518 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

mikkel N
mikkel N
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15

tænding på gammel Honda tænding på gammel Honda

Hej alle.

Jeg er igang med at renovere sådan en fin gammel Honda CB 360, fra 1974. Har lidt problemer med at få den til at tænde ordentligt. Først fik jeg renset hele motoren og karburatorne. Første gang jeg skulle starte den op,tog det lang tid før der skete noget, men så startede den kun på den venstre cylinder. Nå fandt så ud af, svømmeren på højre hang,så den ikke fik noget brændstof på højre cylinder. Fik den ordnet og har tjekket der var gennem gang. Nu vil den kun starte med fuld choker, og nu er det kun højre cylinder der starter. Hvad er det jeg overser,eller glemmer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tænding på gammel Honda
  • mikkel N
    mikkel N Tilmeldt:
    jul 2015

#3   20. aug 2015 Hej. Den er helt original. Der er gnist på begge sider, men mere gul end blå gnist. Tændrør er forholdsvis nye. Det nye batteri, kan ikke trække starteren,så bruger kickstart. Kan være jeg skal tjekke forbindelserne ved tænd spoler. Tænker den mister noget strøm,der er mange samlinger på de to spoler.

• mikkel N
    mikkel N Tilmeldt:
    jul 2015

#5   21. aug 2015 Batteriet er helt nyt. 12volt og 11amperer. Men kan godt lave gnist på tændrør uden at have batteriet på, men som sagt synes jeg ikke, det er en super kraftig gnist. At sætte batteri på, gør ikke gnisten bedre. Derfor tænkte jeg,der må være en dårlig forbindelse omkring tænd spolerne.

• mikkel N
    mikkel N Tilmeldt:
    jul 2015

#6   21. aug 2015 Den har stået stille længe, 2-3 år vil jeg tro. Kan stator være skyld i problemet? Tænker hvis der er rust på den, har ikke haft den åbnet der for at kigge.

Kommentér på:
tænding på gammel Honda

Annonce