Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blyfri benz til gammel cykel????
  • #1   13. sep 2006 79 der var blyfri næppe opfundet, men jeg ved det ikke.

• #2   13. sep 2006 den kan kører fint på blyfri

• #3   13. sep 2006 jeg har ladet mig fortælle at det har noget med legeringen af ventilerne at gører, der er nogle af de gamle der godt kan og nogen der ikke kan!!!!!

• #4   13. sep 2006 har også ladet mig fortæle at nogle motor bruge tblyet til en form for smørmidel

• #5   13. sep 2006 Der skulle ikke være problemer med blyfri. Min CBX kører uden problemer. Husk, at cyklen også blev solgt i USA og der kørte de blyfri.

• #6   13. sep 2006 jeg er glad for jeres tilbage melinger, men der jeg i virkeligheden søgte var en der med sikkerhed kunne sige det, gerne med en forklaring på hvorfor eller hvorfor ikke!!! Sådan rent teknisk ;o)))

• #7   13. sep 2006 jeg har selv haft en Suzuki 650 katana fra 82 og den kunne også godt klare det, det var der jeg hørte det med ventilerne fra min daværende mekaniker, det var også ham der sagde at det ikke var alle der kunne. Nu husker jeg desværre ikke hvilke der kunne og hvilke der ikke kunne, og kan heller ikke huske hvad makanikeren hedder så jeg kan finde ham igen :o/

• #8   13. sep 2006 Som alle andre Honda'er fra 1977 eller senere kan den køre på blyfri.
    "bly" er for at smøre ventilerne.

/
    Jesper

• #10   13. sep 2006 hej jeg har en honda cb 400 den kan godt køre på blyfri men den er ikke så happy for det i længden så jeg tanker til ved ok benzin og der har de noget med oktan brug det ;-)ellers kan man købe bly erstatning på mange tankstationer

• #11   13. sep 2006 Skift ventil sæder og ventiler....! så køre det..! du kan også godt køre på blyfri.. Men chancen for du brænder en ventil er større...!

• #12   13. sep 2006 dan s hvordan vil du skrfte vantilsæderne hvis de er fræset ud i blokken? med mindre du skal have gang i en mege oprasion!!

• #13   13. sep 2006 Den eneste grund til vi skiftede til blyfri var de pisse amerikanere der ikke kunne få deres biler til at gå ordentligt så derfor smed de kat på for at de ikke skulle forurene så meget....
    Alt det pis vi smider i Benzin idag er sandsynligvis meget mere miljøskadeligt end bly... smiley

Din gamle honda går fint med blyfri...
    Bly vigtigste funktion er at hæve oktantallet.... sekundært snakker man om at smøre ventiler......
    Men der var oxo en tid før der kom bly i benzin...... dengang var legeringerne næppe bedre end i blyperioden smiley
    Mener at din gamle Hondas ventilsæder er ok med blyfri.....
    Nogle mcer konverteres til blyfri fx. nogle Guzzier oglign men ved sq ikke om det egentlig er nødvendigt eller bare er religion....
    Har sq altid selv smidt det billigste benzin på alt..... hvis der er tændingsbanken højere oktan...
    Hvis ingen mærkbar forskel... bare det billigste 92 oktan..
    Bimotaen står godtnok med 98oktan i tanken men det er et eksperiment mener den kan køre fint på 89 oktan blyfri.

• #14   13. sep 2006 Min gamle cber boldor 900, 400 four og cb400 n kunne alle gå på blyfri 92 .... Boldoren kørte nogle gange på 98..
    Den var oxo fra 79, havde en snak med en mcmakaniker der var gammel i gårde han sagde at jeg kunne køre på blyfri.
    Cb750eren er stort set den samme motor selv om den er en ældre konstruktion.

• #15   28. sep 2006 Alle japanske motorcykler og biler efter 75 kan køre på blyfri!! fordi man efter 75 ikke måtte bruge bly i benzinen i japan.

Kommentér på:
Blyfri benz til gammel cykel????

Annonce