{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.164 visninger | Oprettet:

Frederik Ø
Frederik Ø
Tilmeldt:
12. jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13

Nyserviceret Bandit der ikke vil starte {{forumTopicSubject}}

Hej MC-Galleri

Jeg har lige fået mit kørekort (2 uger siden) og havde på forhånd købt en flot rød Suzuki 600 Bandit.

Jeg har lige haft den til service hos en Suzuki-forhandler og har sluppet en mindre formue for at få den fixet og den kørte fint hjem i mandags (dog efter en del drama, da teknikeren havde overset en løs vakuumslange).

Da jeg her til aften ville ud at køre min første tur (nu hvor vejret er godt), vil den ikke starte. Først ville den gerne køre i tomgang med choker, men hver gang jeg forsøgte at slå chokeren fra, gik den død. Efter lidt tids bakseri vil den så slet ikke starte - uanset hvordan chokeren er sat.
Der er lys på panelet og jeg kan høre at den forsøger at starte motoren, men den bliver ikke ved.

På værkstedet kan jeg se at de har skiftet bl.a. tændingsrør og batteri - så dette burde ikke være et problem.

Jeg er totalt i vildrede over hvad jeg skal gøre for at komme videre og tænkte at dette måtte være det rette forum.
Er den bare død eller kan jeg få liv i den, skal den på værksted igen, eller skal jeg skrotte den / forsøge at få noget for den ved køb af en ny?

Det er en Suzuki GSF 600 (Naked) fra 1999 der har kørt ca. 45.000 km.

De bedste hilsener
Frederik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyserviceret Bandit der ikke vil starte
  • #1   12. jul 2015 Altså hvis du har haft den på værksted med regning... så burde de da kunne hjælpe uden du skal give en formue, da de burde ha haft liv i den. Ved ikke hvad du har haft aftalt med værkstedet

  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #2   12. jul 2015 De kom og hentede den, da den heller ikke ville starte på daværende tidspunkt (formentlig et afladt batteri). Jeg aftalte med dem at de havde frie hænder; den skulle bare kunne starte og køre uden problemer. Den samlede regning lød på 6k, hvilket er lidt over 25% af hvad jeg gav for cyklen. Så jeg regnede med at alting var tip-top.

  • #3   12. jul 2015 Tilbage til værkstedet og tag en snak med dem. det koster vel ingenting.

  • #4   12. jul 2015 ring til dem, stille og roligt i morgen og fortæl dem at den ikke rigtig spiller, så kikker de nok på den uden den store regning til følge .

    mvh


  • #7   12. jul 2015 Har selv en.

    Men: Ring til værkstedet og fortæl at den slet ikke vil starte, de har serviceret den så det er da lidt pudsigt den ikke vil starte efter..

    ved det måske lyder dumt, men har du tjekket at der er NOK benzin på?

    Jeg har holdt på landevejen og bandet og svovlet over den ikke ville starte.. tjekket tanken hurtigt og kunne se der var genskær dernede i benzinen...

    Fik den kørt hjem på trailer.. får så kigget i tanken med lygte... der var dælme ikke meget på.. 3 liter på og vupti så startede den


  • #9   12. jul 2015 Som johan også siger, det kan netop også være din vacuum hane. Sætte du den på PRI er der konstant flow og du kører uden om vacuum systememet.

  • #10   12. jul 2015 Og husk meld gerne tilbage herinde hvad det ender med...

  • #11   12. jul 2015 ja benzin er et krav.

    mvh


  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #12   12. jul 2015 Hej med jer

    Tusinde tak for de mange svar. Jeg er selvsagt meget grøn, så det er rart med lidt guidance.

    Jeg tankede den op på vej hjem og kørte kun 8 km, så der burde være rigeligt på tamken.

    Jeg må ringe til dem i morgen og høre om ikke de lige kan ta et ekstra tjek smiley


  • #13   12. jul 2015 de tanker Shell diesel.. de tanker Shell diesel .

    damm.


  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #14   12. jul 2015 hej igen Busa

    Jeg er ikke sikker på at jeg forstår din besked smiley ?


  • #15   12. jul 2015 du har vel tanket benzin, og ikke diesel . ?

    mvh


  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #16   12. jul 2015 hehe jo - blyfri 95 smiley

  • #17   12. jul 2015 Den kan kun køre 98 oktan, du må sælge den til mig for 5 kilo smiley

  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #19   12. jul 2015 Tusinde tak for alle jeres svar og jokes.

    Det er måske lidt off-topic. Men jeg har faktisk købt en service-manual til den så jeg måske - engang i fremtiden - ikke behøver stå og se dum ud, når den ikke vil starte.

    Jeg synes dog at der er en ret stejl indlæringskurve. Jeg skifter selv alt på mine cykler, så hænderne fejler ikke noget, men dét med motorer er nyt for mig.
    Kan nogen anbefale en bog med lidt blidere indføring i, hvordan det hele hænger sammen - sådan generelt?


  • #21   12. jul 2015 Jeg mangler et stel , vil ikke betale alle de penge til blodsugerne!
    Mangler faktisk 11-12 danske stel, bl.a. CBR600F3, Bandit 600, Kawa ZX10, Kawa GPX600R, Ducati 750 Sport, Yams 900 Diversion osv.


  • #23   12. jul 2015 Er bare brændt inde med en masse pga krisen.

  • #25   12. jul 2015 Er igennem, for det hele er betalt med det guld jeg tjente da jeg arbejdede for Rolls-Royce i 2007.

  • #26   13. jul 2015 Nu er det vel ikke død-mands-knappen du har har trykket på.


  • #27   16. jul 2015 Fik engang hældt 5 liter diesel på min Bøffel, den kørte fint men røg en smule
    I Tyskland har de Shell V-Power diesel, det har vi jo ikke i DK


  • Frederik Ø
    Frederik Ø Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #28   18. aug 2015 Hej med jer. Jeg har endelig fået den hjem fra mekaniker. Det viste sig at der havde samlet sig vand i kaburatoren og kommet vand i benzintanken pga. de store regnskyl vi fik på tidspunktet. Nu har de renset tank og karburator og nu kører den fint igen.

    Jeg har købt et fint regnslag til den, som den får på, når det holder op med at blæse så meget.

    Tusinde tak for svar fra jer alle smiley

    Mvh
    Frederik


Kommentér på:
Nyserviceret Bandit der ikke vil starte

Annonce