1.726 visninger
|
Oprettet:
kan ikke starte honda CBR600 f4 1999 {{forumTopicSubject}}
hej har købt sådan en motor her med alt med til var så ved og prøve at starte den op i dag den var også lige ved og starte med nu er der ikke gnist på den er der noget ved den motor man skal passe på kan den brænde noget af er ikke så meget inde i mc
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 542
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.552
tændrørene kan være druknet og dermed klar til udskiftning , eller også har du ingen benzin tilførsel
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 542
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
bare med kortslutning af ledningen på bundstøget uden nøgle
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 542
Det er en af de aller første honda'er med startspære, hvis ikke den første.
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.616
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 542
Man kan sikkert godt snyde den, men ved ikke hvordan.
Alternativt kan man måske prøve med en boks fra en f3 fra 98, men mener ikke stik og ledninger passer lige over.
Eller prøve om man kan finde en der har en F4 som vil låne sin nøgle, ecu, nøglelæser ud.
Nu ved jeg ikke hvordan du føder kaburator med benzin, men på en F4 sidder der en lille lavtryksbenzin pumbe i tanken.
Både F4 (karburator) og F4i (indsprøjtning) har startspære.
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.635
Startspærren fungerer på flg. måde - omkring tændingslåsen sidder en ringformet såkaldt HISS-antenne, når nøglen sættes i låsen og drejes til ON, strømsættes antennen , der så ved induktion genererer en strøm i den transponderchip, der sidder i nøglen, den sender så kodesignalet til HISS-antennen, der videresender dette via ledningsnettet til ECU'en, matcher det det signal, der er lagret i ECU'ens kodekreds, kan cyklen startes, ellers ikke.
Dvs, at for de europæiske modeller skal såvel nøglechip, HISS-antenne, relevante del af ledningsnet, samt ECU være tilstede for at kunne starte den.
aug 2015
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 70
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 542
Sikker på der ikke er noget andet galt.
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
kan man få noget univasal ecu skal bare have gnist
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 542
Sikker på at det ikke er antennen rundt om tændningslåsen, der er noget galt med ?
Dårlig stik forbindelser, knækkede ledninger, dårlig sikring, spændningsforsyning til ecu og tændspoler.
Tror ikke det bare er lige at finde noget universalt, og bygge det på.
Og hvis det endelig skulle være begge nøgler der pludselig ikke virker mere, så skal du nok kigge dig rundt efter en styreboks med nøgler og låse til.
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
MBWA G
W76A
9309
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 542
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 542
Men du kan ikke kode en ny nøgle til styreboksen, uden at du har mindst 1 gammel nøgle der virker. Den skal ligesom åbne boksen for at kode den nye nøgle.
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 542
Prøv at ring til probike i århus, Bent er meget dygtig. Og kan sikkert fortælle dig om det er et kendt problem, at de smider nøglerne af.
Personligt tvivler jeg stærkt på at det er selve nøglerne der er problemet
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 542
Men synes der er noget om at der er en amerikansk f4 model uden startspære.
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 542
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.635
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.616
Undersøgt evtl lige dit tilt relæ, om det vender rigtigt eller er brændt af, det er før set
Hilsen låsesmeden, der laver masse af chip nøgler og som stadig mangler at se fejl på Hondas Hiss system
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
Chase
har har heller aldrig set en bil gøre det
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
Det med nøglen gælder jo også biler, brug aldrig den sidste nøgle som daglig-nøgle, går den først i stykker, så kan det ende med ny bil.
De fleste biler har jo en master-key, den gemmer man og bruger den kun til at klone nye nøgler med, alt andet er no-go.
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.552
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
kan ikke starte honda CBR600 f4 1999