6.980 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Jesper P
Jesper P
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Sandblæse aluminium?? Sandblæse aluminium??

Er det muligt/tilrådeligt at sandblæse aluminium?

Jeg skal ha' malet fodhvilerkonsoler, motorophæng, stel, bagsvinger mv. på min Z750
I den forbindelse talte jeg i dag med PS industrilakering i Viby, og han mente det var helt fint at sandblæse på aluminium. Han fortalte at han havde sandblæst en del alufælge.
Jeg har blot altid været af den opfattelse at alu skulle glasblæses!?

Jeg har dog altid hørt godt om PS industrilakering, men han har desværre ikke mulighed for at glasblæse......ØV øv smiley

Er der nogen grund til bekymring?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sandblæse aluminium??
  • #2   26. okt 2015 Ja tag fat i GP, fik glasblæst en masse til min Z750 ved ham, til næsten ingen penge smiley

• Jesper P
    Jesper P Tilmeldt:
    sep 2010

#3   26. okt 2015 Hmm....lyder lovende smiley

Det kunne bare være fint, hvis jeg kunne finde et sted der kunne klare det hele.
    Glasblæse/sandblæse og derefter pulverlakere.

Ingen der har et bud på, om det fungere med sandblæsning af alu?

• #4   26. okt 2015 Det kan fint lade sig gøre! At det bare SKAL være glasblæsning, er en myte smiley Og mon ikke maleren har styr på det? Eller skal du også finde en der kan vejlede ham om hvordan han skal male det? Slap af, lad dem der lever af den slags klare det, og så snup en halv flaske af din favoritsprut så du sover roligt smiley

• #5   26. okt 2015 Det kan sagtens lade sig gøre at sandblæse aluminium, overfladen bliver bare ikke nær så glat.. Hvis det skal pulverlakkes bagefter er det ikke et problem i min optik..

• #6   26. okt 2015 Og for lige at pensle det helt ud, hvad mon er bedst, helt fint sand eller meget groft "glas"?? Jeg ved det godt, gør du? smiley

• Jesper P
    Jesper P Tilmeldt:
    sep 2010

#7   26. okt 2015 Nææh, jeg lader dem der lever af den slags klare det smiley

Jeg er (næsten) overbevist smiley
    Ringer til maleren i morgen, og håber han kan nå det inden weekenden smiley

• #8   26. okt 2015 Om det er sand, glas eller stål der blæses med, er ret ligegyldigt...
    Det er Korn-størrelsen, kraften og varigheden samt sandblæserens dygtighed der er afgørende. smiley

PS. Brug ikke stål-sand på rustfri !

• #9   26. okt 2015 Lad du bare Per sandblæse og male dine stumper, han har styr på pisset smiley
    Tvis du absolut VIL have det glasblæst. Så kan Electra i holme klare det. Resultatet bliver ikke bedre men det kommer til at koste dig det 3 dobbelte....

• #10   26. okt 2015 Vi fik sandblæst og pulverlakeret stel, hjul og diverse til min brors Fireblade og det blev helt fint...

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 41
    #11   27. okt 2015 Vi sandblæser og pulverlakker også aluminium. Som tidligere sagt, så kommer det an på kornstørrelsen og bliver det lakket er det helt fint. Vi klarer et stel til 1.000,- inkl. Sandblæsning og pulverlak. Men ikke inden weekenden smiley

• #13   27. okt 2015 Har selv fået sandblæst og malet aluminiums gaffelbroer ved PS industrilakering, og der er absolut intet at komme efter! smiley

• #14   27. okt 2015 Ja hvorfor ikke har bare få der gjort ved PS?
    Jeg har fået malet en del efter hånden og alt har været perfekt.

• #15   27. okt 2015 det kan sagtens lade sig gøre... check evt nogle af mine foto album. har lavet en masse dele der er blevet blæst og pulverlakket

Kommentér på:
Sandblæse aluminium??

Annonce