{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Gearkasse ZZR1100 {{forumTopicSubject}}

MMMFF smiley har 2-3 gange i denne sæson været udsat for, at Kawa'en er "hoppet" ud af hhv. 4. Og 5. Gear i et splitsekund, for derefter igen at gå i indgreb, dette er en ret ubehagelig overraskelse når det sker, for får lige et lille chock, og det jo ikke noget den skal gøre.
Ved ad ZZR1100'eren godt kan få dette problem, den er fra 97' og kørt 52.000 km, så syntes jo ikke det er voldsomt, køre på Castrol 10W/40 Power 1, ved godt at det nok på længere sigt kommer til at betyde rep af gearkasse, men syntes også det er så lidt pt, at det måske kunne løses med en evt tyndere olie, etter måske et additiv, dette additiv skal selvfølgelig kunne indgå i motorolien, da det hele jo køre i samme sump.
Nogle med erfaring på dette område, evt. Gode råd og forslag.
Ved godt at det mest rigtige er manuel udbedring smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearkasse ZZR1100
  • dingle b
    dingle b Online Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.667
    #1   6. nov 2015 det lyder som slidte "dogs" og evt slidte/bøjede skiftegafler , ikke noget man kan kurere med olie og additiver , der skal ny eller omslebne gearhjul til

• #2   6. nov 2015 Du kan ligeså godt få dem undercut med det samme, det bliver bare værre og værre hen af vejen.

Fint lille vinterprojekt iøvrigt smiley

Der er en gut herinde fra som fik det gjort i Randers og han var pænt tilfreds med resultatet, mener han hedder Mirza

• #3   6. nov 2015 Super, takker, ser om jeg kan finde ham, tak

• #4   6. nov 2015 Vil også gærne høre hvor man kan for dogs undercut, helst i kbh områd men hvor some helst i dk er gotd.

Tak

• #5   7. nov 2015 Jeg vil lige lufte min egen erfaring med det med skåret gearkasser

Mirza´s erfaringer kan ikke bruges til ret meget, da han er den heldigeste mand i motorsport og derfor holder den gearkasse evigt smiley

Det er dejligt med nyskåret dogtænder .. Jeg er bare selv I tvivl om det holder ligeså godt.
    Altså er overfladen på de dogtænder er hærdet på en bestemt måde ?? Den fjerner du jo når de bliver skåret.. Jeg har både fået skåret gearkasser samme sted som Mirza og skåret en selv med vinkelsliber pga tidsnød.
    Dem jeg selv snittede holdte kun 2 timers race, men der bliver de jo varme når jeg bruger vinkelsliberen og mister hårdningen, når de bliver skåret af en prof får de masser af køling, men hvis tandhjulet er designet til at være hårde yderst og blødere længere inde er det jo skidt.
    De gearkasser jeg fik skåret prof har kørt meget lidt, så der er ikke det store at se om de holder eller ej.
    Jeg håber det holder evigt, men det var for at man ikke brænder et par tusinde af på at få den slebet uden at tænke over det..
    Man kan være heldig at finde en god gearkasse på Ebay fra 500 kr og op.

Kommentér på:
Gearkasse ZZR1100

Annonce