{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.331 visninger | Oprettet:

Orla S
Orla S
Tilmeldt:
10. nov 2014
MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 12

Kobling Yamaha XV 535 Virago {{forumTopicSubject}}

I december købte jeg ovennævnte mc årg. 1990 kørt ca 62000 km.Inden den blev startet op i foråret skiftede jeg filter og olie Castrol Power 1 10W-40. Det er 37 år siden jeg sidst har kørt mc så det er ikke lange ture jeg har kørt endnu ca. 500 km hvor den har kørt ok. I dag da jeg ville køre en tur og satte i gear kom der et rimelig stort klonk og lidt rusken i baghjulet. Jeg kørte og ingen problemer med at skifte mellem gearene. På turen gjorde jeg et hold og slukkede mc. Da jeg startede igen og ville sætte i gear kom der igen et klonk og mc gik ud, prøvede et par gange så prøvede jeg 2 gear det var det samme, fik den til at trille og kom i gear kørte hjemad og den skiftede fint til gearene. Koblingsgrebet har den rigtige frigang og den kobler først til når grebet er meget tæt på udløst, så mener ikke jeg kan justere ud af det.
Er det et forsøg værd at prøve en olie af et andet fabrikat eller er det bare en ny kobling??
skals


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling Yamaha XV 535 Virago
  • #1   11. maj 2015 Brug original olie!! Har en kammerat der smed castrol på sin r6 og den begyndte og gøre ged i gearene. Efter han havde kørt ca 500km

  • Orla S
    Orla S Tilmeldt:
    nov 2014

    MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #2   11. maj 2015 Nu er jeg jo rimelig ny som mc kører/mekaniker ( tidligere cykler blev serviceret ved forhandler ) så hvad er original olie ??

  • #3   11. maj 2015 Den olie der står der skal bruges fra fabrikkens side af. Ved ikke præcis hvilken Du skal bruge ring evt til en yamaha forhandler

  • #5   11. maj 2015 Alternativt til #4 kan du sætte den i gear, trække koblingen og derefter starte den - Det kræver dog at der er nok power på batteri og i selve starteren. På den måde er koblingen trukket fri af oliefilmen uden at effekten fra alle de roterende dele skal afsættes i kardan/bagtøj.
    Det kostede både mellemgearkasse og bagtøj på min XS..


  • Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 21
    #6   11. maj 2015 Viragoer har det med at sige klonk når man sætter dem i gear, der er ikke noget usædvanligt i det.
    Min erfaring gennem 7 år med viragoer, er at køre med mineralsk olie, så klonker den mindst. Første gang jeg skiftede olien, købte jeg en dyr fuldsyntetisk olie, det resulterede i at den gled i koblingen, så efter det - kun mineralsk i mine mc-er.


  • Orla S
    Orla S Tilmeldt:
    nov 2014

    MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #7   12. maj 2015 Takker for svarene, jeg vil i første omgang skifte olie og oliefilter så må jeg se om det hjælper. Ja den giver altid et lille klonk når den sættes i gear men det her er så meget at det rusker i baghjulet og motor dør.

  • #8   12. maj 2015 min virago sagde også klonk når man satte den i 1. gear. Man kan prøve at skrue ned for tomgangen så hjælper det lidt. Men man må jo ikke skrue for langt ned, så for den ikke smurt sig nok.

  • Orla S
    Orla S Tilmeldt:
    nov 2014

    MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #9   14. maj 2015 Det hjalp at der kom noget Yamalube olie på dyret, nu kan jeg få den i gear igen. Har dog ikke været ude at køre men det var jo også ved igangsætning der var problemer.

Kommentér på:
Kobling Yamaha XV 535 Virago

Annonce