{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.215 visninger | Oprettet:

Jesper K
Jesper K
Tilmeldt:
22. apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Skifte motor BMW K100 RS {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en BMW K100 RS fra 1984, som jeg er glad for. Motoren har dog efterhånden nogle skavanker, og jeg vil gerne udskifte den med en nyere motor. Den gamle er 2 ventilet og en evt nyere er som bekendt 4 ventilet. Mit spørgsmål er: Passer en nyere på gearkassen og kan den uden problemer køre med den gamle motorstyring og ledningsnet.
Hilsen Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte motor BMW K100 RS
  • #1   23. apr 2015 hej Jesper
    ja til gear kassen, men nej til ledningsnettet, smiley
    det enkleste er at finde en 8v der er i orden, hvad er der galt med den du har?


  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   24. apr 2015 Tak for svar. Er nu en anelse klogere. Min gamle motor skal have ordnet ventiler og forkæden støjer, så jeg tænker det var billigere og bedre at skifte til en blyfri med noget lavere kilometertal.
    Men så længe det er en motor fra firserne, altså uden kat. hvor i består forskellen i motorledningsnettet og motorstyring.


  • #4   24. apr 2015 den 8ventilede motor blev lavet helt til 1990, brugt i k100lt, men hvis du finder en fra efter 88' får du de bedre ventiler,til blyfri, den 12nitters udgangs aksel, og det forbedrede startende, og det lykkedes endelig bmw at vende stempel ringene rigtig så der ikke er så stor risiko for at den brænder olie af ved start.

    hvis du finder sådan en, kan du skrue den lige på, uden at ændre på noget som helst smiley


  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   26. apr 2015 Hej michael. Tak for svar. du skriver at den 8-ventilede blev brugt i k100lt. Betyder det dermed at man på de øvrige modeller havde skiftet over til 16 ventilede motorer inden 1990. Det må også være muligt ud fra motornr at afgøre hvilken type motor og årgang man har at gøre med. Hvor kan man finde den information. Jeg har mulighed for at få en 89er med lavt km.
    Mvh Jesper


  • #6   26. apr 2015 Lyder godt, meld gerne tilbage når operationen er udført

  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   10. jun 2015 Hej
    Jeg har fået fat i en 89 motor, og er så småt ved at være klar til at skifte den. Men så opstår spørgsmålet om ikke det var en god ide at skifte olietætningsring ved kobling i motorens udgangsende. Og hvis, hvordan trækker man den gamle ud, uden at forurene lejet bag, er det klogest at overlade det til en prof.
    Jesper


  • #8   10. jun 2015 det er en rigtig god ide at skifte både pakdåse, o-ringen der sidder bag møtrikken der holder koblingsnavet. efter fabrikkens forskrifter bør man også skifte møtrikken, det har jeg nu aldrig gjort ??.
    pakdåsen er rimelig nem at lirke ud. tilgengæld kan o-ringen godt drille lidt??god fornøjelse


  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   19. jun 2015 Nu har jeg en fin motor plus monteringsdele tilovers fra i nat.
    Min gamle bimmer blev stjålet i nat, heldigvis med den gamle motor, de bliver skuffede når de får den startet. Satans osse!


  • #10   19. jun 2015 det er da løgn? sikke nogle tosser, jeg håber du er forsikret? smiley

  • #11   19. jun 2015 Meld den stjålet her inde i gruppen der omhandler tyveri, Busa står for den, samt patter.

  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   1. jul 2015 Fik bimsen igen i mandags. Eller ca 60% af den, en flot k1100 kåbe samt sidetasker var væk. Politiet fik den stoppet i Sønderjylland men idioten løb fra stedet og undslap. Benzindæksel og tændingslås m.m. Var flået op og den var godt skrammet og bulet. Overvejer i øjeblikket hvad jeg stiller op med den.

  • #13   2. jul 2015 Se om ik der er en K1100 her på sitet uden afgift eller ebay.de.

    MEN FEDT AT DEN KOM TILBAGE!


Kommentér på:
Skifte motor BMW K100 RS

Annonce