594 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Casper F
Casper F
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53

Forgaffelben tæt men uden tryk. Forgaffelben tæt men uden tryk.

Hej derude, jeg har lige skiftet pakning i venstre forgaffel ben på min Cagiva Mito da benet blev utæt efter en køretur. benet er tæt igen men nu har jeg så det problem at jeg kan trykke det helt i bund med lidt modstand før bunden, men så er der mere modstand når jeg trækker benet op igen? gaflen er en upside down uden fjeder og er påfyldt efter manualen.

Hvis nogen har en idé til hvad der kan være galt her ville jeg være utroligt taknemlig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forgaffelben tæt men uden tryk.
  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #1   18. maj 2015 Måske den har comp. i det ene ben og så retur i det du har fat i, ligesom de første Aprilia RS.

• Casper F
    Casper F Tilmeldt:
    mar 2014

#2   18. maj 2015 Lyder ikke umuligt? ved du hvordan man fikser sårn noget?

• #3   18. maj 2015 du har vel fået skruet på reebounden

• Casper F
    Casper F Tilmeldt:
    mar 2014

#4   18. maj 2015 Jeg er ikke helt med på hvad alle delene hedder i sådan en forgaffel? hvilken del er rebounden? smiley

• #5   18. maj 2015 burde stå i din manual et sted
    mener dog det er den lille der sidder i midtten i toppen (ved ikke om din har det )

• Casper F
    Casper F Tilmeldt:
    mar 2014

#6   18. maj 2015 min har en flad top med hul til umbraco nøgle ellers intet i toppen

• #7   18. maj 2015 hvor tyk er olien

• Casper F
    Casper F Tilmeldt:
    mar 2014

#8   19. maj 2015 jeg vil mene at olien ser mehet normal ud jeg har skiftet olien så det er nyt

• #9   19. maj 2015 Har du luftet gaflen ud?

• #10   19. maj 2015 Og fyldt den korrekte mængde i?

• #11   19. maj 2015 jeg snakker om tykkelsen lige som motor olie har forskellige tykkelser har forgaffel olier det også og er ret sikker på du skal havde din tyndere

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#12   19. maj 2015 Hvis der ikke er fjeder i, så er det ok, det ben tager sig af udstrækningen - rebound, det dæmper fjederen i det andet ben. Der er ikke noget der skal udluftes.

• Casper F
    Casper F Tilmeldt:
    mar 2014

#13   19. maj 2015 Jabbekot jeg er fuldstændig ny på området så jeg har ingen idé om den er udluftet ordentligt.

Eigil den er påfyldt efter manualen.

KJJ92DK Jeg har ikke lige tjekket op på om det er den rigtige olie i forhold til tykkelse men det må jeg lige får gjort.

Niels B Kan du uddybe? benet har nærmest modsat effekt altså er det lettere at presse sammen end det er at trække op igen, mener du det er normalt?

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#14   19. maj 2015 Ja, sådan skal det være, nogle enkelte modeller har forskellige funktioner i hvert sit ben; et uden fjeder ( det du har fat i ), som kontrollerer udretningen ( rebound ) dvs. det "holder igen" når det andet ben med fjeder ( compression ) retter sig ud igen.
    Du er blevet kastet lige ud i det, da langt de fleste cykler har to ens gafler.
    Prøv at montere og se om ikke det virker.

• Casper F
    Casper F Tilmeldt:
    mar 2014

#15   19. maj 2015 Niels Det jeg frygter er bare at den højre skulle blive skæv ved at tage alt presset selv, men mange forums siger det samme som dig så i må jo have ret smiley jeg prøver at samle den og se om det virker smiley

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#16   19. maj 2015 Ja, jeg har en Aprilia RS 250 mark 1 gaffel som også er den type.

• Casper F
    Casper F Tilmeldt:
    mar 2014

#17   19. maj 2015 Så er den samlet og jeg kan ikke mærke forskel i forhold til hvordan den kørte før smiley så nu dur det igen, jeg siger mange tak for hjælpen! smiley

Kommentér på:
Forgaffelben tæt men uden tryk.

Annonce