{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Tændingsrelæ {{forumTopicSubject}}

Hejsa

lige et spørgsmål, som jeg tror i kan hjælpe mig med.
I torsdags skulle jeg køre en længre tur på min Bandit 600 efter 180 km holdte jeg en lille pause, da jeg skulle start og trykkede på start knappen sagde den bare tik-tik-tik "ja lidt svært at beskrive lyde på tekst :-)" nå men jeg skubbede den igang, kørte så vidre til vor jeg var på vej til, jeg var der i ca 6 timer, da jeg skulle hjem startede den uden problemmer.
I dag skulle jeg så ud og køre igen og vil nu ikke starte, klikker bare, den er let at skubbe igang men jeg vil da selvfølgelig gerne have det lavet.
Er det et relæ, starter eller en løs stel forbindelse, og hvor skal jeg lige se efter det.
håber i kan hjælpe.

HB

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tændingsrelæ
  • #1   16. sep 2006 Et "vildskud"...
    "Kontaktstøv"... ??
    Det kunne være kontakten i relæ'et der er "støv" på...
    Feks.. Hver gang du starter kommer der jo en lille "gnist" som ku' gøre at der bliver mindre forbindelse....

(Der findes ikke dumme spørgsmål...Kun dumme svar... )
    Hmm.. LoL

• #2   16. sep 2006 nu er jeg ikke så meget inde i det på mc men det lyder som om at rælet bare står og til og fra....
    men du kan prøve hvis du kan fionde noget på rælet der heder A1 og A2 og sætte strøm på der fra dit batteri så skulle den starte ( tjek evnyueltt at spændinge på spolen skal bære de her 12V) så vil jeg men den skal starte.... men det kunne godt lyde til en løs forbindelse.....

skal lige sige at jeg ikke er så meget inde i det elektriske system på en mc....

• #3   16. sep 2006 Eller et batteri der er ved at falde sammen. Er det omkring de 4-5år.

• #4   16. sep 2006 jeg er næsten sikker på det er batteriet. min gjorde nøjagtig det samme sidste år, og det forsvandt som softice i solen efter jeg havde skiftet batteriet. kan ikke se hvorfor den skulle sige tik tik fordi der var en løs forbindelse, så skulle den jo slet ikke sige noget. min siger tik tik når batteriet ikke har kraft nok til at kører starteren rundt. prøv evt at lade det op med en lader. (eller kør en tur uden lys på....fy ha det er forbudt.)

• #5   17. sep 2006 Hejsa igen

Tusind tak gutter, jeg vidste sku i kunne !!!
    Ja det med batteriet prøver jeg sku lige med det samme i morgen tidligt, jeg prøver at lade på det,og starter den så derefter ja så er fejlen lokaliseret, så tak for hjælpen !!!

HB

• #6   17. sep 2006 Det kan meget vel være relæet der er "slidt op". Du kan høre det klikke (det gør det altid), men der kommer ingen tænding, fordi kontakter ikke "når hinanden" inde i relæet. Når problemer opstår kan du prøve at slå på undersiden af relæet - den var sikker hver gang på min - indtil jeg skiftede relæet.... voila

Stud

• #7   17. sep 2006 Takker igen, jeg vidste at i kunne !!!
    Det viste sig at det er batteriet !!! det havde jeg sku ikke selv tænkt på, så takker Jonas.

HB

Kommentér på:
Tændingsrelæ

Annonce