{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.162 visninger | Oprettet:

Drengen fra  P
Drengen fra P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Motor - ydelse & størrelse {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg er ny ud i alt det her med MC´er, og har et spørgesmål (måske banalt?) til sammenhængen ml. motor-størrelser og deres ydelse.

F.eks. så jeg at en suzuki bandit kun giver 98 heste med 1200cc.....Den tager 0-100 på 3,2 sek.
Kraft/vægt er 2,2

En yamaha thundercat 600cc ligger 100 heste, godt nok ved højere omdrejninger, og tager 0-100 på 5 sek...
Kraft/vægt er ca. 1,8

I min indskrænkede verden hænger det jo ikke helt sammen? hvad er ideen med hestekrafter, hvis man ikke har noget ud af dem?

Er der nogen der vil forklare mig, eller har et link til en side der kan forklare mig, hvad sammenhængen mellem Nm, hestekrafter, motorstørrelse og acceleration er?
Er der noget der skal ofres for at man kan få noget andet?

Tak for hjælpen!

/Modo!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor - ydelse & størrelse
  • #1   10. okt 2006 Jeg er overbevist om at en tcat er hurtigere end 5 sek. Iøvrigt kan du ikke altid regne med de 0-100 opgivelser, hvor 60-140 fx. også er mere interessant , og giver et bedre billede.

• #2   10. okt 2006 En maskine som en suzuki bandit 1200, har "kun" 98 hk da det er en udpræget turingsmaskine, mens thundercatén er en sportsmaskine...dette betyder at kurven for moment og hk formodentligt er mere flad/jævn for suzukien mens Yamahaen har en krafitg stigning måske omkring 8-9000 omdr. Dermed bliver suzukién mere villig til at sejtrække, hvor imod Yamahaen gerne skal være i det rigtige gear 8 og oppe i omdrejninger)hele tiden for at præsentere. Man skal huske at hk og moment ofte kun er opgivet ved et bestemt antal omdrej. og derved får man ikke hele billedet med, dette kan godt snyde.....Yamahaén tager formodentligt også flere omdrejninger, og har større kompressionsforhold en Suzukién før den når det røde felt for at hive de ekstra heste ud, og derved bliver motoren også hårdere belastet, og der kan evt være mere vedligeholdelse/service af den grund....

• #3   10. okt 2006 Ok, tak for svaret....Grunden til at jeg begyndte at undre mig var denne maskine
    Ducati 750S hos http://www.feldballemc.dk/
    Den ligger kun på 61 Hp ved 8000 rpm.....Jeg synes bare at det lød underligt, og at der måtte være en eller anden grund til det.....

Noget halt andet, er der nogen der har erfaringer med ovenstående mc. Jeg kan se på deres hjemmeside at det er en entry-level maskine.

• #4   10. okt 2006 5 sekunder for Yamaha'en er ihvertfald forkert.

Iøvrigt så er Thundercat motoren rigtig fint, den er ikke så peaky som de nyeste 100% sport 600ccm cykler og har faktisk moment og HK rimeligt langt nede fra.

• #5   10. okt 2006 gearing har også meget at sige.
    hvis 1. gear er højt, hvilket det tit er på soprts maskiner, så er 0-100 tiden dårlig, men 50-150 er ofte meget bedre.

• #6   10. okt 2006 Hej Drengen fra P

750S'erne du referere til opgiver Ducati ganske rigtig til at have 61 hk. Men, men, men de er så målt på baghjulet, modsat de fleste andre MC producenter, som måler på krumtappen/koblingen. Overførslen af kraft fra motor til baghjulet spiser lidt af kræfterne.

Desuden er denne Ducati's luftkølede V2 motor designet, så den har noget nær maks ydelse i hele omdrejningsregisteret. Dvs en flad kurve. Jeg har set nogle kalde denne motor for godmodig. Spørg løs hvis du vil vide mere om den, eller tjek min profil.

• #7   10. okt 2006 Hej allesammen!

Tak for jeres uddybende besvarelser!

@ralfi:

Jeg har endnu ikke mit kørekort, men jeg er så småt begyndt at kigge mig omkring....
    Jeg så disse Ducatier, som jo har en overskuelig pris....

Jeg har dog mine tvivler - hvor tit er sådan en Duc utro med mekanikeren smiley ? Jeg har hørt at holdbarheden skulle være blevet bedre, men alligevel....
    Hvad vil du påpege som negativt? Jeg har søgt en del på anmeldelser om den på nettet, men har ikke rigtig fundet noget, så det er da rart at hører 1.-hånds-beretninger!

Tak igen!

• #8   11. okt 2006 Lidt læsning
    (link fjernet)
    (link fjernet)

Vil prøve at flikke en lille anmeldelse sammen til dig snarest.

• #9   11. okt 2006 Genialt!

Tak for det!

Kommentér på:
Motor - ydelse & størrelse

Annonce