Motor - ydelse & størrelse {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg er ny ud i alt det her med MC´er, og har et spørgesmål (måske banalt?) til sammenhængen ml. motor-størrelser og deres ydelse.
F.eks. så jeg at en suzuki bandit kun giver 98 heste med 1200cc.....Den tager 0-100 på 3,2 sek.
Kraft/vægt er 2,2
En yamaha thundercat 600cc ligger 100 heste, godt nok ved højere omdrejninger, og tager 0-100 på 5 sek...
Kraft/vægt er ca. 1,8
I min indskrænkede verden hænger det jo ikke helt sammen? hvad er ideen med hestekrafter, hvis man ikke har noget ud af dem?
Er der nogen der vil forklare mig, eller har et link til en side der kan forklare mig, hvad sammenhængen mellem Nm, hestekrafter, motorstørrelse og acceleration er?
Er der noget der skal ofres for at man kan få noget andet?
Tak for hjælpen!
/Modo!
sep 2004
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 119 Svar: 1.464
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 90 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.204
okt 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Ducati 750S hos http://www.feldballemc.dk/
Den ligger kun på 61 Hp ved 8000 rpm.....Jeg synes bare at det lød underligt, og at der måtte være en eller anden grund til det.....
Noget halt andet, er der nogen der har erfaringer med ovenstående mc. Jeg kan se på deres hjemmeside at det er en entry-level maskine.
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 850
Iøvrigt så er Thundercat motoren rigtig fint, den er ikke så peaky som de nyeste 100% sport 600ccm cykler og har faktisk moment og HK rimeligt langt nede fra.
dec 2003
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 876
hvis 1. gear er højt, hvilket det tit er på soprts maskiner, så er 0-100 tiden dårlig, men 50-150 er ofte meget bedre.
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 117 Svar: 392
750S'erne du referere til opgiver Ducati ganske rigtig til at have 61 hk. Men, men, men de er så målt på baghjulet, modsat de fleste andre MC producenter, som måler på krumtappen/koblingen. Overførslen af kraft fra motor til baghjulet spiser lidt af kræfterne.
Desuden er denne Ducati's luftkølede V2 motor designet, så den har noget nær maks ydelse i hele omdrejningsregisteret. Dvs en flad kurve. Jeg har set nogle kalde denne motor for godmodig. Spørg løs hvis du vil vide mere om den, eller tjek min profil.
okt 2006
Tak for jeres uddybende besvarelser!
@ralfi:
Jeg har endnu ikke mit kørekort, men jeg er så småt begyndt at kigge mig omkring....
Jeg så disse Ducatier, som jo har en overskuelig pris....
Jeg har dog mine tvivler - hvor tit er sådan en Duc utro med mekanikeren
Hvad vil du påpege som negativt? Jeg har søgt en del på anmeldelser om den på nettet, men har ikke rigtig fundet noget, så det er da rart at hører 1.-hånds-beretninger!
Tak igen!
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 117 Svar: 392
(link fjernet)
(link fjernet)
Vil prøve at flikke en lille anmeldelse sammen til dig snarest.
okt 2006
Tak for det!
Motor - ydelse & størrelse