{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.300 visninger | Oprettet:

Mikkel H
Mikkel H
Tilmeldt:
11. jul 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

110CC Kina ATV - startsproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej MC galleri,

jeg har købt en brugt Kina ATV, kender ikke mærket. I samarbejde med en ven har vi sat den i stand, sat træk på osv.

Vi havde den anden dag gang i maskinen som kørte derudaf i tredje gear.
Efter vi fik den parkeret, havde vi pludselig problemer med at starte. Den ville starte når der var lys tændt, men skiftede vi over kunne den ikke. Stod den så lidt kunne vi starte igen.
Efter noget tid havde vi ingen tænding - det problem tror vi har løst nu, som var et stik der sad løs.

Men vi kan ikke starte ATV'en. Vi har tænding på, men kan ikke starte på start knappen (og døde-mandsknappen er nede).
Nu er det så blevet til at dødemands knappen springer sikringen.
Jeg har prøvet at måle lidt og det ser ud som om der er overgang til stel et sted. Hvis jeg har den ene pol på minus, kan jeg måle 12-13 volt alle steder der skal tændes.

Nogen der kender til problemet ? Vi har kigget ledningerne igennem og der er ikke brud på noget. Vi mistænker CDI boksen for at være stået af efter turen vi havde. Der kunne måske være overgang i relæerne og det ville forklare overgangen til stel.

Erfaringer eller input ?

/ Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  110CC Kina ATV - startsproblemer
  • #1   11. jul 2015 Tag at luse død mands knappen da de ofte går i stykker.

  • Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   11. jul 2015 #1 Det læste jeg godt i lignende tråd, men har målt gennemgang på den, så det burde ikke være problemet.

    Kan det være både den og den lille gule tænd-kontakt ?


  • #3   11. jul 2015 ja kort slut pisset og tag et start batteri og sæt på starteren

  • #4   11. jul 2015 At det ikke virker, er jo charmen ved en Kina atv smiley



  • Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   11. jul 2015 #3 Jeg undrer mig nu stadig over jeg kan måle 12v på begge sider af kontaktsættet på det hele - som om der er overgang et sted. Især da sikringen nu også springer. Og CDI boksen lader til at være hovedebanegård for de tre tændinger.

    Men jeg skal prøve så snart jeg kan.

    #4 Det kan der være noget om. Men med alt det vi havde fixet på den og havde den ude og køre, hvor den spandt som en mis - så dræber det moralen at den efterfølgende ikke vil starte. smiley


  • #6   11. jul 2015 Svaret på dine bønner hedder Yamaha smiley

  • #7   11. jul 2015 Generelt er alt hvad der har med el delen at gøre, noget værre pangel på Kina maskiner! Ledningsnet der rådner bort, elektriske komponenter der fejler pga. dårlige lodninger, stelproblemer grundet korrosion og og og.....

  • Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   12. jul 2015 #6 Trods besværet, så tvivler jeg på mærket kan opveje de sølle 1.400 kroner jeg har smidt for denne maskine. smiley

    #7 Man får jo hvad man betaler for. Jeg var udemærket klar over der ville komme problemer og man skulle løse dem. Pånær en enkelt ledning som har fået for meget varme og et enkelt irret ben, så er ledningsnettet nu egentlig okay på denne ATV.

    Det er ikke kvalitet i første række, men så længe motor, gear osv. det spiller nogenlunde, så skal jeg nok finde ud af resten med lidt hjælp fra jer kloge hoveder herinde. smiley


  • #9   12. jul 2015 Rens og stram alle stik, kontakter + stelforbindelser og smør dem så de ikke irrer.
    Der plejer ikke være problemer med lodninger eller at ledningsnettet forsvinder pga. råd smiley
    Og for alt i verden - hyg dig med nogle sjove timer på din ATV. smiley


Kommentér på:
110CC Kina ATV - startsproblemer

Annonce