1.726 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Brænder ledningsnet af Brænder ledningsnet af

Min gamle Suzuki GSX 400 fra 81' brænder ledningsnettet af. Kan ikke helt finde ud af hvorfor.

Har en mistanke om, at det måske er fordi den ikke er født med H4 lygte ?

Venter et nyt ledningsnet, men vil ikke brænde det af. De hænger jo ikke på træerne.

Nogle forslag til hvad der evt. kan være årsagen ? Stator etc.

Har lige skiftet regulator på den for en mdr. siden ca.

Håber på nogke konstruktive svar. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brænder ledningsnet af
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #1   17. jul 2015 Hvor brænder det af?

Du er nødt til at forklare lidt bedre...

Hvis det er H4 forlygtepæren, må du bare smide relæ / ledning på for at fjerne belastningen.

• #2   17. jul 2015 Problemet er at det netop er langs hele nettet det bliver varmt og smelter sammen. Meget belastende. Det er ikke til at måle på, da det hele er en klump bladr. Så det er lidt svært at specificere. Må vel skifte det og så komme med noget mere konkret, hvis jeg kan.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #3   17. jul 2015 Så træk en separat plus til forlygtepæren og smid et relæ på, og sørg for at der er god tyk stelforbindelse til den, eller andre store forbrugere.

• #4   18. jul 2015 Min søns GSX 400 gjorde det samme. Den fik en stor fed stelforbindelse, og så var det løst.

• #5   18. jul 2015 Takker. Må indrømme at jeg ikke skænkede stelforbindelsen en tanke. Det er nemlig bare en lille tynd fætter. Vi prøver. Tak. smiley

• #6   18. jul 2015 Og husk det ikke er en stel, men en minus, så det hedder en minusledning fra batteriet og til alle forbrugere på cyklen

• #7   18. jul 2015 @Glenn B - Det var den jeg refererede til som værende tynd - Tak for korrektionen smiley Så andre evt. også kan få gavn af tråden. smiley

Smider lige en update når jeg har fået rodet med det. smiley

• #9   18. jul 2015 Ja, folk sætter jo rask væk en forbruger direkte på at steldel og derved burger strukturen som leder og det er den ikke særlig god til overhovedet

• #10   18. jul 2015 Cyklens stel er ikke god til leder, fordi minus kablet der går til stel, er for lille til forbrugerne så, er kablet stort nok, så er der intet problem i at koble ting til stellet også trække minus igennem.

Det vil være hul i hovedet at trække en ledning hele vejen fra batteriet også ud til forlygten, når du kan nøjes med en 30cm ledning over på stellet af maskinen.

• #11   18. jul 2015 Der er vist en der mangler elektrisk baggrund

• Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 68
    #12   18. jul 2015 Glenn b - enig

• #13   18. jul 2015 Vil da give Morten p ret.
    Hvis kabel fra bat. til stel er kraftigt, er der intet problem i at bruge stellet.
    Hvorfor skulle der være det?

• #14   18. jul 2015 Korrision, rust, dårlige matrialer, dårlig ledende legeringer, dårlig forbindelse mellem komponenter der er boltet sammen som motorophæng, kronrør/lejer, bagstel og div, ja jeg har set en del forskellige fejl

Træk den ene ledning en gang for alle i stedet for det andet fusk

Det gælder forøvrigt også med starteren der tit trækker stel igennem det meste af motorblokken, sjovt hvor nemt og hurtigt cyklerne springer igang når det er lavet rigtigt

• #15   18. jul 2015 Du må have mange -ledninger på dit batteri så smiley

• Dellepuden
    Dellepuden Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Svar: 2
    #16   18. jul 2015 Det er meget normalt, at man laver en enkelt ledning fra batteriet (-) og laver en samling et eller andet givent sted og så fordeler ud fra denne til div. forbrugere.

• #17   26. jul 2015 Først vil jeg sige tak for de mange bemærkinger og input på tråden - Grunden til kortslutningen var hverken en for tynd minus eller statoren. Det viste sig at plus ledningen, da den var for lang og ikke fæstnet(projektet er ikke færdigt), havde lagt sig på minus ledningen, hvilket resulterede i, at de smeltede sammen og derved kortsluttede skidtet. Havde et nyt ledningsnet fra en GSX250, som jeg smed på istedet, fik kortet plus ledningen af og sat den fast. Nu spiller det bare. smiley

• #18   27. jul 2015 Hør på Glenn B...
    Det er noget knald at forlade sig på forbindelse gennem stellet udelukkende - Det er jo ikke en italiensk MC i er ved bygge smiley

F.eks. på Aprilias V2'er (RSV Mille, Falco og Futura), der har man lavet stel (minus) til starteren ved at sætte et kort kabel over til det bagerste topstykke. Starteren sidder boltet på motorblokken foran den forreste cylinder.. De har problemer med at starte (starteren har svært ved at trække motoren rundt).
    Startproblemerne kan afhjælpes med at trække en passende størrelse direkte fra batteri (-) til starteren - man bliver overrasket over forskellen..

Yderligere på samme MC, der har man været for fedtet med forbindelsen fra regulatoren til batteri (og forbrugende enheder) med det resultat at de har svært ved at holde strøm - et fiks med flere ledninger i stedet for en (der er kun én ab fabrik, men plads til 3 i regulatorens udgang!) og igen i en passende størrelse, så stiger ladespændingen til med over 1 volt ved 4500 omdrejninger ..

Så lad være med at tro at stelforbindelse er nok.. træk kabler til minus..

• #19   27. jul 2015 Godt tip!

• #20   27. jul 2015 Det kan da godt være at det er bedre at trække minusforbindelser, selv mener jeg dog det er lidt overkill. Det giver jo også langt flere muligheder for fejl, med alle de samlinger og lange kabeltræk.

• #21   27. jul 2015 Hvis det er lavet ordentligt er fordelene bestemt større end ulempen - der kommer ikke bare sådan uden videre fejl på ordentligt håndværk!

• #22   28. jul 2015 Ja der er mange der laver stel fordi såden har man altid gjort eller fordi sådan gør de store fabrikker, de begrundelser svare til den gamle remse: lort smager godt, 1 milliard fluer kan ikke tage fejl

Kommentér på:
Brænder ledningsnet af

Annonce