2.677 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Zoidberg D
Zoidberg D
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Prøvekøre på fladt batteri? Prøvekøre på fladt batteri?

Jeg har kontakt med en som sælger en ATV jeg overvejer at købe. Han siger at batteriet er fladt/færdigt, så han er ikke sikker på jeg kan komme til at prøvekøre den.

Er det muligt at starte den med startkabler, for derefter prøvekøre den, med fladt batteri vel og mærke. Eller vil den gå ud når man fjerner startkabler.
Den har el-starter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prøvekøre på fladt batteri?
  • #1   12. aug 2015 Det afhænger af hvor dødt batteri er - han kan vel købe et nyt batteri i Tante Hansen, biltema eller hvad ved jeg hvis han ønsker sælge.

• #2   12. aug 2015 Hvis den kan startes med startbatteri, så kan den også køre videre med et fladt batteri. Dens generator sørger for strøm til tændingen. (Batteriet skal være monteret.)
    Hvis ikke den vil køre med et fladt batteri, så er generatoren eller laderelæet sikkert også defekt.

• Zoidberg D
    Zoidberg D Tilmeldt:
    aug 2015

#3   12. aug 2015 Matthias.. også hvis batteriet ikke bare er fladt, men helt kaput/klappet sammen? Worst case scenario

• #4   12. aug 2015 hvis batteriet er faldet sammen, vil den ikke kunne køre. Så det behøver ikke være generator.

• #5   12. aug 2015 Den skal også kunne køre med et helt sammenklappet batteri.

• #6   12. aug 2015 Gear maskine?? skub den igang? så kører den med både klappet eller fladt batteri

• #7   12. aug 2015 Øhh min Triump fra 04 kunne ikke køre med et batteri der var klappet sammen, men nyt batteri og vupti vi var kørende og ikke andet..

• Zoidberg D
    Zoidberg D Tilmeldt:
    aug 2015

#8   12. aug 2015 Ja den er med gear.
    Flere modsigende påstande ??

• #9   12. aug 2015 Hvis du kan starte den med kabler og generatoren virker burde den selv lave strøm nok til at køre selv om batteriet er dødt.

• #10   12. aug 2015 Hvis sælger er interesseret i at sælge må han få et batteri på...

Længer kan den vel ikke være..

• #11   12. aug 2015 Enig - det er useriøst, og lugter af at sælger vil skjule noget.
    Et nyt batteri koster ikke alverden - og som køber ville jeg aldrig købe noget som jeg ikke havde hørt køre.
    Så hvis sælger vil sælge - så må vedkommende købe et nyt batteri.

• Zoidberg D
    Zoidberg D Tilmeldt:
    aug 2015

#13   12. aug 2015 nahh jeg køre ikke fra århus til odense med trailer, uden at jeg kan få en prøvetur på den. så nyt batteri på (hvis det altså bare er det) hvis han er interesseret i et salg.

tak for hjælpen

• #14   12. aug 2015 Det hænger ikke sammen Jacob R.
    Hvis batteriet er klappet, så tager det ikke mod særlig meget strøm og der vil være rigelig til tændingen. Og selv om batteriet tager mod strøm, så vil der altid være nok til tændingen også.
    Når Falck kommer ud til en bil med fladt batteri, så siger de heller ikke at den ikke kan køre videre efter den har fået starthjælp. De siger at man ikke skal stoppe motoren før der er strøm nok på batteriet eller at man får sat et ladeapparat til når man kommer hjem.

• #15   12. aug 2015 Man kunne jo i tilfælde afmontere sit eget og ta det med?? desuden bør den kunne både starte og køre med lader direkte på, og en god forlænger smiley

• #16   12. aug 2015 Jeg købte min Moto Cage, uden hverken at ha hørt den startet, eller prøvet den!

Meeeen okey, den var os sprit ny, 0 km på klokken og vidste det var den jeg ville ha smiley

• #18   12. aug 2015 #17 klart det ikke er optimalt, men nu drejer det sig vel i første omgang os om den overhovedet kan starte smiley
    som jeg skrev kunne han vel afmontere et selv og ta med smiley
    og nu distancen er pæn, ville jeg nok kræve en video inden jeg tog afsted smiley

• #19   12. aug 2015 OT hvad er det i grunden for en atv? smiley
    gade brug, eller just for fun maskine?

• erik K
    erik K Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 19
    #21   12. aug 2015 hvis det er en kina-model er der ikke ret mange som ka holde strøm. de fleste af dem tapper bare batteri der ska nyt ledningsnet på de fleste

• Zoidberg D
    Zoidberg D Tilmeldt:
    aug 2015

#22   12. aug 2015 Det er den her

http://www.guloggratis.dk/transport/crossere-go-carts/atv/annonce/28420409-national-motors-suzuki-300cc-2011

den skal kun bruges til sjov på de næromliggende grusveje og marker sammen med mine børn (under 10 år), men skal selvfølgelig kunne holde til at blive brugt.

spørgsmålet er ikke om den kan starte, det kan den, men om den burde kunne holde sig i gang efter starthjælp,,

Vi har nu aftalt han ser om han kan nå at smide et nyt batteri på inden weekenden hvor jeg har tid til at kører derned. ellers bliver det udsat eller aflyst helt.

• #23   12. aug 2015 7.5k så det nok ikk en banshee smiley
    man får som regel ca hvad man betaler for smiley

• Zoidberg D
    Zoidberg D Tilmeldt:
    aug 2015

#24   12. aug 2015 Henrik det er ikke så meget det opslaget handler om.

• #25   12. aug 2015 var os mere svar på om det var kina Zoldberg smiley

• #27   12. aug 2015 Zappet fra annoncen:

ATV, Jeg har denne National Motors (suzuki) 300cc ATV til salg.
    Den har kørt 220km i alt, den kører rigtig godt starter som den skal.
    Den er fra 2011 og nyprisen var 21.000,-
    5 fremad gående gear og 1 bakgear.
    Topfarten er cirka 120km/t
    Der kan komme nummerplader på hvis afgiften bliver betalt
    En god og pålidelig maskine.
    Har nogle enkelte ridser og skrammer, men ikke noget slemt.
    Jeg har været rigtig glad for den, men sælges da jeg er flyttet i lejlighed

"Køre rigtig godt starter som den skal" smiley smiley smiley

"Jeg har været rigtig glad for den" smiley "har kørt 220km ialt" smiley smiley

" topfart 120" .......Det har en Yamaha 660 raptor svært ved.. Min 550 køre 90 ...

Hold dig LANGT væk fra den dynge "gong gong" skrammel !!! smiley

• #28   12. aug 2015 VIS mig en atv der runder 200.. mm det er en drag...

• #29   12. aug 2015 har os prøvet halv store atv's, selv de kæmpe på gaden går ikk over 150,- smiley

• #30   12. aug 2015 drop ham Zoldberg, han faker dig

• Zoidberg D
    Zoidberg D Tilmeldt:
    aug 2015

#32   13. aug 2015 John P. Du skal være velkommen til at dække differencen mellem mit budget (Kina) og en mærke maskine smiley

• #33   13. aug 2015 Har man ikke råd skal man ikke købe. vent til dit budget er højere.

Kommentér på:
Prøvekøre på fladt batteri?

Annonce