er noget billigere end u.org ,da forhandlerene gerne vil af med dem ,inden modellen er helt væk fra de danske veje.
Mit blinkrelæ spasser ud