{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.363 visninger | Oprettet:

Blinklys - Virkelig underligt problem.. {{forumTopicSubject}}

Jeg beklager derfor at måtte stille spørgsmålet igen. Det svar alle gav, virkede desværre ikke. Jeg håber nogen har super meget forstand på LED-blinklys, som kan løse dette inden jeg bruger alle mine penge på flere relæ, jeg ikke kan bruge.

En forrig ejer har installeret LED-blinklys på min gamle kawasaki.

Blinklysene er forsinket med 2 sekunder før de aktiveres. Men de blinker i en fin hastighed, hvilket jeg synes er underligt i betragtning af relæet er 23w.
Jeg har nu købt et nyt 'universal-relæ' specifikt til LED. Forsinkelsen er nu væk, men lysene blinker tilgengæld ikke længere. De lyser bare.

Nogen med super meget forstand LED-blinklys, der kan regne den her ud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blinklys - Virkelig underligt problem..
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   15. jul 2015 Ikke nok belastning.

    Prøv at sætte en 20w pære på som det ene blink - så skal du se.


  • #2   15. jul 2015 Er det dem alle sammen som lyser når du aktiverer en af siderne ?

    Mvh


  • #3   15. jul 2015 Det er ikke kun mig med det problem!?

    Jeg fik dem til at blinke ved at pille pæren i "intrumentet" ud.
    .. virkelig mystisk. Hvilket bare resultere i at jeg kører rundt og glemmer at slukke mit blink - ikke så smart.


  • #5   15. jul 2015 Du skal have ensrettere på oppe ved blink indikatoren, havde samme problem. Også selvf dit relæ på så virker det hele igen.

  • #6   15. jul 2015 Du kører til din forhandler og beder om et relæ til din model. (Det skal være et som er fuldtændig ligeglad med hvad du har smidt på af blinklys) LED for, pærer bag. Not a single fuck was given.

    Hvis det fås til din model skal det være 0,1W-150W relæ.


  • #7   15. jul 2015 Du har jo ikke prøvet det jeg foreslog i din sidste tråd. Et relæ med samme antal ben, bare til led blinklys..

    Desuden kan du bytte dit relæ igen, så det er begrænset hvor mange penge du kommer til at bruge.


  • #8   15. jul 2015 Jeg vil prøve at bytte det.. men til hvad? Jeg får ikke pengene igen. Min cykel er lavet til 2 ben. Hvad skal jeg med det tredje?

    Kenneth: Det er ikke alle der aktiverer på een gang. Så der er ikke noget problem der.

    Therese: Min instrumentbræt er pillet af, så det er ikke nogen lampe at pille af.

    Mathias: jeg har jo netop købt et universal LED relæ.


  • #9   15. jul 2015 hvis du købte det i thansen får du vel pengene tilbage?

    aner ikke hvad du skal bruge det tredje ben til, men det virkede før, så hvorfor ikke prøve det samme igen?


  • #10   15. jul 2015 De har det ikke 3 ben hjemme og det er dyrere og jeg kan ikke se hvorfor det skulle virke bedre.

  • #11   15. jul 2015 Hvad står der på det relæ du har købt? Giv mig nogle tal

  • #12   15. jul 2015 http://www.thansen.dk/product.asp?n=1387906047&pn=-1025842813

    Den her har jeg købt igår


  • Johnny W
    Johnny W Tilmeldt:
    jun 2007

    MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 61
    #13   15. jul 2015 Der er forfærdelig mange tråde omkring problemer med LED blinklys, selv har jeg konstateret et par fælder ud over dem som der typisk beskrives:

    a) LED er pol-sensitive, dvs. +/- kan ikke byttes rundt, heller ikke ved relæet, f.eks. er et 3-benet relæ ved navn CF14 JL-02 ikke det samme som en 3-benet relæ ved navn CF14 JL-03 eller CF13 JL-02 hvor polerne er byttet rundt!

    b) Sidder der én pære i instrumentbrættet til blinklyset vil blinklyset højst sandsynlig lyse konstant trods at det i øvrigt er samlet rigtigt, det er der 3 løsninger på:

    1) fjern pæren i cockpittet (dvs. ingen lys i instrumentbrættet, men fungerende blinklys)

    2) monter en modstand på hver blinklys (hvilket jeg syntes modarbejder ideen om at spare på spændingen fra batteriet)

    3) monter ensrettere på kablerne der går fra blinklysene til pæren i instrumentbrættet, det kunne i praksis være at lodde en 1A IN4004 diode (kr. 20,- for 200 stk. på ebay) på hver kabel der går op til pæren i instrumentbrættet, OBS pol-sensitivitet gælder også for dioderne så husk at vende dem rigtigt.


    profilbillede
  • #14   15. jul 2015 Jeg har kigget 20 sider med tråd vedr. Blinklysrelæ. Intet svar på mit problem.

    Jeg har bestilt et trebenet. Desperat forsøg.
    Jeg forstår ikke at jeg skal installere modstande når der er et uni. LED relæ.
    Jeg har ikke nogen pære i instrumentbrættet.


  • Johnny W
    Johnny W Tilmeldt:
    jun 2007

    MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 61
    #15   15. jul 2015 Det lyder, for mig, usandsynligt meget som om at de skyldes manglende spænding, for traditionelle blinklys vil manglende spænding netop give forsinkelse før blink og for LED vil det give konstant lys ved lav styrke (men det er svært at se med LED)

    Jeg formoder der er selvstarter på din MC og at det virker, så det er ikke batteriet - nok nærmere en dårlig forbindelse i blinksystemet!


  • #16   15. jul 2015 Der er ikke svagt lys. De lyser helt fint. Batteriet er rimelig nyt og lader ikke til at fejle noget.

    Jeg har ikke traditionelle blinklys. De er pillet af. Nu har jeg et 3 benet uni-relæ og et 2 benet LED uni-relæ. Det første giver forsinkelse, det andet giver konstant lys.


  • #17   15. jul 2015 Det er fordi du stadig ikke har det rigtige relæ..... Et universal virker nødvendigvis ikke selvom det hedder universal.

    Det skal være 0,1W-150W, bum.


  • #18   15. jul 2015 Jeg har fået tilbudt et 0,1-150w i THansen. Det er 3 gange så stort og kan ikke være der. Desuden er det meget dyrere..


  • #19   15. jul 2015 Det koster 114kr ved forhandler. Det er samme størrelse.

    Lad vær at køb dit relæ i Thansen, de har jo tydeligvis ikke det du mangler smiley


  • #20   16. jul 2015 Modstand modstand modstand :9 som alle andre nok også skriver

  • #21   16. jul 2015 Har selv haft samme problem....
    Prøvede 2 LED relæer og min LED lyste bare.
    Købte 6 modstande og laver 3 x modstande til hver side, lavede en serie forbindelse flot og elegant gemt væk under sædet og det virker bare..!


  • #22   16. jul 2015 Hvad forklarer så at relæet, der ikke er til LED godt kan blinke, men har 2 sekunders modstand?

  • #23   16. jul 2015 Så har jeg købt og prøvet med det tre-benede LED uni-relæ. 1-100 w .. Stadig samme resultat som det 2 benede. Jeg fatter det ikke.

  • #24   17. jul 2015 Evt. prøv at trække nye kabler ( bare løst ) og se om det hjælper.

    Jeg gik helt uden om det org. kabler


  • #25   17. jul 2015 Havde selv for år tilbage en kamp med mine blinklys på Tuonoen.
    Selv som el installatør og stærkstrøm tekniker og 23 år i elbranchen var nye blinklys ved at give mig lange nossere.

    Her var det også med et tante Hansen relæ som den dag i dag ligger i noget buskads, bortskaffet i ren arrigskab. Endte i første omgang med et par modstande som fungerede perfekt.
    Det var dog lidt en streg i regningen og den faglige stolthed stod ikke uden ridser i lakken. Indkøbte et helt sikkert "over priced"og tyveripris agtigt Rizzoma relæ.
    Men hvor om alting er så sluttede jeg det til og wohlla min fætter - det fungerede uden problemer.

    Der burde ikke være meget magi omkring et blink relæ, men har ikke meget fidus til det gøj fra Tante Hansen.



  • #26   17. jul 2015 Hvor er det dog irriterende.
    Men er det ikke korrekt at modstand ikke vil spare strøm? Det virker åndssvagt, men okay. Hvilket af de 3 relæ skal jeg så bruge med modstand?


  • #27   17. jul 2015 Du sparer ingen strøm/effekt når der er modstande på, effekten brændes jo af i modstandende.

  • #28   17. jul 2015 Kan jeg ikke fixe det relæ, der bare giver 2 sekunders forsinkelse?

    Hvorfor sker det?


Kommentér på:
Blinklys - Virkelig underligt problem..

Annonce