{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  olie i forgaffel gsf 600
  • #1   31. maj 2015 120mm uden fjeder

• #2   1. jun 2015 Prøv evt en lidt trykker , jeg gik fra en 10 olie til en w 15 med god resultat

• #3   1. jun 2015 jeg ville tage sae 20 olie, og 80mm uden fjeder, så bliver den mere rolig ..

• #4   1. jun 2015 Øj, jeg turde ikke fjerne 33% af luft lommen, tykkere olie ja uden problem hvis den er meget blød og svampet

• #5   1. jun 2015 #4 hvorfor turde du ik´det ?

• #6   1. jun 2015 Der er potentiale for en sten hård og ubrugelig affjedring, og når du også samtidigt går fra 10W til 20W olie ville jeg være varsom.

• #7   1. jun 2015 tjo .. nu er jeg uddannet i affjedringssystemer, og har mange af den slags, så det er ikke bare et vild-shot, det virker faktisk.

20 olien giver faktisk bare en lidt mere kontroleret comp, og en lille smule mere rebound. Nu har sådan en gaffel ikke nogen base vavle, eller active vavle, og er ikke kontrolleret af meget andet end air-spring, så derfor en tykkere olie ..!!

• #8   2. jun 2015 mange tak for info smiley

• #9   2. jun 2015 morten l: touche, troede det var en af de der, bare gør sådan det virker nok, måske, eventuelt, har jeg hørt..

• #10   2. jun 2015 Sorry Thomas .. Det var nu heller ikke for at spille smart-ass smiley I sidste ende er det joh også ham der sidder på cyklen som kan vurdere hvad han syntes bedst om. Det er HELT sikkert at det med olien er regulerbart, også langt ud over hvad producenterne foreslår i den slags gafler. hvor der ikke er et shims-system. Jeg har med stor succes brugt hydraulik olie 46, som er noget mere træg end sae 20 olie, og fået de gafler til at holde op med at være "gyngeheste" ..
    Olie højden regulere jo som sagt ikke andet end air-spring, og kan derfor reguleres helt efter eget ønske.. Dvs. faktisk op til et punkt hvor gaflen ikke kan bevæge sig. Sjovt nok er det omkring luft en meget lille skala, en progressiv skala ligger inden for, så man kan let ende med at gå fra 120mm, til 80mm uden den store ændring, fra 80 -70, uden den store ændring, men fra 70-60, kommer forbedringen og ved 50mm er det for meget ... Det kommer jo også an på benets tykkelse ... Det bedste er at prøve sig frem: Af med top-cap, lidt mere olie i, ug og kør, osv osv. indtil det er for meget, sug lidt op igen, og dér er den !! ..

• #11   2. jun 2015 Syntes det er fint folk giver virkelig erfaring videre smiley og ikke bare, har jeg hørt, set på fjæsen eller noget i den stil.

Kommentér på:
olie i forgaffel gsf 600

Annonce