{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Hjælp til SRAD {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har haft problemer med min 96 karburatormodel flere gange i dag. Under kørslen satte den ud, som hvis den manglede brændstof, for til sidst at dø helt. Kunne ikke få liv i den igen, medmindre jeg slog alt lys fra. Jeg går ud fra at det er elektrisk. Kan det være min regulator/ensretter? Synes bare det virker underligt at jeg, når der er liv i den igen, kan slå lys til og køre videre uden problemer?
Mvh


Kommentarer på:  Hjælp til SRAD
  • #1   31. maj 2015 batteri sløjt, se hvad spændingen er i off, når du drejer nøglen på on og tænder lyset, den burde ikke gå under 12v. Og hvor meget lader den med når motoren er igang

  • #3   31. maj 2015 Det er ikke givet den hakker, da min ensretter gik var det kun i tomgang den gik ud, holdt man gas på så kunne man fint kører vider, men omdrejning/speedometeret havde sit eget liv :P.

    kig havde spænding du har på batteriet ved forskellige omdrejninger.


  • #4   31. maj 2015 Jeg tænker mere på at der mangler noget stel et sted.. så trækker lyset det fra tændingsystemet, når du så slukker stopper den med det og der er stel nok ? Men kan godt være jeg vrøvler.

  • #5   1. jun 2015 #4 ah den tror jeg ikke lige på.

    Nu er ensretteren en rigtig kendt fejl på SRAD og mange andre cykler, tit så smelter stikket til ensretteren pga dårlig forbindelse, så er der mange der vælger at klippe stikket af også lodde den på.
    Men det er nemt lige at hive sædet af også måle spændingen på batteriet, mens motoren går, og højest sandsynligt så ligger den under 14V.


  • #7   1. jun 2015 Tak for jeres hjælp indtil videre. Jeg får lige sat en lader på batteriet, så ser vi hvad den siger til det:-)

  • #8   4. jun 2015 Så, kloge hoveder, nu fik jeg målt lidt på skidtet og har brug for jeres hjælp igen. Målte følgende på batteriet:
    Batteri: 12.73 V
    Med tænding: 12.07 V
    Tomgang: 14.4 V
    2500 RPM: 13.8 V
    4000 RPM: 13.7V
    Det er vel ikke meningen den skal falde?:-)

    Desuden er modstanden 0.8 ohm mellem dioderne i ensretteren. Er det ok?

    Hans Henrik jeg målte også på hunstikket (modsat ensretten, da jeg går ud fra det er statoren, som i din video) der fik jeg kun ca. 5 V.


  • #9   4. jun 2015 Den burde ikke falde, købte selv en brugt orginal på ebay, der var den ene diode i stykker, så den lavede heller ikke den rigtig spænding når man gav gas.

  • #10   4. jun 2015 Jeg er bare i tvivl, om det er stator eller ensretter, den er gal med.

  • #12   5. jun 2015 Tak Hans Henrik:-) Men giver det mening at der er den rigtige modstand når ikke den lader det rigtige antal v?

Kommentér på:
Hjælp til SRAD

Annonce