{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  synkronisering af karburator
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #1   19. jun 2015 Hvilken MC?

  • #2   19. jun 2015 Honda cx500

  • #3   19. jun 2015 Følger lige med. Sv1000 sprøjt

  • #4   19. jun 2015 #3

    Henrik, kør en tur til Stenløse, og få din SV1000 stillet hos Lydmuren.

    Rimelige priser, god service og Heinrich kan sit kram med Suzuki.

    Det gælder iøvrigt også indstilling af karburator uanset mærke :0)


  • #5   19. jun 2015 Der købte jeg min første MC for 20år siden. Dem havde jeg sgu ikke tænkt på Tak.

  • #6   19. jun 2015 Det her er let. Du skal skaffe værktøjet fra Morgan Carbtune ( www.carbtune.com) og ring og spørg Sean efter råd. Allerede anden gang sparer du penge. en synkronisering hvert eller hvert andet år, er som en nu cykel - og det er altså nemt!

  • #7   19. jun 2015 200 kroner og mere præcis end carbtune.

    http://i.imgur.com/Jp03DmK


  • #8   19. jun 2015 muiigt, men carbtune har mange fordele. Sættes den rigtigt op er der nærmest ikke synlig pulsation, Mangler du adaptorer sender de dem frem ude beregning (Gælder også senere) og så har de en fantastisk telefonsupport

  • #9   19. jun 2015 wuuut eksistere der stadig brugte motorcykler i dag i år 2015 med karburatorer som kører rundt på de danse veje smiley smiley smiley smiley ?

    Enig carbtune styrer


  • #10   19. jun 2015 Elias:

    Synkronisering er ikke kun for cykler med karburatorer - ikke alle de moderne har en luftmassemåler pr indsprøjtningssted!

    Og -Ja masser af MC-så sent som til 2005 blev lavet i karburatorversioner!


  • #11   19. jun 2015 Der er ingenting der plusere på en hjemmelavet jo, så på det punkt er den uden sammenligning.

    Hvilke fordele synes du en Carbtune har? Udover support på deres produkt og adapter? Er det værd... hvad... 1000 kroner prisforskel?


  • #12   19. jun 2015 Man får en carbtune til 500 kr inkl. transporttaske. Hvordan undgås pulsation i det hele taget? og så skal det hjemmelavede system jo også kobles til de enkelte karburatorer. En betingelse for atmåle vacuum er jo at den enkelte cylinder kører - den har både indsugningstakt, kompressions-, forbrændings- og udstødningstakt, hvordan undgår man at søjlerne hopper, på den hjemmelavede - carbtune medleverer et vindkeddelsystem, der dæmper pulsationen- også inkluderet i prisen

  • #13   19. jun 2015 faktisk tror jeg at Carbtune kan konkurrere med den pris Heimdal nævner, og hvad convenience angår er der ingen sammenligning

  • #14   19. jun 2015 Vi må være enige om at være uenige. Jeg ville hellere betale ekstra for et hjemmelavet hvis det kom der til. For mig er det nemmere, bedre og hurtigere at bruge. Heldigvis er vi alle forskellige (:

  • #15   19. jun 2015 Heimdal -selvfølgelig har vi lov at være uenige - God arbedjslyst!

  • #16   19. jun 2015 Jeg glemte at sige hvorfor jeg bedst kan lide de hjemmelavet. Olie vejer mere end hvad de fleste man kan købe bruger (især dem med en nål eller kviksølv) så de bevæger sig ikke så nemt op og ned og har ingen eller meget lidt pulsering. Men nummer et grund er at de købte ofte kan vise meget forkert, enten allerede fra fabrikken eller med alder, og skal indstilles af en prof ind i mellem hvis de skal forblive præcise. Man bliver nød til at krydstjekke når man måler for at få et resultat der er brugbart eller tage højde for en evt. afmålt fejlvisning. En hjemmelavet kan kun blive upræcis hvis tyngdekraften beslutter sig for at ændre sig ujævnt fordelt smiley

    En Carbtune skal man i hvert fald ind i mellem lave en krydsmåling med og se om resultatet forbliver det samme. Ofte vil en måling ændres hvis man måler 1234 i stedet for 4321 for eksempel.

    Kort sagt, værktøj der kræver justering er ikke en engangsudgift.


  • #17   19. jun 2015 @Heimdal
    Du har da vist aldrig leget med CarbTune?!?!


  • #18   19. jun 2015 Simon:

    Glem det, han ved jo ikke hvad det her handler om, alene det at han påstod at pulsationer ikke forekommer i et hjemmelavet system.


  • #19   19. jun 2015 @Simonh,

    Jo? Og den var vildt upræcis. Din pointe?


  • #20   19. jun 2015 Heimdal: Jegkan selvfølgelig ikke garantere at du ikke har haft et skidt apparat fra Carbtune, men det har jeg ALDRIG SET- til trods for at det ligner noget billigt bras

  • #21   19. jun 2015 Nu er jeg 90 kilometer fra min MC, men en hurtig YouTube søgning. Vis mig problemet:

    https://youtu.be/RxkwZ-NDsVs


  • #22   19. jun 2015 Enten kører han gannem et eget stort reservoir(og så skal du bare se usikkerheder) eller også er sagerne simpelthen ikke forbundet korrekt - når motoren kører bevæger stemplerne sig op og ned og trykket i den enkelte karburartors tryk/vakuum varierer en del

  • #23   19. jun 2015 men som sagt - lav dit eget vacuumudstyr og se hvad du sparer:-)

  • #24   19. jun 2015 Der er ikke noget udover det du ser.

  • #25   19. jun 2015 Nu ser jeg jo ikke så meget - og slet ikke et sammenhængende billede

  • #26   19. jun 2015 Jeg har linket til et billede. Den er magen til.

  • #27   19. jun 2015 Det du har på dit link er jo heller ikke komplet. Der mangler tilslutninger, og det system der vil i sagens natur pulsere - har du nogensinde prøvet det her???? Ved du hvordan en synkronisering virker?

  • #28   19. jun 2015 Knud, du har vidst misforstået noget. En carbtune skal man indstille så de står ens i hver række. Det skal man ikke her. Der kigger du blot om olien i slangen bevæger sig op eller ned. Det er vacuum fra de andre slanger der søger for modtrykket, så stiger nummer et er den for høj osv. Det er derfor også muligt at undgå de store puls udsving ved at bruge tungere væske.

    her er en anden der viser hvordan den er lavet:
    https://youtu.be/QHPoNUu73As

    Der mangler altså ikke noget.


  • #29   19. jun 2015 og ja, hold nu op. Der er 100 vis af videoer der viser det bliver gjort og jeg selv gjort det. Inden du siger nogen lyver så kig lige efter.

    Eksempler (kan ikke garantere for deres kvalitet):

    https://youtu.be/NqGsumK-mjI

    https://youtu.be/ubV9Xvk0U_Q

    https://youtu.be/L8m9myn1tvA



  • #30   19. jun 2015 jeg kan ikke følge med svar her på min mobil, men det på billedet ER mit. Det er ikke hevet ud af den blå luft (;

  • #31   19. jun 2015 Og vupti med HURRA på... Så har man sparet 500,- og har bygget en vederstyggelighed..... smiley smiley

    Jeg beholder min carbtune. Ville være flov over at have sådan et bræt hængende i værkstedet ( uanset om det virker eller ej)



  • #32   19. jun 2015 Det ville da også være dumt at skifte noget ud der virker og er betalt for..

  • #33   19. jun 2015 smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #34   20. jun 2015 ?

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #35   23. jun 2015 Jeg støtter Knud i hans mening om Carbtune. Jeg har lavet flere udgaver af søjlemanometer med tyndere olje (automatgearolje) og tykkere olje. Oscillationen var altid for stor til at man kunne drømme om at mindske måleusikkerhedsfaktor. Viskositeten har en indflydelse men den er for ringe. Silikonolie var bedst da den ændrede viskositeten i takt med svingningerne men af uforklarlige grunde, efter 5 minuters arbejde blev den så tyk at der ikke var variationer. Droppede det og har købt en Carbtune. Den hold hvad de lovede. Vil du låne min er du velkommen.

  • #36   23. jun 2015 Andrzej S: Skriv nu ned hvem du låner den ud til!!!

    Det glemte jeg, og nu har jeg ingen carbtune mere!!!


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #37   23. jun 2015 Tak for tipset Knud. BTW.... Har du justeret blandning på en Honda VFR 750 F?
    Manualen beskriver fremgangsmåden præcist. Meeen.... Det nytter ikke at kigge på cykelens omdrejningstæller da den mindste mærke står for 200 RPM og man skal justere luftskruen tils omdrejningerne stiger med 50 RPM. Ingen på internettet har en omdrejningstæller der har en stabil opløsning på 1-5 RPM i område 1000 til 2000 RPM.
    Ganske tilfældigt ved jagt på sensorer snublede jeg over en kineser gadget der har en kabel man vikler om tændingskabel. Skidtet viser pinligt præcist omdrejninger! Ingen rullende tal som man ikke kan drage tvivlsom gennemsnit. Ud over det kan det omstilles til at køre med 2, 4, 6,8,10,12 cylinder motor og tælle total arbejdstid. Den har noteret mig for 25 minutters slid og sved men cykelen fik de 2 heste der var ude på græsset. Skulle du mangle en sådan kender du adressen.


  • #38   23. jun 2015 Det husker jeg!!!!

  • #39   23. jun 2015 Tak!!

  • #40   23. jun 2015 #16.
    Hvad er det for en olie der vejer mere end kviksølv?

    Massefylden på olie ligger normalt i intervallet 0,65 og 1,02 dvs lige omkring vand.

    Kviksølv ligger på ca 13,5 dvs ca 13-20 gange tungere end olie.

    Har benyttet de forskellige udgaver Morgan har lavet af Carbtune i en menneskealder og kunne ikke drømme at klampe noget sammen selv. Dertil er Carbtune for godt og billigt

    Har også anvendt forskellige andre vacuumetre og altid vendt tilbage til Carbtune.


  • #41   23. jun 2015 Lange : Lad det fare - vi har tydeligvis at gøre med en selvbestaltet menneskefrelser, der ikke kender forskel på de simpleste fysiske principper, som om du og jeg ikke udmærket vidste at det faktiske er helt ligegyldingt hvad synkronicitet er i absolut vacuummåling, så længe de forskellige kanaler er bare nogenlunde ens. forresten, kun det sidste link har en rimelig forklaring på hvordan det skal virke og KUN dette har en tydelig visning ef en pulsdæmper. De øvrige uden pulsdæmper og med olie søjler uden pulsation og vindkedel - tror du på dem????

  • #42   23. jun 2015 Hvis man tror et hjemmelavet skal bruges på samme måde som en carbtune, så siger jeg stakkels MC. Søjlerne skal netop ikke indstilles hverken ens eller nogenlunde ens.

    Knud, jeg har en mekaniker der gerne vil lave en video for mig med en købt og en hjemmelavet. Hvad er det du vil se (som ikke kan ses i en af de andre videoer)? Send en pm, så skal jeg med glæde vise dig hvordan de virker.

    Sjovt som mine ord skal fordrejes. Det handler ikke om vægten på den ene væske mod vægten på den anden, med mindre det er den samme væske i det samme system. Det var heller ikke det jeg skrev. Se selv på en carbtune og en hjemmelavet. Hvis den hjemmelavet pulsere lige så meget som den købte (med den samme væske) så er der noget galt. Olien i en hjemmelavet flytter sig nu engang ikke så nemt i systemet under vakuum som div. væsker eller nåle gør, for eksempel i en carbtune. Det er der jo en god grund til, som man kan se ved at kigge bag i den. Hvis en Carbtune var lige så simpel var der nok ikke den prisforskel.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #43   23. jun 2015 Så ikke ens altså... Og så er de i sync...

    Dejligt det ikke er forvirrende for nybegyndere. Jeg føler at du oversælger den hjemmelavede lidt...?


  • #44   23. jun 2015 Få din ven til at suge i en slange mens du suger i den anden ende. Den vej olien bevæger sig er den vej der er mest vakuum. Hvor svært kan det være?

    Det skal du have lov til at mene. Jeg har ikke noget i mod de produkter man kan købe (Well, dem med nåle er dog tit elendige til prisen efter min mening men der skal vel være noget til alle).


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #45   23. jun 2015 Ja den med olien kender jeg godt, men det er kun 2 cylindre ud af op til 6 du kan styre samtidig.

    Jeg har en med nåle, som er 100% præcis. Det ved jeg godt der ikke er noget som er, men tilnærmelsesvis er den.

    Der er en stak t-stykker med så man kan kontrollere det, og indtil videre har de 4 ure ikke været off så meget som en eneste mm.

    Men ja der skal være noget til alle. Spørg dig selv hvad du sælger dine arbejdstimer til, og om den hjemmelavede så er sådan en fantastisk ide, når man spilder så meget tid med at flytte slanger, hælde olie på igen når en cylinder har spist det, lufte garagen ud osv osv..... smiley


  • #46   23. jun 2015 Heimdal

    JEG HAR SENDT DIG EN PB OG NU VENTER JEG SPÆNDT PÅ EN FORKLARING. JEG FORNEMMER AT DU FÅR STADIG LÆNGERE TIL BUNDEN. Jeg regner med at du kan forklare hvorledes de hjemmebyggede adskiller sig fra de færdige, Jeg forventer også at du kan forklare hvorfor de ikke pulserer, og endelig forventer jeg også at høre hvordan det egentlig er tilsluttet, aflæses og endelig klargøres.


  • #47   23. jun 2015 Heimdal:


    ad # 42

    Lige en ting: Dine ord bliver ikke fordrejet!!

    De bliver taget for pålydende, men dit budskab bliver betvivlet -det kan være med eller uden ret - men det er noget helt andet!


  • #48   23. jun 2015 Sajmon, Sluger olien? o_O Så dårlig indstillet karburator at man ikke kan nå at klare det har jeg aldrig været ude for. Bevares, hvis man er ude i den slags og det er et problem for en så må man jo betale for det rette værktøj som altid. Desuden er min tid med MC ikke lig penge eller spildt. Det er afslapning og tager den tid jeg synes det skal tage. Sådan er vi jo så forskellige.


    Knud, hvis du har sendt mig en PM hvorfor RÅBER DU SÅ HER? Rolig nu, det sgu da bare et stykke værktøj. Hvis du er så utilfreds så dans da af glæde over dit eget værktøj i stedet for at spilde din tid på at brokker dig over andres.

    Jeg skrev for at oplyse, ikke tisse på din sukkermad. Hvis vi skal råbe synes jeg vi i det mindste skal holde det i privat. Eller du kan jo komme forbi og se med dine egne øjne hvad det er du vil se. (Min MC står på syd fyn.)


  • #49   23. jun 2015 For øvrigt kan den sagtens bruges på mere end to karburatorer/cylindere. Det var forenklet for alle kunne forstå. Lav et kryds, sug fire personer. Tada. Det er logik for burhøns.

  • #50   24. jun 2015 Heimdal: det er muligt du mener at jeg råber, gør jeg måske også, men i afdæmpede vendinger gør jeg helt klart hvad jeg forventer at høre om - OK??


    Og desværre får dit svar i #49 mig ikke på andre tanker om at du er på dybt vandt!


  • #51   24. jun 2015 @Heimdal: Det er ikke fordi jeg specielt vil forsvare Carptune, men det lyder som om du tror der er væske i en Carptune. Det er der ikke!

  • Erik L
    Erik L Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #52   29. jun 2015 Hej Knud
    undskyld jeg spørger hvad er komisionen fra Carptune ???
    som ejer af k7, bruger jeg hjemmelavet olie måler, med gode resultater.
    Justering af tomgang blandingen giver en bedre motorgang,
    så mit forsalg er brug mindre penge og mere tid på justering
    K7 ejer


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #53   29. jun 2015 Hvad er en K7 og hvor justerer du tomgangsblandingen på den?

  • #54   29. jun 2015 Erik L:

    Ad #52

    Jeg fatter ikke en fløjtende fis af hvad du spørger om.
    f.eks. har den carbtune jeg kender en vejledende udsalgspris. Forhandlernet, videresalgsrabatter, kommissioner o.l. kender jeg intet til!!!! Så er der et telefonnummer til support!

    På rigtig mange R4 maskiner sykroniserer man blot ved et omdrejningstal lige over tomgang!


Kommentér på:
synkronisering af karburator

Annonce