1.615 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
En tand mere? En tand mere?
Jeg vil have en lidt højere gearing på XJ 600. Det mest normale er vel, at sætte en tand mere på foran ikke?
Hvor finder jeg sådan et tandhjul?
0 synes godt om
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 55 MC-er: 23 Emner: 14 Svar: 199
Jeg ved ikke hvorfor du vil geare op ? Men jeg er sikker på at en knallert 45 tager dig i optræk !
Jeg ville jo syntes at optræk er sjover end tophastighed
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 16 MC-er: 3 Svar: 121
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 16 MC-er: 3 Svar: 121
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 16 MC-er: 3 Svar: 121
Jeg lavede en beregning med udgangspunkt i topeffekten, og ikke maks o/m.
Accelerationen efter maks effekt tog en evighed, da effektkurven dykker voldsomt.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 152 Svar: 584
Find din MC her og se hvad forskellen er på antal tænder Vs. hastighed. Der er tale om tophastighed og IKKE acceleration...
http://www.gearingcommander.com
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 16 MC-er: 3 Svar: 121
Min kle fik bedre acceleration fra 0 til x hastighed, da starten blev meget bedre.
Husk på at acceleration, ikke er et udtryk for hvor vild en cykel føles i et givent gear, men en forøgelse af hastighed målt i tid.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
"Husk på at acceleration, ikke er et udtryk for hvor vild en cykel føles i et givent gear, men en forøgelse af hastighed målt i tid."
De 2 sætninger er de mest modstridende jeg nogensinde har læst på mcg
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 16 MC-er: 3 Svar: 121
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Er det ikke derfor at biler i dag har 8-9 gear ??
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 296
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 296
Du kommer ikke lige så langt (eller hurtigt op i fart) pr. gear, derved kan en højere gearing gøre at du kan trække mere fart ud af hver gear.
Og som Joachim så rigtigt siger, hvis effektkurven ligger rigtigt, og motoren har overskud til det, vil det potentielt kunne give en hurtigere acceleration. (ikke kortere tid til næste gearskift nej, men hurtigere op i fart.)
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Du kan måske godt lave en hurtigere 0-120km/t tid hvis du sparer et gearskifte, kontra ham som skal lave et gearskifte ved 115km/t, men i 2. gear så stikker han sgu af..
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 296
Hvis dit argument holder, så ville det hurtigste jo være, at sætte en meget lav gearing på, og dermed være den første der kommer op i højeste gear.
Men nu gider jeg ikke rigtig diskutere det mere. Lad os være enige om at være uenige, det skader ikke..
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Du har lige så meget styr på gearing som Joachim..
Man får aldrig hurtigere acceleration af at geare op, Man kan opnå højere topfart. men vil et eller andet sted på vej der op. accelerere langsommere.
I Joachims tilfælde vil han have haft samme effekt ved at starte i 2 gear. Fordelen indtræffer først når han vipper den i højeste gear.
De fleste der føler de er hurtigere ude af start hullerne i højere gear har enten mange flere kræfter end der kan overføres til asfalten, eller er dårlige til at skifte gear, alene det at bruge koblingen spilder oceaner af tid/meter...
Thums up Mirza
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 16 MC-er: 3 Svar: 121
En tand mere?