{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.570 visninger | Oprettet:

Miles D
Miles D
Tilmeldt:
13. sep 2015
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 6

Hjælp - Problemer med tilslutning af el-start {{forumTopicSubject}}

Hej eksperter,

Jeg er igang med at renovere og ombygge en Yamaha XS250 fra 81. Jeg er nået til der hvor elnettet skal samles, og jeg er rendt ind et problem med at få starteren til at virke. Alt el er tilsluttet - lys og horn virker fint, men starteren reagerer overhovedet ikke. Jeg har dobbelttjekket for fejlforbinding af ledninger, men er ikke faldet over noget. Batteriets spænding er helt fin, den ligger lige under 12v.
Starteren virkede optimalt inden afmontering, så den burde virke.

Jeg vil derfor høre om der var nogen der har et bud hvad der kan være galt. Jeg har en enkel del i overskud(se billede), kan den have en betydning?

På forhånd mange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - Problemer med tilslutning af el-start
  • #1   22. okt 2015 Det er et stel kabel og lige under 12 v på batteriet er ikke helt fint....

  • Miles D
    Miles D Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 6
    #3   22. okt 2015 Tak for svarene!

    Ok, jeg må have ladt batteriet op. Mht. stelforbindelse er der et specielt sted den bør sidde? - Det er bare fordi jeg ville mene der allerede er stelforbindelse.


  • #5   22. okt 2015 Stelforbindelsen skal sidde fra minus på batteriet til motorblok. smiley

  • #6   22. okt 2015 Stelforbindelsen, som du viser, skal sidde mellem stel og motor.

  • Miles D
    Miles D Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 6
    #9   25. okt 2015 Mange tak Nix, det kan helt sikkert bruges!

    Problemet viste sig at være manglende stelforbindelse i styret efter det har været lakeret. Jeg har ikke været opmærksom på at start-knappen(højre side af styret) får sin stelforbindelse igennem styret fra kontakten i venstre side af styret. I skal have mange tak for hjælpen herinde!

    Nu starter cyklen, og nu er der bare en smule ventilklapren der skal indstilles.


Kommentér på:
Hjælp - Problemer med tilslutning af el-start

Annonce