1.020 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Startvanskeligheder med varm motor Startvanskeligheder med varm motor

Nu er jeg snart træt af at ninjaen ikke gider starte når jeg lige er på tanken og fylde benz på.
Jeg har søgt hid og did på emnet men ingen synes at ramme mit problem.
Problemet er som følger. Når maskinen er blevet varm og jeg slukker den, kan den ikke starte hvis den får lov til at stå i nogle minutter. Der er overhovedet ingen problemer med at starte den efter et minut og heller ingen hvis den er helt kold.
Det er lige som om den drukner. Starteren fræser rundt men intet sker. Hvis jeg giver fuld gas får starteren lidt ekstra fart på, men så sker der heller ikke mere.
Jeg har haft skiftet motoren på den, og den gamle motor havde samme problem. Rydberg mc fik lov til at stille lidt på kaburatorerne og synkronisere dem. Det hjalp ca en uge hvor jeg i mellemtiden havde kørt 2000 km i Norge. Jeg tjekkede lige synkroniseringen af kaburatorerne, men der var intet at komme efter. Det kan vel ikke passe at justeringen af karbunaderne er røget sig en tur efter bare sølle 2000 km?
Den går fint i tomgang, og der er overhovedet ingen problemer med den ellers.
Jeg kan altid starte den ved at lade starteren køre i ca 10 sek. med fuld gas. Vente ca 3 min. Prøve at starte. Den springer lige i gang når jeg har gjort dette 1 eller 2 gange.
Har prøvet at skifte tændrør.
Nogen der har en ide til hvor jeg skal slå med en hammer for at få den til at gøre som jeg vil?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startvanskeligheder med varm motor
  • #1   15. okt 2006 Det dumme spørgsmål har du prøvet at gi den lidt choker når det er...min kan godt drille lidt men bare jeg ikke gir gas så starter den, og i starten fik jeg den startet på choker når den lavede sit stunt...

• #2   15. okt 2006 puha, du har da været hele vejn rundt hva, har du fået tjekket den el mæssigt?

• #3   15. okt 2006 Har hørt om samme problem på en Gsxr der blev skiftet
    4 små o ringe i karburatorerne så var den ok...

• #4   15. okt 2006 lyder som om at dit vakuum system ikke er i orden. Det nr der lavede min suzuki også indtil jeg en dag opdagede at vakuumslangen var utæt.
    Det er den slange der får benzinhanen til at åbne.

Sjovt nok, så var der aldrig problemer når den var kold. Og var den igang, så kørte den fint.

Prøv at give lidt gas kort før du slukker motoren, så den har stået kortest mulig tid i tomgang og se om det hjælper.

• #5   15. okt 2006 har prøver med choker, lidt gas meget gas og alt det der.

Lyder spændende med hensyn til vacumsystemet. Hvordan kan man undersøge om det er utæt?

Det mærkelige er at jeg altid kan få den i gang ved at drukne den et par gange. Kan være at den bliver kølet nok ned af alt det benzin der kommer ind, så den ikke har problemet???

Det der med at give lidt gas inden man slukker, har faktisk hjulpet nogle gange, men det er ikke rigtig den løsning jeg leder efter :).

Der er vist intet galt med el-systemet. Der er gnist og alt det der.

• #6   15. okt 2006 jeg lytter lige med her, min suzuki gør det samme...

• #7   15. okt 2006 Der går en slange fra indsugningsgummierne (studsene) op til benzinhanen. Hvis den på nogen måde er utæt, så lukker den for tidligt for benzinhanen, når den er varm. Varmen fra motoren for benzinen i karburatorerne til at fordampe og så mangler der en lille smule.
    Er vakuumslangen utæt, så åbner benzinhanen ikke hurtigt nok og svømmerne bliver tømt. Ved at køre lidt på starteren, kan man (måske) få så meget vakuum at hanen åbner.

En lille ting med stor betydning!! reppris: ca 5kr.

• #8   15. okt 2006 tror ikke du drukner den. nærmere at den tørrer ud!!

• #9   15. okt 2006 lyder faktisk som om det kunne være problemt. Det vil jeg undersøge nærmere næste weekend. Ellers må problemet nok findes et eller andet sted inde i kaburatorerne.

Den lugter godt nok af benzin når jeg har kørt på starteren med fuld gas, men det kan da være det bare er resterne der lugter lidt

Tak for de mange svar.

• #10   15. okt 2006 Hej min har gjort akkurat det samme 2 gange det virker som om gnisten er væk.jeg har tænkt mig at kontrollere batterispændingen under start hvis min den gør det igen,hvis den kommer for langt ned er det ikke sikkert at tændingsmodulet virker.Spændingen må ikke gå under 9,5 volt under start.nu ved jeg ikke helt hvordan det er med din men min har elektrisk benzin pumpe og overhoved ingen vacuum styring og jeg tror også at der elpumpe på din.men check lige efter jeg er ikke 100% sikker.

• #11   15. okt 2006 Ja den har vist en benzinpumpe, men det lyder bare ikke som om den mangler strøm. Der er altid fuld knald på starteren, og har aldrig prøvet at køre den tør for strøm. Hvis det var problemer med strømmen burde den vel heller ikke springe i gang efter at jeg har brugt en god del af strømmen? Men det lyder godt nok som om der ingen gnist er...

• #12   15. okt 2006 Nej det har du nok lidt ret i med et 12 volt batteri indeholder 6 celler der hver giver 2 volt og der kan sagtens være masser af strøm selv om en enkelt celle er delvis faldet men der vil så mangle 2 volt i spændingen og det kan så gøre at tændingsmodulet ikke fungerer jeg ville ihvertfald måle spændingen da det er nemt gjort og det ville da være lidt ærgeligt hvis man bruger en masse tid og penge på rep og udsk hvis det bare er et batteri.Kan du få den til at gøre det hver gang.

• #13   15. okt 2006 Ja, jeg kan både få den til at nægte og starte, og starte den igen med ovennævnte metode.

• #14   15. okt 2006 Det var godt nok lidt af en gåde men der kan jo kun være tale om to ting enten mangler den gnist eller også mangler den brændstof.jeg tror nok at jeg vil prøve(ved godt at det er lidt forkert)men tage noget dieselstart eller noget andet brændbart spray og så sprøjte lidt foran indsugningen,hvis den så begynder at starte så ved du ihvertfald at der er gnist og det dermed er brændstof den mangler

• #15   17. okt 2006 til sidst i dette indlæg kommer der en længere smøre om hvad der kan være galt, tror dog ikke de fleste af foreslagene løser mit problem, da jeg godt kan starte min indenfor de første par minutter.

http://groups.google.dk/group/rec.motorcycles.dirt/browse_thread/thread/8ed8fbba07f32a63/be1c733486421cfd

• #16   21. okt 2006 Hej martin jeg skriver lige igen da jeg har fået en ny ide.det er nu blevet værre med min egen og jeg fandt ud af at hvis jeg skubber den igang så springer den igang med det samme så det viste sig altså at være det batteri der var defekt da spændingen faldt til 8 volt under start og der var derfor ikke spænding nok på så der kunne springe en gnist ved tændrøret.Jeg kunne godt forestille mig at det var det der var galt med din også.

• #17   21. okt 2006 Det har jeg også hørt kunne være problemet. Jeg har desværre ikke lige en måler, men jeg tror jeg anskaffer mig en og prøver at måle lidt på batteriet.
    Det er bare mærkeligt hvis det skulle være problemet, da det kun er efter den har stået et lille stykke tid, at problemet kommer.
    Har lige haft den splittet ad, og kunne ikke se nogen slanger der var stoppet. Det mærkelige var at jeg ikke kunne genskabe problemet med luftfilteret taget af. Luftfilteret var ikke særligt beskidt, så jeg børstede det bare lidt af, samlede de døde dyr der var i boksen op, og samlede det hele igen. Nu kan jeg ikke umiddelbart få den til at gøre knuder igen. Måske var det bare en smule skidt der var problemet. Det ville også forklare hvorfor problemet forsvandt da der blev skiftet luftfilter sidst, og hvorfor det kom igen efter 2000 km rejse gennem norges land. Det skal lige siges at første gang problemet kom igen var på toppen af et bjerg, så måske bunder hele problemet bare i mangel på luft. Når den er varm kommer der garenteret en masse dampe i luftfilterboksen som fortrænger den gode ilt...

• #18   21. okt 2006 næ problemet er der endnu, og jeg kan ikke skubbe den i gang. Men jeg har fundet ud af at jeg ikke behøver at give fuld gas i et par sekunder mens starteren kører. Jeg kan nøjes med bare at give en smule gas, vente lidt og prøve igen. Tror simpelthen bare blandingen er lidt forkert når den er varm.
    Det er også meget forskelligt hvornår den gør det. Irriterende at man ikke kan genskabe problemet når man vil...

• #19   21. sep 2007 Synes lige jeg vil følge op på denne tråd, nu da jeg mener at problemet er løst. Så kan andre i fremtiden også få glæde af denne tråd.
    Problemet viste sig at være noget så simpelt som en løs forbindelse. En lodning var lidt løs, men benzintanken hvilede ovenpå den, så den havde lidt kontakt. Det var en forbindelse til benzinpumpen (vist nok jord).
    Jeg forstår ikke hvordan den har kunnet køre med den løse forbindelse. Måske har det bare betydet mindre strøm til pumpen, og så har den ikke kunnet pumpe nok benzin ind til at starte svinet når den var varm?
    Efter jeg fik loddet ledningen har der overhovedet ikke været problemer :-D.

Kommentér på:
Startvanskeligheder med varm motor

Annonce