296 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

ZX10 90 Gearkasse ZX10 90 Gearkasse

jeg har en ZX10 motor fra 90 der giver mig knuder i 2. gear. den kan finde på at hoppe i frigear, og til tider vil den ikke skifte videre til 3. gear første gang man forsøger, det virker som om tromlen ikke drejer helt hen på 2. gear, og derfor enten hopper tilbage, og når jeg så vil skifte til 3. så går den først rigtigt i 2. gear.

jeg har hænderne rimeligt skruet på, og jeg har renoveret bilmotorer, og jeg har selv sat motoren cyklen i den tro den var OK.
og jeg kan finde komplette gearkasser på ebay for så lidt som 500 kr.
men hvor meget skal skilles ad for at skifte gearkassen (evt kun den/de dele der er defekte? jeg tror tromle og skifteren ude fra pedalen der roterer tromlen)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ZX10 90 Gearkasse
  • #1   10. jun 2015 lyder mere som skiftegafler og sikkert et par tandhjul hvor griberne er slidt runde hvor belastningen er højest

• #2   10. jun 2015 Det er bestemt ikke utænkeligt, uanset hvad der er galt kan jeg købe en komplet gearkasse til de 500. Men hvor meget skal skilles ad for at skifte en gearkasse?

Men igen, det er ikke hver gang der er problemer, derfor henlede det mon tanke nærmere på tromlen der ikke er drejet helt over i 2 gear

• #3   10. jun 2015 blokken adskilles nedefra , altså vendes på hovedet og bunden af ... start med at tjekke træk og trykfjedre på skifte mekanismen fra gearpedal og helt op til tromlen , samt tromlen på reaktionssiden , dernæst underdelen af blokken af så har du frit adgang til gearet og skiftegaflernes spor i geartromlen

Kommentér på:
ZX10 90 Gearkasse

Annonce