1.429 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

Blinklys - Forsinkelse Blinklys - Forsinkelse

Hej.

Jeg har et underligt problem. Der er en 3-4 sekunders forsinkelse på mit blinklys. Når jeg trykker går der 3-4 sekunder før det aktiverer, og så fungerer det ellers fint. Det slukker også med det samme.

Der er tale om en Kawasaki Z440 Ltd med nyligt installerede LED-blinklys.

Er der nogen, der kan give et bud på, hvad problemet er?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blinklys - Forsinkelse
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   7. jul 2015 For lille belastning. Skift til et digitalt relæ som er lavet til LED blink.

• #2   7. jul 2015 Okay. Det lyder umiddelbart simpelt. Det må jeg prøve. Tak!

• #3   7. jul 2015 Jeg havde samme problem, dog ikke helt så lang tid, men da hjalp det også med et led relæ.

Jeg tænker at det er mekanikken i det gamle mekaniske relæ der er lidt "træt".

• Sajmon ™

#4   7. jul 2015 Ofte er det bare en varmetråd som vipper - og hvis ikke der bliver trukket nok effekt igennem den, tager den sig god tid når den skal starte op. smiley

• #5   7. jul 2015 Nu har jeg kigget på det. Det kan godt være jeg virker lidt ny, men jeg har aldrig arbejdet med LED-lamper før. Jeg kan se at den ledningerne til blinklyset går ind i forlygten, men jeg har problemer med at åbne forlygten, så nu spørger jeg så:

1) Hvad laver disse ledninger inden i forlygten? Sidder der LED-relæ derinde?
    2) Er det korrekt forstået, at der kun er ét relæ til blinklyset, som ikke er det samme som relæet til starter?

3) Lille update. Der er ingen forsinkelse på at skifte mellem blinklysene, når før det ene er aktiveret. Så jeg kan flippe mellem højre og ventre uden forsinkelse, men når de først er slukket, tager det 2 sekunder at aktivere dem igen?

Jeg vil også lige gøre det klart, at der ikke er forsinkelse mellem blinkene, kun forsinkelse på aktiveringen.

• Sajmon ™

#6   7. jul 2015 1. Nej der sidder standard relæet måske, men med al sandsynlighed er det bare til ledningssamlinger osv. Relæet sidder nok under sædet et sted.

2. Et relæ til start - et andet relæ til blink - et tredje til lys osv osv...

3. Det bekræfter at det er et varmetråds relæ.

• #7   7. jul 2015 Nogle bud på hvilken del der er blink-relæet?

profilbillede
  • #8   7. jul 2015

profilbillede
  • #9   8. jul 2015 Det runde sølvfarvede på billede to, ligner endda også det jeg skiftede. Står der ikke også noget med 12v10wx2+1,5w85c/m på toppen af det?

• #10   8. jul 2015 Jeg satte det her på https://www.thansen.dk/product.asp?n=1387906047&pn=-1025842813

Vær dog opmærksom på at der sidder en lille højttaler inde i relæet, som bipper HØJT når du blinker. Det kan dog nemt pilles ud, da plastictoppen nemt tages af relæet, hvorefter der bare skal klippes to ledninger over (du er ikke i tvivl om hvilke). Toppen skal dog limes på igen, så den ikke falder af.

Du kan selvfølgelig også bare købe et der ikke er fra thansen.

• #11   8. jul 2015 Super fedt @Bjarke ! Mange tak! Jeg kan ikke lige se hvad der står på den i dag. Jeg kommer først hjem til cyklen imorgen, så vil jeg lige kigge på det.

Hvordan ved du at det skal være en 12V 2X10W jeg skal bruge? Og hvad betyder "2X10" ? Er det kun til to blinklys? (Jeg har jo fire smiley )

Hvis du er sikker, så vil jeg købe den på dit link imorgen.

• #12   8. jul 2015 Det med de 2x10 tror jeg ikke du skal tænke så meget over, jeg bad bare om et universal LED blinklys i thansen, og det var det der jeg fik.

Jeg har også fire blinklys, 10w foran og 23w bag.

Det er i hvert fald forsøget værd, og virker det ikke, kan du jo bare bytte det igen, husk dog at afprøv det før du klipper den lille højttaler af smiley

• #13   8. jul 2015 Hehe.. Der er mange universale hos THansen. nogle koster 3 gange så meget som de andre. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad forskellen egentligt er.

Men tak. Jeg vil prøve.

• #14   8. jul 2015 Det er derfor jeg gav dig linket der, den ved jeg virker smiley
    Bare bestil den ud fra varenummeret (99383710002)

tjek lige først om der ikke godt nok kun er to ben på dit nuværende relæ. Det ser sådan ud på dit billede, men der kan jo gemme sig en ledning bagved.

• #15   8. jul 2015 Forskellen er bare at nogle af dem er til en bestemt model motorcykel/bil og derfor har en samling der er formet på en bestemt måde, og så koster de lige pludselig meget mere..

• #16   8. jul 2015 Okay. Jeg havde tænkt at køre fysisk ned i butikken. Måske kan de vejlede.

• #17   8. jul 2015 Det var også det jeg mente, men jeg ved ikke hvad de giver dig hvis du bare beder om et led blinklys. Så giv dem varenummeret, så du ved du får den rigtige/billigste smiley

Jeg ved ikke om du har handlet meget i thansen før, men forvent ikke at de kan vejlede overhovedet. Da jeg købte mit relæ, og kom til at fortælle dem, at jeg egentlig ikke havde led blinklys på, mente ekspedienten ikke at den virkede smiley

• #18   8. jul 2015 Jeg har kun købt et batteri for et år siden. Der er vel ikke andet for at prøve om det virker.

• #19   10. jul 2015 fik du løst problemet?

• #20   10. jul 2015 Der kom nogle andre ting i vejen, så det kan desværre være at jeg må udskyde det til næste uge. Jeg skriver gerne en update.

• #21   10. jul 2015 Super smiley

• #22   12. jul 2015 Så har jeg kigget på den. Som man kan se, står der "12v8~23Wx2"

Jeg tog den hen til THansen. Der sagde ham ekspedienten:
    1) Mit relæ ser meget nyt ud.
    2) Biler har bruger normalt 21W, så 23 synes han ikke lyder mærkeligt.
    3) Han havde ikke den anden hjemme.

Har ekspedienten ret i motorcykler normalt bruger 23w? Selv ved LED?

profilbillede
  • #23   12. jul 2015 En helt anden ting:
    Hvad betyder disse tre tegn på bagsiden?

Det er kun X og P, der er tilsluttet på min motorcykel.

profilbillede
  • #24   12. jul 2015 Mit havde kun L og X, så jeg ved ikke lige hvad dine betyder, men fandt det her på google:
    P = Pilot (dash light, same as kBl)
    L = Load (turn switch, same as 49a)
    X = + (power in, same as 49)

Men bare bestil et nyt med tre ben, og sæt det til på samme måde, så skulle det virke.

Jeg sagde jo du ikke skulle lytte til thansen ekspedienterne..
    Ja biler, mc og scooter bruger mange forskellige watt, jeg har set både 10, 21 og 23watt.
    LED bruger ikke nær så meget, derfor opstår problemet med at det blinker for hurtigt, så det bruger ikke i nærheden af 23watt.

Mit relæ ser ca. lige sådan ud, det er en del år gammelt -.-, et 20 år gammelt relæ der er gemt væk fra vind og vejr ændre ikke udseende de første mange år..

• #25   13. jul 2015 Jeg har fundet ud af, at mit relæ ER nyt.

http://www.thansen.dk/product.asp?n=1387906048&pn=-1361086543
    "Universal"

Men nu har jeg bestilt det hjem, du foreslog, så ser vi hvad der sker. Det kommer på tirsdag.

• #26   13. jul 2015 Jeg tror altså du skal have et med tre ben så, men prøv det du får hjem, om det virker, bare du sætter ledningerne til ved samme bogstav som de sad ved, på det gamle relæ

• #27   13. jul 2015 Hvorfor tror du det? Det tredje ben var jo ikke sat til.

• #28   15. jul 2015 Nu prøvede jeg at købe den. Og forsinkelsen forsvandt, men det gjorde blinkene desværre også. Nu er det bare en tænd/sluk-kontakt. smiley

• #29   15. jul 2015 Købte du med to eller tre ben?

Hvis det virkede før med tre ben, så fortsæt med den model. Der er ingen grund til at ændre noget der virker.
    Du kan alligevel nemt bytte det igen hvis du køber det i thansen.

• #30   15. jul 2015 Har du sat den orange ledning til L og den brune til X?

• #31   15. jul 2015 Den stod på x og p .. den kan ikke stå anderledes. Se mit billede

• #32   15. jul 2015 Bjarne .. orange går i x hos mig. Stikket sidder i låst position, jeg kan ikke sætte det anderledes.

• #33   16. jul 2015 Så har jeg prøvet med det 3-benede, som du foreslog Bjarke. Det virkede desværre ikke. Samme resultat som det 2-benede.. :S

• #34   20. jul 2017 Nu har så hentet min gamle cykel frem og gjort en masse ved den, men blinklyset er stadig et problem for mig, så jeg har prøvet at tage cyklen til en mekaniker. Det får jeg bare at vide at det er normalt på gamle cykler og jeg bare må tænde blinklyset 3 sekunder tidligere end ellers. De vil ikke tage opgaven.
    Jeg synes det er uholdbart at jeg kun kan signalere med 3 sekunders forsinkelse i trafikken, men jeg aner ikke mine levende råd.

Nogen smarte folk herinde, der har en idé?

• #35   20. jul 2017 Jeg har et digitalt blink relæ liggende.
    Du kan prøve med det og se om det virker.
    Ellers har jeg en anden mulighed, som virkede på min.
    Jeg kører også kun med 2 pinde på mit relæ.

• #36   20. jul 2017 Hvad er den anden mulighed? Min mc står pt ikke i KBH

• #37   20. jul 2017 Det er at købe et relæ og modificere det som jeg gjorde smiley

Da jeg købte et relæ til min, lyste det hele konstant.
    Selvom det var et digitalt relæ smiley
    Så købte et andet et, med et andet slags stik, klippede ledningerne, og fik loddet kabelsko på, og nu virker det upåklageligt smiley

• #38   20. jul 2017 Det lyder som en god idé. Jeg har allerede nogle forskellige relæ liggende. Kan jeg lokke dig til at forklare mig hvordan man gør det?

• #39   20. jul 2017 Ja bare skriv en pb smiley

• #40   21. jul 2017 Jeg har ingen reserve alligevel. Men jeg er klar på at købe en hvis du ved hvilken.

profilbillede
  • #41   21. jul 2017 Hvor står cyklen henne af ?

• #42   21. jul 2017 Næstved

• #43   21. jul 2017 Uha Ja den var værre..
    Prøv at tage ledningerne til relæet af og tag et billede af dem.

Kommentér på:
Blinklys - Forsinkelse

Annonce