Startvanskeligheder med varm motor Startvanskeligheder med varm motor
Nu er jeg snart træt af at ninjaen ikke gider starte når jeg lige er på tanken og fylde benz på.
Jeg har søgt hid og did på emnet men ingen synes at ramme mit problem.
Problemet er som følger. Når maskinen er blevet varm og jeg slukker den, kan den ikke starte hvis den får lov til at stå i nogle minutter. Der er overhovedet ingen problemer med at starte den efter et minut og heller ingen hvis den er helt kold.
Det er lige som om den drukner. Starteren fræser rundt men intet sker. Hvis jeg giver fuld gas får starteren lidt ekstra fart på, men så sker der heller ikke mere.
Jeg har haft skiftet motoren på den, og den gamle motor havde samme problem. Rydberg mc fik lov til at stille lidt på kaburatorerne og synkronisere dem. Det hjalp ca en uge hvor jeg i mellemtiden havde kørt 2000 km i Norge. Jeg tjekkede lige synkroniseringen af kaburatorerne, men der var intet at komme efter. Det kan vel ikke passe at justeringen af karbunaderne er røget sig en tur efter bare sølle 2000 km?
Den går fint i tomgang, og der er overhovedet ingen problemer med den ellers.
Jeg kan altid starte den ved at lade starteren køre i ca 10 sek. med fuld gas. Vente ca 3 min. Prøve at starte. Den springer lige i gang når jeg har gjort dette 1 eller 2 gange.
Har prøvet at skifte tændrør.
Nogen der har en ide til hvor jeg skal slå med en hammer for at få den til at gøre som jeg vil?
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 829
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 22
4 små o ringe i karburatorerne så var den ok...
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 168 Svar: 1.109
Det er den slange der får benzinhanen til at åbne.
Sjovt nok, så var der aldrig problemer når den var kold. Og var den igang, så kørte den fint.
Prøv at give lidt gas kort før du slukker motoren, så den har stået kortest mulig tid i tomgang og se om det hjælper.
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 184
Lyder spændende med hensyn til vacumsystemet. Hvordan kan man undersøge om det er utæt?
Det mærkelige er at jeg altid kan få den i gang ved at drukne den et par gange. Kan være at den bliver kølet nok ned af alt det benzin der kommer ind, så den ikke har problemet???
Det der med at give lidt gas inden man slukker, har faktisk hjulpet nogle gange, men det er ikke rigtig den løsning jeg leder efter :).
Der er vist intet galt med el-systemet. Der er gnist og alt det der.
aug 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 83
jan 2006
Er vakuumslangen utæt, så åbner benzinhanen ikke hurtigt nok og svømmerne bliver tømt. Ved at køre lidt på starteren, kan man (måske) få så meget vakuum at hanen åbner.
En lille ting med stor betydning!! reppris: ca 5kr.
jan 2006
jun 2005
Den lugter godt nok af benzin når jeg har kørt på starteren med fuld gas, men det kan da være det bare er resterne der lugter lidt
Tak for de mange svar.
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 37
jun 2005
apr 2006
jun 2005
apr 2006
jun 2005
http://groups.google.dk/group/rec.motorcycles.dirt/browse_thread/thread/8ed8fbba07f32a63/be1c733486421cfd
apr 2006
jun 2005
Det er bare mærkeligt hvis det skulle være problemet, da det kun er efter den har stået et lille stykke tid, at problemet kommer.
Har lige haft den splittet ad, og kunne ikke se nogen slanger der var stoppet. Det mærkelige var at jeg ikke kunne genskabe problemet med luftfilteret taget af. Luftfilteret var ikke særligt beskidt, så jeg børstede det bare lidt af, samlede de døde dyr der var i boksen op, og samlede det hele igen. Nu kan jeg ikke umiddelbart få den til at gøre knuder igen. Måske var det bare en smule skidt der var problemet. Det ville også forklare hvorfor problemet forsvandt da der blev skiftet luftfilter sidst, og hvorfor det kom igen efter 2000 km rejse gennem norges land. Det skal lige siges at første gang problemet kom igen var på toppen af et bjerg, så måske bunder hele problemet bare i mangel på luft. Når den er varm kommer der garenteret en masse dampe i luftfilterboksen som fortrænger den gode ilt...
jun 2005
Det er også meget forskelligt hvornår den gør det. Irriterende at man ikke kan genskabe problemet når man vil...
jun 2005
Problemet viste sig at være noget så simpelt som en løs forbindelse. En lodning var lidt løs, men benzintanken hvilede ovenpå den, så den havde lidt kontakt. Det var en forbindelse til benzinpumpen (vist nok jord).
Jeg forstår ikke hvordan den har kunnet køre med den løse forbindelse. Måske har det bare betydet mindre strøm til pumpen, og så har den ikke kunnet pumpe nok benzin ind til at starte svinet når den var varm?
Efter jeg fik loddet ledningen har der overhovedet ikke været problemer :-D.
Startvanskeligheder med varm motor