1.134 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Motor synger efter knast skifte Motor synger efter knast skifte

Idag fik jeg skiftet knasten i min CM 400 T, så den er gået fra droslet til normal knast. Men der er to ting, den tikker lidt mere end den gjorde før, men det lyder altså ikke som om at ventilerne rammer stemplet, og så har den fået en svag syngende lyd.
Hvordan ændre jeg lige disse to ting?
Ventilerne er stillet efter skiftet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor synger efter knast skifte
  • #2   3. maj 2015 Ved ikke lige med det ekstra tikkeri, men den syngende lyd kan være en for stram knastkæde...hvis der er automatisk kædestrammer på sådan en, så er det vigtigt at den bliver monteret inden fjederen for lov til at stramme, så den ikke bliver monteret med fuld opstramning.

• #3   3. maj 2015 jeg har haft strammet kæden som der står i min service bog. Der skal motoren stå i tomgang, og så skal kædestrammer skruen løsnes og derefter strammes igen. Så den burde have strammet den selv.

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 3 Svar: 136
    #4   3. maj 2015 Om igen:
    1: Ventiljustering - igen...!
    2: Kædestrammer just. - igen...!

- Det er det man kalder "dobbelttjek" !!

Hører fra dig igen - når ovennævnte er udført....

• #5   3. maj 2015 Må jeg høre hvad du har givet for knasten ?

• #6   3. maj 2015 Ok jeg prøver at dobbelt tjekke. Vi er enige om at den burde larme meget hvis det er ventilerne der banker på ik?

JM, gav 750kr på ebay i usa og 360kr i told. Du skal ikke købe dem fra tyskland da alle dem jeg fandt der også er droslet.

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

#7   3. maj 2015 Ventiler - banker på stempler? - NEJ! Så er det slut...!

- Men, ro på... En anden, knast vil altid ændre på motorgang - og lyd..!!!!

- Men, du skal være 100 på at alt er just. efter givne specifikationer....

• #8   3. maj 2015 Ja tænker også at den skal lyde lidt anderledes.

Da jeg skulle montere den nye knast kunne den ikke side PRÆCIS som de skriver, men jeg er dog sikker på at den sidder i den rigtige tand da de andre muligheder var "mere forkerte".

Men prøver at lave en ny justering.

• #9   3. maj 2015 Ohøj ohøj - Fuld bak!!!

Knasten skal ikke sidde ''mindst forkert'', den skal sidde rigtigt!

• #10   3. maj 2015 Hvis ikke den kan sidde som anvist (hvor har du anvisningen fra, værkstedbog, manual, ham/dem du købte knasterne af?) så vil jeg mene at fejlen allerede der er fundet.

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

#11   3. maj 2015 Jeps... Ro på.... Tjek - Tjek...!!!!!

• #12   3. maj 2015 Der er jo bare ikke så meget at justere på, der er tale om at svinghjulet skal stå 2mm fra mærket før at det passer. Hvor kan jeg justere når det altså ikke er sat en tand forkert på kæden?

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

#13   3. maj 2015 Det er kun ventiler du justerer på - tjek...!!!
    Kæden skal kun tjekkes - at den sidder ved mærkerne...

- Og umiddelbart lyder det som om, at det er der styr på!
    Men, TJEK!

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

#14   3. maj 2015 Ja, og kædestrammer skal naturligvis justeres som foreskrevet.....!
    - Igen - tjek lige.... Den skal stå med rigtig stramhed, når mærker kontrolleres.

• #15   3. maj 2015 Så er det måske derfor den står skævt hvis den ikke har været strammet korrekt da jeg monterede den.

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

#16   3. maj 2015 Jeps...!!! Men, tjek, hvor godt mærker passer, måske alt er ok....

- Og kun ventilstøj - tror ikke på "en tand forkert" men,men...

• #17   3. maj 2015 Det er som sagt kun meget lidt den står forkert så jeg er 99% sikker på at tandhjulet sidder i den rigtige tand. Men ja tjekker det lige.
    Men det er ventilstøjen jeg gerne vil af med. Ved godt den ikke kommer til at lyde som en moderne symaskine men syntes det er lige i overkanten nu.

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

#18   3. maj 2015 Alt godt så...! Men, du skal jo lige finde de rigtige ventiltolerancer, der passer til "den nye" knast....

- Og, kædestrammer skal du ha' fat i igen - for god ordens skyld...

• #19   4. maj 2015 Så fik jeg løst problemet, og vil lige komme med løsningen.

Åbnede topdækslet, strammede mtorboldene igen efter moment, bare for at være sikker. Satte ventilerne igen, lukkede topdækslet og satte den i tomgang hvorefter jeg aktiverede knastkædestrammeren. Nu lyder den næsten som en ny maskine, dog med en noget bedre lyd fra potterne.

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

#20   4. maj 2015 Sådan....!!! Så er det bare derua'.....

Kommentér på:
Motor synger efter knast skifte

Annonce