676 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Skift kron rør fra yzf 750 til en xj650 Skift kron rør fra yzf 750 til en xj650

Hej derude.

Jeg er igang med at skifte forgaffel på min Yamaha xj 650 til en forgaffel fra en yzf 750.

Jeg er så kommet ind i det problem da jeg skulle sætte gaffelbroen på fra yzferen over på mit stel så var kron røret ca 2 cm for kort.

Jeg tænkte så om det var muligt at presse kron røret ud på min xj 650 bro og skifte den ud på den anden gaffelbro. Jeg har målt at dimensionen er det samme og længden vil så passe bagefter.

Er der nogle som ved om det kan være muligt og hvad den bedst/nemmeste måde man gør det på? Jeg snakkede med en som havde en presse maskine som evt kunne gøre det.

Kunne være fedt hvis nogle evt kendte nogle som kunne gøre det og helst her i weekenden smiley

Mvh Nikolaj

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift kron rør fra yzf 750 til en xj650
  • #1   22. maj 2015 det kan lade sig gøre havde nøjagtig samme problem med at få en yzf750r forgaffel på min fz750 smiley
    dog noget min mekaniker klarede

• #2   22. maj 2015 Ved du om han pressede den ud og satte den over på din yzf bro??

• #3   22. maj 2015 ja det gjorde han dog kostede det min fz gaffel bro

• #4   22. maj 2015 Andre som har nogle erfaringer???

• #5   22. maj 2015 Yes, du kan godt presse den ud. Vær bare opmærksom på at diameter er den samme på begge 2.

• #6   22. maj 2015 Det er de samme diameter på begge rør. Det eneste problem jeg lige har tror jeg er at på yzf forgaflen er selve broen alu og røret er jern, og på min xj er det jern det hele og bunden på er svejst sammen med røret, så ved ikke om man skal prøve at slibe svejsningen væk og så presse den ud?

• #7   22. maj 2015 evt se om der var nogle der ligger inde med en fz750 (bruger nøjagtig samme leje set som yzf750) eller en som din egen

• #8   22. maj 2015 Jeg har købt leje sæt fra all balls =) Det eneste problem er bare røret er for kort hehe

• #9   23. maj 2015 man skal slibe svejsningen væk først, og så er det lige til at presse ud baglæns .. men du skal være helt sikker på at det kommer til at sidde 110% korrekt i yzf broen, specielt når den er lavet af alu .. det er ikke sjov hvis den revner ..

• #10   23. maj 2015 Tak Morten. Hvordan vil du anbefales man satte den korrekt i?

• #11   23. maj 2015 alts´å.. kronrøret er joh konisk nede i den del som er presset ind i broen .. hvis de ellers begge har samme stigning, så er det næste vel at være helt sikker på hvordan kromrøret i alu-broen er sat fast .. bare presset, varmet . osv. måske alu-broen skal ha lidt varme før man presser det andet rør i !! .. nu har jeg ikke lige set det, men det er noget af de ting jeg ville kikke efter

• #12   23. maj 2015 Hvordan fastgøres røret igen egentligt?

• #13   23. maj 2015 Jamen det er joh lige netop det ... hvis det er varmet eller krympet i fra startet, så sætter det sig fast, og fordi det er konisk kan det ikke ryge nogen steder .. Derfor skal man også være neget opmærksom på hvordan man afmontere det gamle rør fra alu-broen, så ikke hullet bliver udvidet eller man trækker materiale med ud, hvis du presser det ud .. En mulighed var nok at forsøge at give det lidt varme. evt. med en varmepistol hvis du ikke er vandt med gas & ilt, og se om det ikke går løs .. vær opmærksom på at der ikke sidder noget som skal låse det fast .. penol skruer, låseringe osv. Det vigtigste er at du ikke får udvidet alu-hullet, så det andet rør ikke passer ordenligt i ...

Kommentér på:
Skift kron rør fra yzf 750 til en xj650

Annonce