{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBR 1000 bremse kalibre
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #1   11. maj 2015 De har 108mm bolt afstand, så det gør de.

Du skal måske bruge spacere til dem hvis skiverne er større, men jeg mener det er det samme.

• #2   12. maj 2015 Super.. tak for info, men det giver mig muligvis lidt problemer med skiverne.
    For de skal faktisk monteres på min Kawasaki ZX10R fra 2007, som har notoriske problemer med bremserne, og den har 300 mm. skiver, hvor CBR´en fra 08-11 kører med 320 mm. skiver. Kalibrene er jeg 99,99% sikre på passer lige over, men hvis der er nogle der har anden viden må i gerne sige til.

CBR´en fra 04-05 kører med 310 mm. skiver hvilket trods alt vil passe lidt bedre, men så er de brugte kalibre jeg kan finde på E-bay også betydeligt ældre.

Hvis jeg monterer kalibrene fra en CBR 08-11, som jo har skiver der har en diameter der er 20 mm. større, så vil klodserne vel sidde forskudt i forhold til skiven.. korrekt ?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #3   12. maj 2015 Ja og nej. smiley

Det er så dejligt nemt med radial kalipre - hvis bare boltafstanden passer, vil det bare være spacere man skal lave for at tilpasse til skivestørrelsen.

Lige præcist med SC59 (CBR1000RR 08-11) kalipre er det lidt specielt, for de er meget kortere i montagehullerne end alle andre.
    Det er lidt svært at forklare, men tager du f.eks SC59 kalipre og smider direkte over på din ZX10R forgaffel, vil de komme ret langt ind så det f.eks vil passe til en 280mm skive (det nøjagtige mål kender jeg ikke, men det er den rigtige vej).

F.eks GSXR 1000 K6+ kalipre, som også har 108mm boltafstand - de vil også passe over på din ZX10R gaffel, men hvis du bare monterer dem direkte på, vil det kræve 320 eller 330mm skiver fordi kaliperen har meget mere materiale på undersiden - så dem skal man fræse materiale af for at få dem ned så de passer til 300mm skiver.

ZX6R 07+ eller ZZR1400 radial kalipre (kan ikke huske årgang) - det er direkte plug'n play.
    Honda kaliprene er monoblock, så det er den bedste løsning. smiley

Hvis du lige smider mig en SMS kl 16.00 på det nummer jeg har skrevet i en privat besked, så futter jeg lige på værkstedet og tager et par billeder i eftermiddag - så kan du se hvad jeg mener. smiley

Kommentér på:
CBR 1000 bremse kalibre

Annonce