1.581 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Blinklys og strøm... Problemer Blinklys og strøm... Problemer

Godaften smiley

Har store problemer med at få mine nye blinklys til at funke smiley
Jeg har købt nogle blinklys for at skifte de originale Yamaha Dragstar blinklys ud.
På de originale sidder der 2 ledninger... en sort som er plus og en grøn som er ?
Hedder det stel ?
I mine nye blinklys er der kun en sort til strøm, og skal selv sætte en stel på.
Det har jeg gjort!
Det er ikke diode eller lign.
MEN når jeg monterer de nye lys i en clamp i crom (Highway Hawk) til at sætte på forgaflen, virker de ikke.
Jeg har prøvet lysne uden at sætte dem på gaflen, og der virker de fint, men ligeså snart de rør gaflen eller andet crome på cyklen virker de ikke og jeg skal slukke og tænde for strømmen på cyklen for at få de bagerste lys til at virke igen.
Hva kan være problemet, og hva kan jeg gøre for at få det til at virke ??
Jeg har prøvet at sætte iso tape på gaflen, og så funker blinkene men så kan Clampens skruer ikke nå og skrue det sammen, nogle som kan lave nye skruer som passer og uden det koster spidsen af en jetjager eller er jeg bare fucked ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blinklys og strøm... Problemer
  • #2   8. maj 2015 De nye trækker stel gennem, ja stellet :), og skal ikke have en ledning til det. Det kunne tyde på at du har lavet noget galt med den ledning du har lavet "ekstra", prøv at tage den fra og monter det igen.

• #3   8. maj 2015 #1 jeg er fra Fensmark ved Næstved.
    Tager et billede af skruen på søndag smiley

• #4   8. maj 2015 #2 jeg har prøvet at montere blinket uden den ledning men så virker det ikke smiley

• #5   8. maj 2015 Det kan være at du pga. maling ikke har stel til blinket, du kunne prøve med en ledning fra et sted hvor du er 100% sikker på at der er stel, og så holde den på blinket. Så har du da prøvet smiley Men det er helt sikkert meningen at stellet skal komme direkte! Jeg har selv gjort det du har gjort flere gange, så har jeg taget den oprindelige stelledning og sat et "øje" på, og så på bolten til blinklyset. Bare når den nu var der i forvejen smiley

• #6   8. maj 2015 Ja syntes også det er underligt...
    Hvis jeg holder et blink i hånden og forbinder begge ledninger i forlygten, hvor de originale ledninger er samlet, sort må være strøm og grøn må være stel, så virker det perfekt!
    Men hvis blinket rør cyklen går det ud og jeg skal slukke/tænde for strømmen.
    Er stel og minus det samme ?
    Jeg tør ikke at bytte om på farverne af frygt for at brænde noget af.

• #8   8. maj 2015 Hvis du er i tvivl om hvilken ledning der plus, så på med et multimeter! Og har du ikke et, fås de i et byggemarked, Thansen og lignende for en 100kr. Det lugter lidt af at du har byttet rundt på noget. Men hader selv strøm af et godt hjerte smiley

• #9   8. maj 2015 I forlygten er strømmen samlet i nogle stik.
    Fra cyklen kommer den sorten med en ledning med et dobbeltstik.
    Fra cyklen kommer en grøn ledning til højre side og en brun til venstre.
    Er den sorte ikke strøm når begge blink skal der i ?
    Jeg har ingen måle udstyr smiley

• #10   8. maj 2015 Du skal helt sikkert blot bytte de to ledninger til blinklyset.

• #11   8. maj 2015 Kan jeg ikke brænde noget af ?

• #12   8. maj 2015 Jeg holder med Henrik O - Du har byttet om på plus og stel...

• #14   8. maj 2015 Mange mange gange tak for hjælpen!!!
    Det er super med alle de gode svar herinde, ved ikke hva jeg skulle gøre uden jeres hjælp smiley
    Problemet er løst, ellers tak for tilbudet Lasse, det er venligt af dig!
    Jeg har byttet om på ledningerne, så nu spiller blinkene foran, så nu må jeg igang på mandag med bagenden smiley

• #15   8. maj 2015 du styre stort set altid med strøm/+ (=separat ledninger) og stel/- er stortset altid sort som typisk er i samme stik

• #16   8. maj 2015 Det var faktisk godt du lavede denne tråd, nu fik jeg taget mig sammen til at få bestilt nogen nye blinklys smiley smiley

• #17   8. maj 2015 Hehe... Super smiley smiley

Kommentér på:
Blinklys og strøm... Problemer

Annonce