{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Jacques D
Jacques D
Tilmeldt:
20. jun 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Brændt cylinder, Toppakning ? {{forumTopicSubject}}

Hola ;

Jeg har desværre et stort problem med en Kawasaki GPX600R fra 92.
Jeg besluttede mig for at skifte den kulsorte olie, da jeg ud fra niveauet kunne bedømme at de 3 L påkrævet var overskredet.

Efter smertefri dræning og påfyldning startede vi dyret, og kunne straks konkludere at lyden var forbedret, samt glidende knivskarpt gennem alle gear.

Efter en hidsig testtur, sætter den ud (som tør for benzin)
Efter vi nu har drænet og luftet samtlige karburatorer, kan vi fortsat ikke få vedvarende liv i den. Løbes den igang i 2. kan den holde ca. 5-700 omdrejninger, men sætter ud så snart energien løber af os der skubber.

Nu er jeg frygtelig bange for at den har brændt et par cylindre, men jeg har svært ved at stille en grund for dette.


OBS Der har ikke været lugt af brændt olie, røg, svedige pakninger eller nogen form for lækage.

Jeg håber I geniale mennesker kan stille pigebarnet en diagnose.
Jeg takker på forhånd.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brændt cylinder, Toppakning ?
  • #1   20. jun 2015 en hidsig tur ?

    , filtre slanger og eventuelt benzinpumpemåske du skal tjekke forsyningen af brændstof inden du stikker helt af med ny motor , toppakninger m.m.

    er du vanvittigt usikker så kontakt en mekaniker eller en der har tid , lysten og ikke mindst evner til at hjælpe dig !


  • #2   20. jun 2015 cylindre og toppakninger følges yderst sjældent af på alle 4 cylindre samtidigt , så tvivler jeg på ..

    har den stået stille længe ?


  • #3   20. jun 2015 Prøv lige med et sæt nye pløkker/tændrør. Hvis olien er så gammel som du giver udtryk for hvor gamle er de mon så.

  • #4   21. jun 2015 Når du har lavet ovenstående, hvis det ikke har hjulpet, så prøv med en kompressionstest - det siger meget om standen på motoren.

  • #6   21. jun 2015 Den burde kunne køre med en brændt/bøjet ventil, den vil dog futte, og have en uregelmæssig lyd.
    Vil mere gætte på at det er et eller andet banalt som gør at den køre elendigt. Start med at sikre dig at der er strøm på batteriet, hvis der allerede er det, så kontroller at de spændingsførende dele til din tænding mv.
    Det vil være meget usandsynligt at det smadre hele motoren på en gang, men det kan dog ske.
    Har den mislyde nu?
    Men hvis du ikke har styr på hvad du laver, så find en der har, eller kør den til en mekaniker...


  • Jacques D
    Jacques D Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   24. jun 2015 Tusinde tak for de informative svar.

    Jeg har iløbet af weekenden fået afklaret hvorvidt benzinstrømningen var problemet. Tændrør var utroligt dårlig stand, så 4 nye blev indkøbt.
    Jeg synes ikke selv gnisten på de nye tændrør af markant god nok. Så jeg har målt spændingen på spolerne. ingen fejl. (Måske nye kabler ? )

    Jeg fik dog sparket gang i den efter 3. forsøg med Choker.
    Det resulterede i dårlig lyd, og svært ved omdrejninger. Den kører absolut ikke på alle cylindre.
    Efter et par forsøg mere spyttede den, og stak nogle voldsomme knald og prutter.

    Kan det være tændingsproblemer, eller er vi ude i brændte ventiler. ?


Kommentér på:
Brændt cylinder, Toppakning ?

Annonce