BMW problemer!!! BMW problemer!!!
Hej boxer-fans!
Jeg er netop blevet ejer af min første bmw boxer - mere præcis en BMW R100RS fra 1981. Cyklen har stået stille siden 2010 men jeg har renset karburatorer, skiftet benzin, olie og filtre og har fået liv i den. Efter at have kørt 10-15 km ville den ikke falde i omdrejninger igen. Så når jeg kørte og koblede ud blev omdrejningerne på cirka 4000. Jeg skiftede den ene membran i den venstre karburator men problem opstå stadig når cyklen når driftstemperatur.
Har i nogle gode bud på hvor jeg skal søge efter problemet???
Har selv en mistanke om at det kunne være vakuumsystemet der driller.
På forhånd tak.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 778
Hvad var i øvrigt grunden til du skiftede den ene membran og ikke begge ?
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 532
dec 2010
Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 5
Hvis den falder i omdrejninger, når du forsigtigt kobler til og bibeholder de lavere omdrejninger, når du efterfølgende kobler ud, er ovenstående diagnose sandsynlig.
feb 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 5
dec 2010
Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 5
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.388
Af med gummi slangen til luftfiltret og se om gasspjældene går som de skal og om det føles let og uden modstand. når du drejer på gashåndtaget.
Go´fornøjelse med den.
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
feb 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 5
Det viste sig at var fordi mine ventiler var stiller med for lidt ventilspilllerum, dette gjorde så at indsugningen ikke lukkede helt og derved påvirkede vakuum karburatorene. Så jeg stillede ventilerne og vupti - så kærte det igen.
Tak for input alle sammen
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
og en fin løsning - at sørge for at ventiler (og andet) er korrekt justeret inden man kaster sig over en hovedløs fejlsøgning, og værre endnu - udskiftning af reservedele fra en kant ..
BMW problemer!!!