2.031 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

benzin eller benzin IKKE i tanken..?? benzin eller benzin IKKE i tanken..??

nu er tiden så småt kommet hvor dyret skal gemmes væk for vinteren.
hvad er bedst at - at fylde tanken med benzin der rådner i løbet af vinteren eller tømme den og fylde den med olie der er træls at få ud??

mvh
morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  benzin eller benzin IKKE i tanken..??
  • #1   27. sep 2006 Tja lad den stå fuld så du ikke får rust inden i eller hvad jeg har hørt:)

• #3   27. sep 2006 er det ikke noget med den "snadrer" i bunden af tanken så benzinfiltret bliver stoppet??
    nogen snakker også noget om olie i cylinderen.. god ide??

• #4   27. sep 2006 Fyld den helt op med benz, så der ikke kan opstå kondens, og til næste sæson , så tap den gamle benz af og påfyld nyt,,,

Det er opskriften,, medmindre du har den stående inde i huset hvor der er jævnt varmt og ingen kondens opstår

Bo

• #5   27. sep 2006 ok. fuld af benzin og ingen opstart.. olie i cylinder og frisk olie i gerarkasse til foråret.. ?? nogen der kan sige god for det??

• #7   27. sep 2006 Jonas ,,

Råddent benzin ?? Nej nej nej,, ;-))

Ligesom sprit hvor den flygtige/brænbare del af bestanden fordamper, så er gammel benz til en mcmotor ikke så god.

bo

• #8   27. sep 2006 Benzin bliver nu ikke for gammelt på blot 3 måneder - men hæld evt et skvæt karburator-sprit i tanken osse, så kondensvand undgås. På karburatorens svømmerhus sidder ofte en drænskrue - tøm benzinen ud (husk at luk benzinhanen på tanken) - så undgår du "snask" i karburatoren.

• #9   27. sep 2006 Man skal nu ikke frygte at benzinen bliver for gammel i løbet af de få måneder den står over vinteren. Har prøvet at starte en Honda der havde 2 år gammel benzin på tanken.
    Motor/gear olie skal skiftes inden du stiller den væk. I motoren bliver der også danne kondens og hvis det får lov at stå sammen med oliedampene bliver der dannet syre i olien, så frisk olie på inden den bliver sat væk. Det er altså kun hvis det skal være 112% optimalt.
    i virkelighedens verden sker der intet ved at lade olien vente til foråret.

/
    Jesper

• #10   27. sep 2006 øøøh. jamen hvis man putter nyt olie på dannes der vel syre deri i løbet af vinteren??

• #12   27. sep 2006 Fyld tanken helt op og tilsæt lidt karburatorsprit, der er ingen problemer overhovedet med "gammel benzin", har selv gjort dette igennem de sidste 9 år.

• #13   27. sep 2006 ok... skal jeg fylde ny olie på nu eller vente til foråret kommer??

• #15   27. sep 2006 olie i cylinder også??

• #17   27. sep 2006 VIL også sige.. de 3 mcs jeg har haft har stået med ny oile i motoren.. fra midt i sep. til midt i marts og startet guden prbs... nogen hænger sig i peditæser såsom at ting ikke kan holde haha:) Slap af. MEdmindre det er en gammel fætter fra midt i 80erne eller før det.

• #18   27. sep 2006 Burde det egentlig overhovedet være nødvendigt at gøre andet end at fylde tanken på min (fra 2006)?
    Når nu jeg stiller den indenfor hvor der er min. 15 grader hele tiden.

• #20   27. sep 2006 det er til at få lange nosser af.

• #21   27. sep 2006 Bare fyld op...!

• #22   28. sep 2006 Pil tanken af, tøm den og lad den ligge et par dage uden låg, så de værste rester fordamper. Kom en halv liter olie i og vend tanken rundt, til alle indvendige flader er fedtede, og hæld så det olie du kan ud.

Til foråret hælder du så en sjat benzin i tanken, leger cocktailmixer, og hælder benzinen ud. Sæt tanken på og fyld op - færdig.

PS brug karburatorsprit i benzinen i de kolde måneder. Det er muligvis ikke altid nødvendigt for motorgangens skyld, men du får med garanti ingen kondensproblemer - heller ikke på reservetankindstilling.

Kommentér på:
benzin eller benzin IKKE i tanken..??

Annonce