2.496 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

BMW problemer!!! BMW problemer!!!

Hej boxer-fans!
Jeg er netop blevet ejer af min første bmw boxer - mere præcis en BMW R100RS fra 1981. Cyklen har stået stille siden 2010 men jeg har renset karburatorer, skiftet benzin, olie og filtre og har fået liv i den. Efter at have kørt 10-15 km ville den ikke falde i omdrejninger igen. Så når jeg kørte og koblede ud blev omdrejningerne på cirka 4000. Jeg skiftede den ene membran i den venstre karburator men problem opstå stadig når cyklen når driftstemperatur.
Har i nogle gode bud på hvor jeg skal søge efter problemet???
Har selv en mistanke om at det kunne være vakuumsystemet der driller.
På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW problemer!!!
  • #1   3. nov 2015 På sådan en ældre cykel kan det meget vel være som du er inde på ..vaccum...Check ALLE slanger,indsugnings gummier e.t.c Slangerne kan nemt have en lille"revne" , måske på langs, som du ikke ser ved første øjekast, eller hvor de de monteres på studsene.Kan du få slangerne af og puste i dem med en finger som "lukker" i enden og ellers sprøjter dem med forstøver med sæbevand ( eller den noget dyrere " læksøger" ) får du i hvert fald vished om det er ok eller ej.
    Hvad var i øvrigt grunden til du skiftede den ene membran og ikke begge ?

• #2   3. nov 2015 Falsk luft mellem carb og topstk, test med en startspray, med cyklen gående i tomgang!

• Torben
    Torben Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 5
    #3   3. nov 2015 Mener modellen har elektronisk tænding(?). Den elektroniske tænding (bean can/hall-sensor) kan godt have en tendens til at "sætte sig" således de høje omdrejninger bibeholdes, når der kobles ud.
    Hvis den falder i omdrejninger, når du forsigtigt kobler til og bibeholder de lavere omdrejninger, når du efterfølgende kobler ud, er ovenstående diagnose sandsynlig.

• #4   3. nov 2015 Mange tak for hurtig respons! Det lyder alt sammen som fornuftige løsninger. Torben - din beskrivelse er spot on på hvordan cyklen opfører sig. Kan jeg identificere problemet hertil på nogen måde??

• Torben
    Torben Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 5
    #5   3. nov 2015 Tja. Jeg kender ikke andre måder at komme det nærmere på. I hall-sensoren sidder en fjedermekanisme, som avancerer tændingen (advanced timing mechanism, når du kaster dig over google). Det er den, der kan sætte sig, således den ikke trækker sig tilbage igen, og de høje omdrejninger bibeholdes. Jeg har læst om flere, der er lykkes med at skille den ad og rense den ligesom der også findes renoveringskits.

• #6   4. nov 2015 Der er også den mere simple årsag. Prøv at tjekke dine gaskabler og den lille samledåse de går ned i. Hvis kablerne ikke har været brugt i årevis, kan de mangle smørelse, eller dårlige kabler der bare ikke glider ordentlig. De kan hoppe op og sætte sig, der hvor du justerer dem på kaburatorene.
    Af med gummi slangen til luftfiltret og se om gasspjældene går som de skal og om det føles let og uden modstand. når du drejer på gashåndtaget.
    Go´fornøjelse med den.

• #7   4. nov 2015 Som ole siger....

• #9   19. nov 2015 Hej alle. Mange tak for hjælpen!!
    Det viste sig at var fordi mine ventiler var stiller med for lidt ventilspilllerum, dette gjorde så at indsugningen ikke lukkede helt og derved påvirkede vakuum karburatorene. Så jeg stillede ventilerne og vupti - så kærte det igen.
    Tak for input alle sammen

• #10   19. nov 2015 Fedt at det fikset... og super at du melder tilbage..

og en fin løsning - at sørge for at ventiler (og andet) er korrekt justeret inden man kaster sig over en hovedløs fejlsøgning, og værre endnu - udskiftning af reservedele fra en kant ..

Kommentér på:
BMW problemer!!!

Annonce