{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.726 visninger | Oprettet:

carsten B
carsten B
Tilmeldt:
24. sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14

kan ikke starte honda CBR600 f4 1999 {{forumTopicSubject}}

hej har købt sådan en motor her med alt med til var så ved og prøve at starte den op i dag den var også lige ved og starte med nu er der ikke gnist på den er der noget ved den motor man skal passe på kan den brænde noget af er ikke så meget inde i mc smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan ikke starte honda CBR600 f4 1999
  • #1   24. sep 2015 Den er født med startspære sådan en så den skal bruge nøgle og nøglelæser. Uden det vil den originale styring være spæret smiley

  • #2   24. sep 2015 99eren er alm. kaburator model , den skal bare starte

    tændrørene kan være druknet og dermed klar til udskiftning , eller også har du ingen benzin tilførsel


  • #3   25. sep 2015 Jep rigtigt den er med karburator, men det ændre altså ikke på at den stadig har startspære som standard. Gælder også en 99 smiley

  • carsten B
    carsten B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #4   25. sep 2015 Hvordan kunne den så næste start

    bare med kortslutning af ledningen på bundstøget uden nøgle smiley


  • #5   25. sep 2015 Skal jeg ikke kunne sige, men den har altså startspære i sig uanset smiley
    Det er en af de aller første honda'er med startspære, hvis ikke den første.


  • carsten B
    carsten B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #6   25. sep 2015 Ved du hvordan det er lavet / ser ud smiley

  • #7   25. sep 2015 Så vidt vides, så findes F4 den både med kaburator og indsprøjt

  • carsten B
    carsten B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #8   25. sep 2015 Den er med karburator

  • #9   25. sep 2015 Det jeg har kunnet se mig frem til, så er startspæren bygget ind i selve motorstyring. Men de er ikke meget for oplyse om hvordan ledningerne render til det.
    Man kan sikkert godt snyde den, men ved ikke hvordan.
    Alternativt kan man måske prøve med en boks fra en f3 fra 98, men mener ikke stik og ledninger passer lige over.
    Eller prøve om man kan finde en der har en F4 som vil låne sin nøgle, ecu, nøglelæser ud.
    Nu ved jeg ikke hvordan du føder kaburator med benzin, men på en F4 sidder der en lille lavtryksbenzin pumbe i tanken.

    Både F4 (karburator) og F4i (indsprøjtning) har startspære.


  • carsten B
    carsten B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #10   25. sep 2015 Der er en lille benzinpumpe på den nøgle læser hvor skulle være der er ikke noget oppe ved låsen

  • #11   25. sep 2015 Det er korrekt, at 1999 CBR600FX (kaldet F4 eller PC35) har startspærre, kaldet HISS, men kun i den europæiske version, de amerikanske versioner har ikke, så hvis det er med en EU-spec ECU, hvilket kan aflæses af nummeret på den, har den startspærre, er det derimod en amerikansk ECU (med tilhørende ledningsnet, som nogle anskaffer til racebikes i DK), har den ikke startspærre.

    Startspærren fungerer på flg. måde - omkring tændingslåsen sidder en ringformet såkaldt HISS-antenne, når nøglen sættes i låsen og drejes til ON, strømsættes antennen , der så ved induktion genererer en strøm i den transponderchip, der sidder i nøglen, den sender så kodesignalet til HISS-antennen, der videresender dette via ledningsnettet til ECU'en, matcher det det signal, der er lagret i ECU'ens kodekreds, kan cyklen startes, ellers ikke.

    Dvs, at for de europæiske modeller skal såvel nøglechip, HISS-antenne, relevante del af ledningsnet, samt ECU være tilstede for at kunne starte den.


  • Morten D
    Morten D Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 70
    #12   25. sep 2015 HISS køre med RFID teknik, og hvis du kikker på youtube kan du finde videoer om HISS systemet, og jeg mener jeg har set en video om hvordan man hvis man både tid og lidt teknisk snilde kan koble HISS fra smiley

  • carsten B
    carsten B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #13   21. okt 2015 Så er den motor startet op så nu kan projekt begynde tak for ind hjælpen smiley

  • carsten B
    carsten B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #14   14. aug 2016 så er den gal igen den har ødelagt begge chips i nøglerne hvad gør jeg nu kan man få en ny chip eller hvad fuck gør jeg smiley

  • #15   14. aug 2016 Øh hvordan kan den det ?
    Sikker på der ikke er noget andet galt.


  • carsten B
    carsten B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #16   14. aug 2016 den har ikke ville lave gnist så mig og en ven var i gang med og se på den og den ville ikke noget men så satte vi den anden nøgle og så var der liv har så været statet et par gange og nu er der ikke gnist igen smiley

    kan man få noget univasal ecu skal bare have gnist smiley


  • #17   14. aug 2016 Lyder mystisk smiley
    Sikker på at det ikke er antennen rundt om tændningslåsen, der er noget galt med ?
    Dårlig stik forbindelser, knækkede ledninger, dårlig sikring, spændningsforsyning til ecu og tændspoler.

    Tror ikke det bare er lige at finde noget universalt, og bygge det på.
    Og hvis det endelig skulle være begge nøgler der pludselig ikke virker mere, så skal du nok kigge dig rundt efter en styreboks med nøgler og låse til.


  • carsten B
    carsten B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #18   14. aug 2016 kan man se noget ud fra nummerne på boxen den jeg har heder
    MBWA G
    W76A
    9309


  • #19   14. aug 2016 Hvad vil du gerne se ud fra det numer?
    smiley


  • carsten B
    carsten B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #20   14. aug 2016 det var bare om man kunne finde et nummer på chipen og om man ville kunne få sådan en ny chip ved Honda


  • #21   14. aug 2016 Ring til Honda!

  • #22   14. aug 2016 Du kan nok godt købe en ny nøgle med indbygget chip ? smiley
    Men du kan ikke kode en ny nøgle til styreboksen, uden at du har mindst 1 gammel nøgle der virker. Den skal ligesom åbne boksen for at kode den nye nøgle.


  • carsten B
    carsten B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #23   14. aug 2016 pis tror sku jeg vil se om ikke man kan finde komplet sæt fra en f3 den har vel ikke det starts pis smiley

  • #24   14. aug 2016 Og ja Allan kommer med et godt forslag.
    Prøv at ring til probike i århus, Bent er meget dygtig. Og kan sikkert fortælle dig om det er et kendt problem, at de smider nøglerne af.

    Personligt tvivler jeg stærkt på at det er selve nøglerne der er problemet smiley


  • #25   14. aug 2016 Boks fra f3 passer ikke stik/ledningsnet med en f4. Har selv været ved at undersøge det på et tidspunkt.
    Men synes der er noget om at der er en amerikansk f4 model uden startspære.


  • #26   14. aug 2016 Hov læs lige de gamle kommentar fra Michael smiley

  • carsten B
    carsten B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #27   14. aug 2016 har lige fundet en på ebay i usa er er også nøgle læser på

  • #28   14. aug 2016 Nej, det er der ikke, hvis du har fundet en med chip på ebay.com er det en EU-ECM. Der findes firmaer bl.a i UK, Polen og Australien som man kan sende ECM plus evt nøgler til, så skifter de kodeschippen i ECM'en plus koder nøglechip(s) til den,. Det koster ca. 2500-3.000 eller nogenlunde det samme som man kan købe et brugt komplet sæt brugte låse+nøgler+ECM for. Alternativt køber man en US-ECM med tilhørende US-ledningsnet.

  • carsten B
    carsten B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #29   14. aug 2016 ser hvad fuck jeg gør


  • #30   14. aug 2016 Det er jo alm kendt at når man kun har en nøgle tilbage, så skynder man sig at købe en ny, netop for at koden kan blive overført.

  • #31   14. aug 2016 Jeg tror simpelhen ikke på at chippen er gået i stykker/tabt koden på den model

    Undersøgt evtl lige dit tilt relæ, om det vender rigtigt eller er brændt af, det er før set
    Hilsen låsesmeden, der laver masse af chip nøgler og som stadig mangler at se fejl på Hondas Hiss system


  • carsten B
    carsten B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #32   15. aug 2016 Allan når det ikke er det man roder mest med har aldrig haft MC og kommer heller ikke til det så min viden er ikke stor om dem
    Chase
    har har heller aldrig set en bil gøre det


  • #33   15. aug 2016 Aner heller ikke meget om det rent rep mæssigt, men når det ikke virker er man jo lost, man tror så det er CDI eller noget i den retning, men kvalificerede mc mekkere finder sikkert hurtigt ud af hvad der er fejl på.

    Det med nøglen gælder jo også biler, brug aldrig den sidste nøgle som daglig-nøgle, går den først i stykker, så kan det ende med ny bil.
    De fleste biler har jo en master-key, den gemmer man og bruger den kun til at klone nye nøgler med, alt andet er no-go.


  • #34   18. aug 2016 hvis der har været gnist og opstart , lyder mere som en væltesensor der er monteret forkert

  • carsten B
    carsten B Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #35   18. aug 2016 Er ved og have fundet fejlen det er vist i tændingslåsen der er en løs forbindelse

Kommentér på:
kan ikke starte honda CBR600 f4 1999

Annonce