Koblingsskift Koblingsskift
Hey derude
I weekenden begyndte min kobling at fortælle mig at den vil skiftes.
Hver eneste gang den får lidt at leve af, stiger den bare i omdr., uden at stige i fart.
Og der er ikke mere der kan skrues på koblingsarm eller håndtag!
Jeg har skruet MEGET i gamle knallerter, og en del i gamle biler, men har været ret tilbageholden i at skrue i min MC, men når jeg kigger i min Haynes ser det ud til at være en overskuelig situation.
Er koblingsskift noget folket gør selv?
Er der nogle faldgrupper?
Og hvor vil i bestille dele henne?
Og skal man i øvrigt skifte både lameller, plader og fjedre, eller er lameller og fjedre nok?
Det er i øvrigt til en ZZR 600 '95
Tak på forhånd
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 135
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 149
Har endnu tilgode og måle koblingsfjeder der har været for lang i forhold til specs, dermed ikke sagt det ikke kan lade sig gøre, mellempladerne har jeg set kørt 50.000 km og stadig have mål som nye
Find en komplet pakke med hele skidtet hvis du vil være sikker, prisen er nok ikke meget højere.. Personligt ville jeg bar skite lameller..
Lad vær med og købe en med strammere fjeder i, bliver kun træels og køre med til hverdagskørsel
okt 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 239
Nemt job. Dog skulle vi ud og finde en luftmøgle og en 30 top.
Købte et komplet sæt til en merpris på 150 DKK. Vil jeg klart anbefale.
Husk at smør pladerne i den olie du self skifter
jan 2013
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 38
Så vil jeg nok bare gå i gang med det selv
okt 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 239
Youtube er din ven og hjælper
Koblingsskift