Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En tand mere?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
    #1   9. jul 2015 www.mcbutikken.dk

• #2   9. jul 2015 Er du klar over at 1 tand for er det samme som 3 i bag ?
    Jeg ved ikke hvorfor du vil geare op ? Men jeg er sikker på at en knallert 45 tager dig i optræk !
    Jeg ville jo syntes at optræk er sjover end tophastighed smiley

• Sajmon ™

#3   9. jul 2015 Det er måske 4-500 rpm ved samme hastighed, man sparer. Jeg forstår heller ikke hvorfor.

• #4   9. jul 2015 Ikke nødvendigvis, det kommer helt an på primær gearing. Min gamle kle, gav jeg 1 tand op for og 4 ned i bag, det gav et mere brugbart 1 gear, og derved hurtigere acceleration.

• Sajmon ™

#5   9. jul 2015 Ja til 60 måske, men så kan den pludselig ikke slæbe højeste gear.

• #6   10. jul 2015 Nej Sajmon, accelerationen var hurtigere fra 0 til topfart, som også blev hævet lidt. Men som sagt, så kommer det helt an på fabriks gearing og motorkarakteristik.

• #7   10. jul 2015 Noget vrøvl Joachim.....

• Sajmon ™

#8   10. jul 2015 Mon ikke den har været gearet ned før du fik den så? smiley

• #9   10. jul 2015 Nej det var original gearing, den er meget lavt gearet fra fabrikken.
    Jeg lavede en beregning med udgangspunkt i topeffekten, og ikke maks o/m.
    Accelerationen efter maks effekt tog en evighed, da effektkurven dykker voldsomt.

• #10   10. jul 2015 Joachim, der sidder en lille pedal nede, på venstre side af motoren. Tror du ikke bare du skal lære at bruge den før ??

• #11   10. jul 2015 smiley
    Find din MC her og se hvad forskellen er på antal tænder Vs. hastighed. Der er tale om tophastighed og IKKE acceleration...
    http://www.gearingcommander.com

• #12   10. jul 2015 Der er en hel del faktorer, hvad angår acceleration som i har udeladt. Hvis gearingen er for lav i forhold til motoreffekt, vil man ikke kunne overføre maks effekt, plus tiden man accelererer i et givet gear, bliver lavere.
    Min kle fik bedre acceleration fra 0 til x hastighed, da starten blev meget bedre.
    Husk på at acceleration, ikke er et udtryk for hvor vild en cykel føles i et givent gear, men en forøgelse af hastighed målt i tid.

• #13   10. jul 2015 "plus tiden man accelererer i et givet gear, bliver lavere."

"Husk på at acceleration, ikke er et udtryk for hvor vild en cykel føles i et givent gear, men en forøgelse af hastighed målt i tid."

De 2 sætninger er de mest modstridende jeg nogensinde har læst på mcg smiley

• #14   10. jul 2015 Hvad er det du finder modstridende mirza?

• #15   10. jul 2015 En forøgelse af hastighed målt i tid er det der giver acceleration, og så skriver du at det er en ulempe med en kort gearing da "tiden man accelererer i et givet gear, bliver lavere" ER det netop ikke formålet med hurtig acceleration..

Er det ikke derfor at biler i dag har 8-9 gear ??

• #16   10. jul 2015 Mirza, det giver ganske fin mening.

• #17   10. jul 2015 Du accelererer kortere tid pr. gear. Dermed bliver din samlede acceleration kortere..
    Du kommer ikke lige så langt (eller hurtigt op i fart) pr. gear, derved kan en højere gearing gøre at du kan trække mere fart ud af hver gear.

Og som Joachim så rigtigt siger, hvis effektkurven ligger rigtigt, og motoren har overskud til det, vil det potentielt kunne give en hurtigere acceleration. (ikke kortere tid til næste gearskift nej, men hurtigere op i fart.)

• #18   10. jul 2015 Bjarke.. det er jo ikke fordi at en motorcykel kun har et gear, du accelererer kortere tid i 1. gear og det forspring du får ifht en anden som har højere gearing det beholder du og forøger når du går i 2. gear SELVOM den med højere gearing ikke skal skifte gear..

Du kan måske godt lave en hurtigere 0-120km/t tid hvis du sparer et gearskifte, kontra ham som skal lave et gearskifte ved 115km/t, men i 2. gear så stikker han sgu af..

• #19   10. jul 2015 Det kommer an på effektkurven og fabriksgearingen..
    Hvis dit argument holder, så ville det hurtigste jo være, at sætte en meget lav gearing på, og dermed være den første der kommer op i højeste gear.

Men nu gider jeg ikke rigtig diskutere det mere. Lad os være enige om at være uenige, det skader ikke..

• #21   10. jul 2015 @Bjarne.
    Du har lige så meget styr på gearing som Joachim.. smiley

Man får aldrig hurtigere acceleration af at geare op, Man kan opnå højere topfart. men vil et eller andet sted på vej der op. accelerere langsommere.

I Joachims tilfælde vil han have haft samme effekt ved at starte i 2 gear. Fordelen indtræffer først når han vipper den i højeste gear.
    De fleste der føler de er hurtigere ude af start hullerne i højere gear har enten mange flere kræfter end der kan overføres til asfalten, eller er dårlige til at skifte gear, alene det at bruge koblingen spilder oceaner af tid/meter...

Thums up Mirza smiley

• #22   10. jul 2015 Bjarke. Simpel fysik er ikke for alle at forstå;-)

Kommentér på:
En tand mere?

Annonce