961 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Rødt skidt GS500 Rødt skidt GS500

Hej har forleden handlet mig til en Suzuki gs 500 fra 94. Da jeg handler med manden siger han til mig at jeg skal få indstillet den i tænding'en hvis jeg ikke vil have den til at skyde fra udstødningen (med anden potte) men ca over en uges tid begynder den at skyde endu mere en den plejer og til sidst begynder den ikke og vil trække, tá gas eller gå ordenligt.. Da jeg aldrig har makket i andet end mineralli motor til knallert er jeg ret u vidden omkring hvad jeg skal gøre og begynder at spørge lidt rundt hos dem jeg lige kender der har forstand på MC og for at vide at det helt sikkert er et kaburator problem. Og begynder så at rense den og finder dette som du ser på billedet. Så er mit store spørgsmål. Hvad er det og hvor kommer det fra ? Har lidt på fornemmelsen at jeg er blevet snydt for da jeg henter den siger han at jeg skal huske at slukke for benzinen når jeg ikke køre og skal så derfor pege nedad og opad hvis den skulle være tændt. Men har læst på hanen og der er 3 valgmuligheder RES - ONE - PRE. hvor PRE er opad og betyder vel ikke OFF.??? Håber på du kan hjælpe mig på forhånd kæmpe tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rødt skidt GS500
  • #1   15. maj 2015 Det er rust fra tanken, intet nyt der og et kendt problem på mangle motorcykler..
    Prøv lige at tjekke hanen, PRE eller PRI betyder Prime og betyder at den står åben i denne position, det burde ikke være nødvendigt, tjek hellere om hanen er tæt i de to andre funktioner smiley

• #2   15. maj 2015 RUST !
    Få skyllet tanken godt igennem og rens benzinhanen, dine filtre og karburatorer. Så burde den køre igen smiley

Og din benzinhane skal under normale omstændigheder stå på "one".... Så lukker den selv når motoren ikke kører ( Hvis hanen vel og mærke er i orden og vacum-slangen er korrekt ) monteret.

• #3   15. maj 2015 Benzinhanen er vacum styret, så når den står på on, trækker den kun benzin igennem når motoren er tændt. Når motoren er slukket er benzinhanen også lukket.
    PRI bruges kun til at tømme tanken. Når den står på den, er der fri gennemgang.
    Rens karburator og tank, så skulle det gerne hjælpe på det.

• #4   15. maj 2015 det røde i din karb. er ikke rust, det ligner noget tætningsmasse, evt. fra tank eller hane.
    (det ligner RIGTIGT meget den flydende pakning jeg har brugt i nødstilfælde, sådan noget gummi agtigt noget)

jeg tænker man har forsøgt tætne noget som bare skulle holde i kort tid, og det har fundet vej til karburatorene.

• #5   15. maj 2015 Kaldet GUM!

• #6   15. maj 2015 Jeg synes bare det ligner tørt ruststøv, men rens da tanken og se efter hvad der kommer, ligeledes med hanen smiley

• #7   15. maj 2015 Tak for svar alle sammen smiley vil jeg lige prøve så. Tænker bare at denne mand måtte ha vist dette da han siger til mig at det er tændingen der er skyld i at den skyder sådan. Og han skulle ha fået sat en anden motor på den her i vinter. Syntes det er vildt at den overhovedet ku tænde med det benzin i og tænker at det ikke bare er kommet på et par måneder ? smiley

• #8   15. maj 2015 Det vil bundfælde sig i et eller andet omfang så det er ikke sikkert det kommer i kaburatorerne før den kører på reservetank eller tør..

• #9   15. maj 2015 Hvorfor bliver du dog ved med at køre på en MC der ikke køre "rigtigt" ?? Troede du det skulle køres væk ??

smiley smiley smiley smiley smiley

Om jeg begriber smiley smiley smiley

• #10   1. jun 2015 Fandt fejlen ! Det var sku den ene tændspole smiley

Kommentér på:
Rødt skidt GS500

Annonce