335 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Check at fz6 ECU Check at fz6 ECU
Hej, er der nogen omkring Sorø området der kan tjekke en ECU, fra en 2006 fz6sa. Tror muligvis at den ikke sende signal til cylinder 1&4.
Anders
0 synes godt om
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.928
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 85 Svar: 362
Min eneste indskydelse er derfor at det er ECU'en den er gal med.
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.928
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 85 Svar: 362
Orange/Sort: Ca. 3.0 Ohm (Ohm setting on multimeter set to 200)
Roed/Sort: Ca. 874 Ohm (Ohm setting on multimeter set to 2.000)
Jeg syntes det er maerkeligt at der er saa stor forskel, men ved meget lidt om stroem. Men for mig ser det ud som om der er forbindelse.
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.928
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 85 Svar: 362
Jeg maalte, for lige at kontrollere resultatet, de ledninger der gaar til taendspole 2 (den til cyl. 2 og 3) og der faar jeg samme resultater.
Der var farverne roed/sort og Graa/Sort.
Paa ECU'en er der kun en roed/sort ledning, saa det maa vaere "minus" som de to taendspoler deler.
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.928
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 85 Svar: 362
Syntes bare det er maerkeligt at hvis jeg har samme modstand i begge par ledninger. Og jeg ved det ene ledningspar faar gnist, og saa tager samme taendspole og samme taendroer og flytter over paa det andet lednings par, og ingen gnist faar, at det saa skulle vaere ledningerne der er problemet, da de jo som sagt har samme modstand...?
Check at fz6 ECU