{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Olie og Benzin {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har købt ny MC, efter at have fået gode råd her inde på siden.. tak for det.. har dog ikke fået nogen manual med til min "nye" MC .. en honda cm400 custom fra 1983, 2 cylinder 4takts motor. Ville derfor høre om i ved om jeg kan køre på blyfri 95, og hvilken olie der skal bruges til den motor.. og skal den gamle olie tappes ud før jeg hælder ny på.. motoren er den samme som på en CB400N, på forhånd tak.. hvis der er nogen af jer der ved om man kan købe en håndbog til min cykel ville det også være cool....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie og Benzin
  • #1   6. jan 2005 Hej Emil.

    Mht manual kan du prøve Birger: http://www.birgersbilligebilboeger.dk/
    Det kan være du er heldig, selvom det kan være svært af finde håndbøger til ældre motorcykler. Det er jo ikke lige som i biler hvor de bare bliver liggende i handskerummet!

    Jeg vil ikke anbefale dig at køre på blyfri. Bly i benzin er med til at smøre ventilerne. Kan du ikke finde blyholdig benzin hvor du bor, kan du bruge blyerstatning som sælges på de fleste tankstationer.

    Jeg kan ikke hjælpe dig mht. olietype, men spørg evt din lokale mc forhandler. Den gamle olie skal helt sikkert ud inden det nye kommer i, og gerne efterfuldt af et nyt oliefilter!

    God fornøjelse. Venlig hilsen Poul


  • #2   6. jan 2005 Ang. Blyfri benzin.
    Jeg havde en suzuki gs 400 fra 1977 og da jeg forhørte mig ved en forhandler hvad jeg skulle køre på fik jeg og vide at suzuki havde hærdet ventiler og der sker ikke noget ved at køre på blyfri og jeg havde ingen problemer med motoren ved at køre på det..
    Mvh A.Bisgaard


Kommentér på:
Olie og Benzin

Annonce